וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיפלומט בריטי: נפתח את השגרירות בטהראן בסוף השבוע הקרוב

שר החוץ של בריטניה צפוי להגיע לרפובליקה האיסלאמית ולפתוח באופן רשמי את השגרירות, ארבע שנים לאחר שנסגרה. זאת, כחלק מהתחממות היחסים בין איראן והמערב בעקבות הסכם הגרעין

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

(ביקור שר החוץ הצרפתי, לורן פביוס, בטהראן. בחודש שעבר)

שר החוץ של בריטניה, פיליפ המונד, יגיע בסוף השבוע הקרוב לטהראן ויפתח באופן רשמי את שגרירות בריטניה באיראן, כמעט ארבע שנים לאחר שנסגרה בעקבות הסתערות של מפגינים למבניה - כך אמר גורם דיפלומטי במדינה. עיתון הגארדיאן דיווח כי במקביל תפתח גם שגרירות איראן בלונדון, כחלק מהתחממות היחסים בין הרפובליקה האיסלאמית ומדינות המערב לאחר ההגעה להסכם הגרעין בחודש שעבר.

ביקורו של המונד בטהראן, הביקור הראשון של שר חוץ בריטי ב-14 השנים האחרונות, מגיע מעט לאחר ביקוריהם במדינה של שר החוץ האיטלקי והצרפתי, שרת החוץ של האיחוד האירופי וכן של סגנה של קנצלרית גרמניה, אשר עמד בראש משלחת כלכלית לשיפור יחסי המסחר בין שתי המדינות. להמונד צפויים להתלוות אנשי עסקים בכירים וכן גורם בכיר במשרד החוץ הבריטי שייצג את המדינה בשיחות הגרעין עם איראן.

עוד חדשות מהעולם:
דיווח ביוון: ראש הממשלה יכריז היום על בחירות בזק
איראן תפקח על עצמה? סבא"א לא מתרגשת: "מרוצים מהסיכום"
בגלל רמקול: חילופי אש בין קוריאה הצפונית לדרומית

שר החוץ של בריטניה, פיליפ המונד. יוני 2015. רויטרס
יבקר בטהראן בסוף השבוע. המונד/רויטרס

השגרירות נסגרה לאחר שהמונים הסתערו על מבניה בנובמבר 2011 במחאה על הטלת הסנקציות הכלכליות על המדינה, ואף לקחו שישה בני ערובה, אשר שוחררו תוך זמן קצר. המפגינים עלו על חומות השגרירות, שרפו את דגלי המדינה ושדדו חפצים השייכים לה.

לפי הדיווח, תחילה יגיעו דיפלומטים מעטים לשגרירות ובראשם יעמוד אג'אי שרמה, הממונה על היחסים הדיפלומטיים בין שתי המדינות שמכהן בתפקיד מ-2013. עוד נמסר כי שגריר חדש נבחר אך טרם הוכרז עליו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully