וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזעקות בצפון בשלהי החופש הגדול: "כולם יצאו מהבריכה"

20.8.2015 / 19:40

עבור חלק מתושבי האזור, הפיצוצים שנשמעו בעקבות נפילות ארבע הרקטות היו מבהילים: "הנכד נלחץ ושאל איפה המרחב המוגן". אחרים לא התרגשו: "בכל מקרה לא היה לנו זמן לרוץ למקלטים"

צילום: מאיר וקנין, קק"ל; עריכה: טל רזניק

ארבע הרקטות שנורו אחר הצהריים (חמישי) מסוריה והתפוצצו באצבע הגליל וברמת הגולן, לא גרמו לבהלה יתרה בקרב תושבי האזור למודי הניסיון בכל הנוגע לירי. "הנפילות היו ממש ליד הבית שלי, בשדות", סיפר שרה שמיר, תושב אחד היישובים הסמוכים לאזורי הנפילה. "שמענו אזעקות ומיד לאחריהן שני בומים. הייתי באמצע בישולים לברית של הנכד שלי. ממש לא נבהלתי, אני למודת ניסיון. אבל הנכד שלי בן השמונה, קצת נלחץ וישר שאל איפה המרחב המוגן". לטענתה, גם לו רצו – בני המשפחה לא היו יכולים להתגונן מפני הירי. "בכל מקרה לא היה לנו זמן לרוץ למקלטים. אנחנו רואים ומריחים עכשיו את השריפה מהבית".

לדברי ראש מועצה אזורית הגליל העליון, גיורא זלץ, מדובר בשיא עונת התיירות באזורם, וכי בנוסף לתושבים, נופשים בגליל העליון עוד אלפי ישראלים. זלץ הגיע ליישוב שלידו התפוצצו הרקטות, והבהיר כי מדובר באירוע נקודתי. "צוותי הביטחון ביישובים פעלו ולשמחתי חזרנו לשגרה. אני מזמין את הציבור לנפוש בגליל העליון", אמר.

עוד בוואלה! NEWS:
סוף עצוב: מתה חולת הסרטן בת ה-13 שסחפה עשרות אלפים ברשת
צפו: מתנחל שלח את בנו לשכב בין גלגלי רכב "שוברים שתיקה"
שוטרים ייחקרו בחשד לגרימת מותו ברשלנות של עובד שנפל לבור

נפילת רקטות בצפון, אוגוסט 2015. מאיר וקנין, מערכת וואלה! NEWS
"שמענו אזעקה ומיד אחריה שני בומים". אזור הנפילה/מערכת וואלה! NEWS, מאיר וקנין

עם זאת, היו כאלה שנבהלו מעט מהפיצוצים. אסף לנגלבן, קצין הביטחון (קב"ט) של המועצה האזורית גליל עליון, הבהיר כי אמנם עצמת הפיצוצים הייתה חזקה, אך החזרה לשגרה קרתה במהרה. "זה תפס אותי בדיוק כשבאתי להחנות את הרכב בחנייה של הבריכה בקיבוץ", סיפר לנגלבן, שמתגורר בסמוך לקיבוץ שבו נפלו הרקטות. "שמענו אזעקה שנמשכה כ-15 שניות ומיד אחריה שני בומים. כל מי שהיה הבריכה יצא ממנה. חלק התפנו למרחב המוגן וחלק המשמשים כחברים בכיתת הכוננות של הקיבוץ יצאו לכבות את השריפות ולעבוד. אני לקחתי את הילדים ישר הביתה. הנפילות היו בשדות המרעה הסמוכים לקיבוץ. הייתה קצת בהלה, כי הבומים היו מאוד חזקים, אבל אחרי 20 דקות חזרנו לשגרה".

אלי מלכה, ראש מועצה אזורית גולן, אמר כי הייתה היערכות מוקדמת לתרחישים מהסוג הזה לאור מלחמת האזרחים המתחוללת בסוריה. "אירוע ירי מכוון מסוריה לעבר ישראל הוא תרחיש אליו נערכנו בשנים האחרונות בעקבות מלחמת האזרחים בסוריה, והתמקמות של ארגונים איסלמיסטיים לאורך גבולנו", אמר מלכה. "אנו סומכים על צה"ל והממשלה שיגיבו בתקיפות להשמדת המטרות מהן נורו רקטות לעבר ישראל ולא יאפשרו התפתחות של תשתית טרור אשר באפשרותה לפתוח חזית ארוכה נוספת לאורך גבולות ישראל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
נפילות בצפון הגליל העליון, אוגוסט 2015. אור אהרון, מערכת וואלה! NEWS
"הבומים היו מאוד חזקים, אבל אחרי 20 דקות חזרנו לשגרה"/מערכת וואלה! NEWS, אור אהרון

בשעות האחרונות חגים מטוסי קרב של חיל האוויר הישראלי בשמי רמת הגולן. תושבי הגליל העליון הורשו לחזור לשגרה זמן קצר לאחר שיגור הרקטות. בעקבות הנפילות, שתי שריפות פרצו באזור אצבע הגליל ושישה צוותים מכוחות מכבי האש הגיעו לאזור על מנת להשתלט עליהן. השריפות מתשפטות לכיוון רמת הגולן. ולא נשקפת סכנה ליישובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully