וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מודה: כמה אזרחים אמריקנים מוחזקים בשבי החות'ים בתימן

31.5.2015 / 18:39

הודעת מחלקת המדינה מגיעה על רקע הדיווח ב"וושינגטון פוסט", שלפיו חמישה אזרחים נמצאים בכלא בצנעא שבשליטת המורדים השיעים. במקביל, ממשלת תימן טוען כי וושינגטון והחות'ים מנהלים שיחות בעומאן

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

כמה אזרחים אמריקנים מוחזקים בשבי המורדים החות'ים בתימן - כך מסרה היום (ראשון) מחלקת המדינה האמריקנית. בכך מאשר הממשל האמריקני את הדיווח בוושינגטון פוסט, שלפיו לפחות חמישה אזרחים אמריקנים נמצאים בידי המורדים השיעים וכלואים בבירה צנעא. במקביל, ממשלת תימן הגולה טענה היום כי גורמים בכירים בשורות החות'ים מנהלים שיחות עם גורמים אמריקניים רשמיים בעומאן במטרה לפתור את המשבר בתימן.

"נודע לנו כי מתנהלות פגישות, בבקשת האמריקנים, וכי מטוס אמריקני פרטי הטיס את החות'ים למוסקט (בירת עמאן)", מסר רג'ח באדי, דובר מטעם הממשלה הגולה, בשיחת טלפון מריאד. לדבריו, נציגים מטעם הממשלה לא משתתפים בשיחות. וושינגטון והמורדים טרם התייחסו לדיווח. אם אכן הן מתקיימות, הפגישות בסולטנות הן הראשונות מסוגן בין החות'ים לבין גורמים מארצות הברית, בעלת בריתה הלא-ערבית המרכזית של ערב הסעודית. וושינגטון טוענת כי מספקת כלי נשק ומודיעין לריאד מאז החלה המתקפה בתימן.

לקריאה נוספת בנושא
דיווח: ישראל הציעה לסעודיה מערכת "כיפת ברזל"
כדי להימנע מעימות: המשט האיראני לתימן יעבור בדיקה של האו"ם

מורדים חות'ים בצנעא, בירת תימן, 31 במאי 2015. רויטרס
מורדים חות'ים בצנעא, היום/רויטרס

"אנחנו מקווים כי השיחות מתקיימות בבסיס המאמצים של הקהילה הבינלאומית ליישום החלטת 2216 של מועצת הביטחון של האו"ם, הוסיף הדובר. ההחלטה, שהתקבלה באפריל, כללה קריאה לכל הפלגים בתימן, כולל החות'ים, להגיע לסיום מהיר וללא-תנאי של הלחימה. במקביל, השליח המיוחד של האו"ם לתימן, איסמעיל שייח אחמד, ממשיך לנסות ולקבוע תאריך חדש לשיחות שלום בין הצדדים הנצים בז'נבה, שנדחו לאחר שדרישותיו המקדימות של הנשיא האדי לא התקבלו.

הקואליציה הערבית בראשות ערב הסעודית החלה להפציץ מהאוויר ומהים יעדים של המורדים השיעים הנתמכים בידי איראן בחודש מרץ האחרון, במטרה להשיב לשלטון את הנשיא המודח עבד רבו מנסור האדי. מאז נהרגו יותר מ-2,000 בני אדם אולם המצב בשטח נותר כמעט ללא שינוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully