וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק על השבת בבירה: החרדים דורשים לאסור פעילות כלל העסקים

משה שטיינמץ

20.8.2015 / 14:12

לאחר שעיריית הבירה הודיעה כי תאכוף את חוק העזר העירוני האוסר על פעילות עסקים בשבת במרכז העיר ובאזורים נוספים, דורשים סגן ראש העיר וחברי מועצה מסיעת יהדות התורה להגביר את האכיפה בכל רחבי הבירה

גבי בן דוד, בעל מרכול בירושלים, 20 באוגוסט 2015. נועם מושקוביץ
חברי מועצת העיר מסיעת יהדות התורה דורשים לקנוס עסקים על עבודה בשבת בכל רחבי ירושלים. בעל מכולת בבירה/נועם מושקוביץ

אחרי שעיריית ירושלים הודיעה לבעלי העסקים במרכז העיר כי תחל אכיפת חוק העזר העירוני האוסר על פתיחת עסקים בשבת באזור, דרשו היום (חמישי) חברי מועצת העיר החרדים מהיועץ המשפטי לעירייה לקנוס את כל העסקים הפועלים בשבת בבירה, ללא קשר למיקומם בשטחה. לטענת חברי המועצה החרדים, יש לאכוף את חוק העזר העירוני בכל העיר מאחר שאין חוק העזר קובע חלוקה לאזורים באכיפתו.

בהודעת העירייה, נאמר לבעלי העסקים כי באזורים מסוימים בעיר תתקיים מעתה אכיפה מוגברת נגד עסקים הפתוחים בשבת. בשל ההודעה, המתמקדת באכיפה באזורים ספציפיים, פנו סגן ראש העירייה יוסי דייטש וחברי המועצה שלמה רוזנשטיין ויצחק פינדרוס, כולם מסיעת יהדות התורה" ליועץ המשפטי עו"ד אלי מלכה. בפנייתם נכתב: "עניין חלוקת האזורים לא מופיע בחוק העזר". כמו כן, הם ביקשו "להוציא מכתב מתוקן שבו יקבע מפורשות שחוק העזר ייאכף בכל מקום, ללא הכנסת שיקולים שאינם מופיעים בחוק העזר העירוני".

לקריאה נוספת:
פעוטה בת 3 התחשמלה בצימר בגליל העליון; מצבה קשה
"מי שמשתתף במצעד בבירה נלחם באל": הוגשה הצהרת תובע נגד שליסל
אישום: שילם 50 אלף שקל תמורת מידע סודי על צה"ל בגבול מצרים

גבי בן דוד, בעל מרכול בירושלים, 20 באוגוסט 2015. נועם מושקוביץ
"מדובר בבעלי עסקים שכל התשתית שלהם נשענת על העבודה בשבת". מרכול בירושלים/נועם מושקוביץ

אחד האזורים שבהם תוגבר האכיפה הוא מרכז העיר, שבו ממוקמים שמונת הסופרמרקטים, אשר בעליהם החליטו לצאת למאבק נגד ראש העיר ניר ברקת. בעלי העסקים מחו על כך שהעירייה החליטה לאכוף את החוק דווקא במרכז ירושלים ולא בכל העיר. הם האשימו את ברקת בכך שבזמן הבחירות, הוא סגר עסקה עם החרדים, לפיה העסקים במרכז העיר ייסגרו בשבת בתמורה להפעלתו של מתחם "יס פלאנט".

אחד מבעלי העסקים במרכז העיר אמר כי "כל מקבלי ההחלטות חייבים להבין שמדובר בעסקים שכל התשתית שלהם נשענת על השבת, והפעילות בסופי השבוע מגיעה לכ-50% מהפדיון החודשי של העסק שלי. כשראש העיר אוסר עלי לעבוד בשבת – הוא סוגר לי את החנות לתמיד". בעל מרכול אחר הוסיף: "סגירת המרכולים בסופי השבוע היא רק יריית הפתיחה; בהמשך יסגרו גם את שאר העסקים, בתי הקפה והמסעדות שפועלים בשבת".

  • עוד באותו נושא:
  • ירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully