וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסכי ענק ומקומות VIP: האם התל אביבים ישכימו לפיצוץ גשר מעריב?

20.8.2015 / 12:10

במשטרה העריכו תחילה כי אלפים יגיעו מחר לצפות בהרס נתיב התחבורה המיתולוגי. בשל השעה המוקדמת, מספר הצופים יהיה כנראה קטן בהרבה. גולשים בפייסבוק נערכו למסיבת רחוב גדולה במקום, אך כעת מקטרים: "הממזרים העבירו את זה לשעה הכי משעממת"

צילום: יותם רונן, עריכה: ניר חן

במשטרה הודיעו אתמול (רביעי) כי התקבל האישור לפוצץ את גשר מעריב בתל אביב ובשעות אחר הצהריים כבר הוטמנו בכל אחד מעמודיו כ-24 קילוגרמים של חומר נפץ לקראת הפיצוץ בבוקר יום שישי. תחילה, במשטרה ובנת"ע, החברה שאחראית על פרויקט הרכבת הקלה בגוש דן, העריכו כי כ-15 אלף איש יגיעו לצפות בפיצוץ. עם העברת שעת הפיצוץ למחר בשעה 6:00 בבוקר, נראה כי מספר הסקרנים שיגיעו לצפות במחזה יהיה נמוך בהרבה. פיצוץ הגשר המיתולוגי יועבר בשידור חי בוואלה! NEWS.

במשטרה נערכים לאירוע, במסגרתו מאות שוטרים ישמרו על הסדר, מסוק משטרתי יוטס מעל האזור וצפלין יתצפת מהאוויר. במשטרה אף מספרים בגאווה על מתחמי VIP ומסכי ענק שישמשו את הצופים.

לקריאה נוספת בנושא:
לקראת פיצוץ גשר מעריב - כל האזור נחסם לתנועה
בעלי עסקים באזור הרכבת הקלה: "הנחה בארנונה? כמו פלסטר לסרטן"
התאחדות קבלני השיפוצים: פיצוץ גשר מעריב יפגע במבנים הסמוכים

חסימות לקראת הפיצוץ של גשר מעריב, אוגוסט 2015. יותם רונן
תחילה היו צפויים להגיע לאזור כ-15 אלף איש, אך כעת ההערכות נמוכות בהרבה. חסימת אזור צומת מעריב, היום/יותם רונן

לרגל המאורע, נפתחו כמה אירועים בפייסבוק לצפייה בפיצוץ. באחד האירועים, שכותרתו "סלפי עם פיצוץ גשר מעריב", נכתב: "הזמנים חולפים, ערכים מתים ונופלים. נפילת גשר מעריב היא יותר מאשר עוד פיצוץ של גשר. היא סמל לעיר המשתנה שאנחנו חיים בה ולנהרות המשתנים תמידית של חיינו. בואו להצטלם, לצלם, לחוות ולהיות בזמן שקורה אחד האירועים המונומנטליים ביותר בעיר הלבנה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
דף בפייסבוק המזמין את הציבור לחזות בהריסת גשר מעריב, 20 באוגוסט 2015. מתוך פייסבוק, צילום מסך
"שמחים לאיד בחורבנו של גשר מעריב". דף אחד האירועים בפייסבוק/צילום מסך, מתוך פייסבוק

קבוצה אחרת, שנפתחה תחת השם "יהיה פיצוץ – שמחים לאיד בחורבנו של גשר מעריב", קראה לציבור להגיע למסיבת רחוב במקום ואף להביא עמם רמקולים להשמעת מוזיקה. עם ההודעה על השעה החדשה של הפיצוץ, התלוננו הגולשים על השינוי בתכניות. "שמחה לאיד היא רגש חזק, אבל ממש לא מספיק בשביל לצאת מהמיטה בשעות האלה", כתב אחד הגולשים. "זאת נקמתו האחרונה של הגשר, הממזרים העבירו את זה לשעה הכי משעממת בעולם", הוסיף גולש אחר. משתתפת נוספת העירה: "עכשיו השאלה היא אם אתה מעדיף להיות חיית לילה משוגעת או משכים קום אומלל".

לוקס נטע, אחד ממקימי האירועים בפייסבוק, הסביר כי למרות השעה הבעייתית הוא מבין את ההחלטה להקדים את מועד הפיצוץ. "הרעיון לפתוח אירוע היה שלי ושל חברה. חשבנו שזה יהיה מצחיק ומגניב כי זו סיבה להתלכד סביב משהו. אני משער שהעבירו את השעה כדי למנוע התקהלות, ובתור מי שלרוב הולך לישון בשש בבוקר, יש סיכוי לא רע שאצפה בזה. לא בטוח שיגיעו הרבה, אבל רבים מתושבי העיר חיים בלו"ז הפוך – אז אני צופה שיגיעו כ-140 איש", אמר.

עבודות להריסת גשר מעריב, אוגוסט 2015. ניב אהרונסון
"שמחה לאיד היא רגש חזק, אבל לא מספיק בשביל לצאת מהמיטה בשעה הזו". חסימת אזור הצומת, היום/ניב אהרונסון

שלומית, תושבת תל אביב בת 31, תכננה בהתחלה להגיע אל הפיצוץ וסיפרה על ההתלבטות בנוגע לשעה החדשה שנקבעה למאורע. "זה צומת מיתולוגי, גשר מיתולוגי, אני עוד זוכרת איך בתור ילדה הייתי עוברת משם בדרך לדרום תל אביב. אני גם גרה קרוב אז למה לא. למרות זאת, המשטרה התחכמה כשאמרה שהפיצוץ יתקיים בשישי בבוקר, כי הרבה אנשים לא עובדים וזה מבאס אותם לקום ביום שישי". לדבריה, אלו שמצפים לאירוע יקומו גם בשעה המוקדמת שנקבעה. "מאחר שאני גרה קרוב, לא כל כך מתאים לי להתעורר מפיצוץ מפחיד, אז עדיף לי לקום וללכת לצפות בזה. נלך כל המשפחה יחד ונעשה סלפי עם הפיצוץ", אמרה.

תחילה, היה הפיצוץ מתוכנן לשעה חצות. טרם קבלת האישור, המשטרה הציגה בפני החברות המבצעות "דניה סיבוס" ו"תמר גרופ" שורת דרישות בטיחות, בהן אבטחה מקיפה, סקירת הבניינים מסביב לגשר והצבת מקרנים שעליהם יוקרן הפיצוץ לבאים למקום. כחלק מההכנות הנוכחיות לאירוע, שכרה דניה סיבוס חברת הפקות שתקרין את האירוע על שלושה מסכים ברחובות לינקולן, קרליבך ויצחק שדה. עוד הודיעה החברה כי יהיו מקומות לאח"מים לצפייה בפיצוץ.

לפניות לכתבת: danayark@walla.com

דף בפייסבוק המזמין את הציבור לחזות בהריסת גשר מעריב, 20 באוגוסט 2015. מתוך פייסבוק, צילום מסך
עמוד האירוע "סלפי עם פיצוץ"/צילום מסך, מתוך פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully