וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: שילם 50 אלף שקל תמורת מידע סודי על צה"ל בגבול מצרים

תושב לוד סלמאן ג'ריביע נאשם בעבירות של ריגול חמור. לפי האישום, העביר עשרות אלפי שקלים לחייל מילואים תמורת ידיעות חשאיות, שאותן תכנן להעביר לגורמים אחרים. יחד עמו נאשמים שני צעירים נוספים בסחר בנשק

כביש 12, פברואר 2012. ספק 500
החייל העביר ידיעות סודיות לגבי כוחות צה"ל בגבול מצרים/ספק 500

פרקליטות מחוז מרכז הגישה יום (חמישי) לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום נגד סלמאן ג'ריביע, תושב לוד בן 29, בגין עבירות של ריגול חמור, קשירת קשר לפשע וידיעה סודית. לפי האישום, ג'ריביע רקם תכנית עם חייל מילואים בשם בני רבייב, שבמסגרתה סוכם כי החייל ימסור לו ידיעות סודיות ובתמורה יקבל כ-50 אלף שקלים.

לפי כתב האישום, ג'ריביע ורבייב פעלו כך במשך זמן מה ובמהלכה רבייב העביר ידיעות סודיות לגבי כוחות צה"ל בגבול עם מצרים. ג'ריביע נאשם כי העביר את הידיעות לגורמים אחרים, שזהותם אינה ידועה, בתמורה לסכום דומה לזה ששילם.

בית דין צבאי האריך בחמישה ימים את מעצרו של רבייב. כתב אישום נגדו יוגש ביום שלישי הבא.

לקריאה נוספת:
"מי שמשתתף במצעד בבירה נלחם באל": הוגשה הצהרת תובע נגד שליסל
"סלפי עם הפיצוץ": כ-15 אלף איש יגיעו להריסת גשר מעריב
האב נהג שיכור ובפסילה, נמלט מהמשטרה - 4 ילדים נפצעו

פיגוע ירי בסמוך להתנחלות דולב, 20 ביוני 2015. AP
ידיעות על צה"ל תמורת 50 אלף שקל. חיילים בשומרון/AP

כתב אישום נוסף בפרשה הוגש נגד איאד קישק, תושב ג'לג'וליה בן 26, בעבירות של סחר בנשק והחזקת נשק, ונגד ודים חודטוב, תושב חדרה בן 24, בעבירות של סחר רכישת נשק, ניסיון רכישת נשק והחזקת תחמושת. לפי כתב האישום, חודטוב ביקש לרכוש מרבייב שני אקדחים, אותם הוא היה אמור להשיג מאדם אחר, ולשם כך שילם בעבורם כסף מראש. משלא הושלמה העסקה, מסיבות שאינן קשורות בחודטוב, הוחזר לו כספו.

לאחר מכן יצר חודטוב קשר נוסף עם רבייב וביקש לרכוש ממנו שני אקדחים. חודטוב שוב שילם לרבייב כסף תמורת שני האקדחים אותם רכש רבייב בהמשך מקישק. לאחר הרכישה הסליק רבייב את האקדחים בכלי רכבו ונסע לעבר חודטוב כדי למסור לו את האקדחים, אולם השוטרים עצרו אותו בדרכו לשם.

החקירה נוהלה על ידי צוות חקירה מיוחד משותף של אגף לחקירות ולמודיעין יחידת המטענים הארצית בלהב 433 ויחידת החקירות המיוחדת של המשטרה הצבאית החוקרת (ימל"מ). הנאשמים נעצרו עד תום ההליכים.

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל
  • ריגול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully