וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת פיצוץ גשר מעריב - כל האזור נחסם לתנועה

19.8.2015 / 16:14

רחוב מנחם בגין נחסם לתנועת כלי רכב והתנועה בו תתחדש בשבוע הבא, לאחר פיצוץ הגשר. תחבורה ציבורית שעוברת כיום ברחוב מופנית לרחוב המסגר. דיילים נמצאים לאורך מסלולי האוטובוסים כדי לסייע לנוסעים

צילום: יותם רונן, עריכה: ניר חן

במסגרת ההיערכות לפיצוץ גשר מעריב בתל אביב חלו היום (רביעי) שינויים נוספים בהסדרי התנועה בעיר. החל משעה 16:00 נחסמה התנועה לאורך ציר מנחם בגין ובחלק מהרחובות הסמוכים. התנועה לאורך הציר תתחדש ביום ראשון בשעה 5:00 לפנות בוקר.

הרחובות שנחסמו הם: מנחם בגין-הרכבת לכיוון צפון, כולל נתיבי תחבורה ציבורית; מנחם בגין-החשמונאים לכיוון דרום, כולל נתיבי תחבורה ציבורית; מנחם בגין-דוד חכמי; המסגר-יצחק שדה לכיוון גשר מעריב; לינקולן-סעדיה גאון לכיוון גשר מעריב; יהודה הלוי-מזא"ה לכיוון מנחם בגין; וכן נחסמה התנועה הן מחניון בית רובינשטיין למנחם בגין והן מרחוב המסגר-התעשייה לכיוון מנחם בגין. תחבורה ציבורית שעוברת כיום על כביש בגין מופנית לרחוב המסגר.

דיילים של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, התפרסו לאורך מסלולי האוטובוסים, ומעדכנים את הנוסעים על השינויים. בנוסף לכך, נתלו בתחנות האוטובוסים מודעות המציינות את השינויים שבוצעו.

לקריאה נוספת:
בעלי עסקים באזור הרכבת הקלה: "הנחה בארנונה? כמו פלסטר לסרטן"
קנסות באיילון לרכבים פרטיים שיסעו בנתיבי תחבורה ציבורית
"היחידה בארץ בתפקיד": האישה שתפוצץ את גשר מעריב

הכבישים שנחסמו לתנועה

חסימות לקראת הפיצוץ של גשר מעריב, אוגוסט 2015. יותם רונן
החסימות באזור צומת מעריב/יותם רונן
חסימות לקראת הפיצוץ של גשר מעריב, אוגוסט 2015. יותם רונן
חסימות לקראת הפיצוץ של גשר מעריב, אוגוסט 2015/יותם רונן

הבוקר נמסר ממרחב ירקון של המשטרה כי פיצוץ גשר מעריב אושר באופן סופי, כפי שפורסם לראשונה אתמול בוואלה! NEWS, וכי הוא יבוצע ביום שישי הקרוב בשעה 6:00 בבוקר. שר התחבורה ישראל כץ צפוי ללחוץ על הכפתור שייתן את האות להרס נתיב התחבורה המיתולוגי.

בשל הפיצוץ המתוכנן תיאלץ חברת החשמל להפסיק את קו החשמל הנמצא באזור הגשר, לאורך רחוב מנחם בגין. זאת, על מנת למנוע סיכונים מיותרים ופגיעה בחיי אדם. החשמל ינותק החל משעה 5:00 לפנות בוקר, כשעה לפני פיצוץ הגשר, וישפיע בעיקר על תאורת הרחובות באזור ועל כמה בניינים הממוקמים באזור העבודות.

חסימות לקראת הפיצוץ של גשר מעריב, אוגוסט 2015. יותם רונן
חסימות לקראת הפיצוץ של גשר מעריב, אוגוסט 2015/יותם רונן
הכנות גשר מעריב לקראת הריסתו, 12 באוגוסט 2015. ראובן קסטרו
הכנות להריסת הגשר/ראובן קסטרו

מפקד המרחב, סגן ניצב יהודה דהאן, אישר היום את הפרטים עם חברת נת"ע, שאחראית על הפרויקט. כמות חומרי הנפץ שבהם ישתמשו לטובת הפיצוץ עדיין צריכה את האישור הסופי של משרד הכלכלה.

גורם מאחת החברות הקבלניות הפועלות בפרויקט אמר כי "כ-350 שוטרים יאבטחו את הגשר, יוטס מסוק משטרתי מעל האזור וצפלין יתצפת מהאוויר". לצד זאת, יהיו מסכי הקרנה שיציגו את הפיצוץ בשלושה אזורים: ברחובות קרליבך, לינקולן ויצחק שדה. הגורם הוסיף כי מלבד הגורמים המשטרתיים שיאבטחו את האירוע הושכרה חברת אבטחה, שתעמיד מאות מאבטחים כדי לשמור על הסדר במקום. "גידרנו את האתר ויהיו מקומות לצפייה, אפילו צפייה VIP, כדי שכולם יהיו מרוצים", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully