וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היחידה בארץ בתפקיד": האישה שתפוצץ את גשר מעריב

14.8.2015 / 16:00

עדן אוזנה היא מתאמת פיצוצים ואחת הממונים על פיצוץ גשר מעריב בתל אביב. היא כבר רגילה לתגובות המופתעות למשמע המקצוע שלה, אבל מבחינתה זו העבודה הכי מרגשת שיש: "זה כיף, אני מצטלמת עם הפיצוצים"

צילום: יותם רונן עריכה: נועה לוי

אתמול בשעה 20:00, ביום שבו נסגר גשר מעריב לתנועה לקראת תחילת העבודות על הרכבת הקלה, מכונית מסוג מאזדה 2 יורדת במדרון הגשר לכיוון רחוב הרכבת. זהו כלי הרכב האחרון שיורד בגשר לפני סגירתו. "הרכב האחרון, הרכב האחרון", צועקים העיתונאים, ומאחוריהם מהבהבים הפלאשים של הצלמים. מתחת לגשר עומדת בחורה בלונדינית בעלת שיער מתולתל, החובשת לראשה כובע פועלים ווסט כתום. "אני אחת הממונים על פיצוץ גשר מעריב, האישה היחידה בתפקיד הזה", היא מציגה את עצמה בגאווה. עדן אוזנה, בת 33 מירושלים, עובדת כמתאמת פיצוצים בחברת "תמר גרופ", וככל הנראה, אם דבר לא ישתבש בדרך, היא תהיה אחת האחראים לפיצוץ גשר מעריב בימים הקרובים.

כולם מגיעים להצטלם עם האישה היחידה בארץ שעובדת כמתאמת פיצוצים ושהגיעה למקום לצורך היערכות לקראת פיצוץ הגשר. אחרי כל התמונות היא מבקשת: "בבקשה, אני חייבת לחזור לעבודה. הבוס שלי יהרוג אותי". היא חוזרת לקדוח באחד העמודים, שם יניחו את חומרי הנפץ. בזמן ההפסקה שלה, אני שואלת אותה, איך הגעת לתפקיד הזה בכלל? "ראיתי מודעה בעיתון, 'דרושים עובדים', אמרתי ננסה. התקשרתי אמרו לי שזו עבודה לגברים בלבד ולא בשבילי, אבל אני לא ויתרתי, אמרתי להם 'מה אכפת לכם? תנו לי לנסות', עד שהם הסכימו", סיפרה. "שלחו אותי לשטח במודיעין. בחור צעיר בשם רומן בן רם פגש אותי. ראיתי שהעבודה לא נוראה, היה בנינו חיבור מידי, ומאז אני עובדת בזה, כבר שנתיים".

לקריאה נוספת:
צומת מעריב נסגר לתנועה, הגשר יפוצץ בחמישי הבא
פקקים, תאונות ופיגועים: רגע לפני שייהרס - היסטוריית גשר מעריב
מאה בעלי עסקים הפגינו בגשר מעריב: "הרכבת דורסת אותנו"

ראש עיריית תל אביב רון חולדאי בעבודות הרכבת בצומת מעריב  13 באוגוסט 2015. ראובן קסטרו
"אני בדרך כלל לובשת שמלות, ופתאום רואים אותי ככה, זה גבר גבר". עדן אוזנה/ראובן קסטרו

זהו לא הפיצוץ הראשון של אוזנה. היא כבר עברה כמה פיצוצים, אך בוודאי שלא בסדר גודל הזה. "הריסת מבנה בכפר סבא ברחוב תל חי שהיה לא מזמן, הרבה פיצוצים במחצבות והרחבות של משטחים", היא מונה את הרפרטואר. על השאלה אילו תגובות היא מקבלת כשהיא מספרת ממה היא מתפרנסת היא משיבה: "כששומעים על המקצוע שלי? וואו, אני בחורה שבדרך כלל לובשת שמלות, ופתאום רואים אותי ככה, זה גבר גבר. בהתחלה זה נראה מוזר שאישה עובדת בשטח, מרימה שקים ועניינים, זו עבודה שחורה. שואלים אותי למה אני לא הולכת למשרד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
פירוק גשר מעריב, אוגוסט 2015. ראובן קסטרו
"זה פרויקט עצום, גדול ומשמעותי". גשר מעריב/ראובן קסטרו

המשטרה טרם החליטה סופית אם בכוונתה לאשר את הפצצת הגש ביום חמישי הבא, אך בשטח כבר מתקיימת היערכות לרגע הגדול. "התחלנו בעבודה של קידוחי ניסיון. אנחנו קודחים בעמודים של הבטון כדי שאחר כך נוכל לשים את חומר הנפץ", מסבירה אוזנה. "אנחנו עושים את קידוחי הניסיון כיוון שיש הרבה ברזל בעמודים הללו, ואנחנו רוצים לדעת איפה אפשר לקדוח. ברגע שיהיה לנו את המיקום של הקדחים נוכל לבוא, לשים את חומר הנפץ, לקשור את הנפצים ולהרים את הגשר באוויר".

אוזנה טוענת כי היא מתרגשת מאוד לקראת רגע הפיצוץ, ואף מחכה לו. "זה פרויקט עצום, גדול ומשמעותי", היא מסכמת. כשאני שואלת אותה איזה פיצוץ הכי ריגש אותה עד כה היא עונה: "כל הפיצוצים ריגשו אותי, כל פיצוץ אמנם נעשה באותה דרך, אבל זה כיף וזה מרגש בפני עצמו. אני מצלמת את עצמי עם הפיצוצים", אמרה.

בנת"ע מתעקשים לפוצץ את הגשר ולא לפרקו

חברת "תמר גרופ" החלה ביום רביעי את ההיערכות לפיצוץ. בכל אחד מהעמודים שבגשר יצרו מתאמי הפיצוצים שני חורים רחבים בחלק העליון ושני חורים נוספים בחלק התחתון. מיד לאחר מכן ירסקו את הקטע שבין החורים, ושם יוחדר חומר הנפץ. בזמן פיצוץ של המרווחים, שייארך חלקיקי שניות, כל העמודים יקרסו בזה אחר זה. כלומר, בתוך שניות כל הגשר ייפול ויעלה ענן אבק גדול. אז יחלו באיסוף השברים וישטחו את השטח מרמזורים, תמרורים ואיי תנועה, מה שיצור הכנה לשלושה מפלסים מתחת לקרקע.

גורמים בנת"ע הסבירו כי הם מתעקשים על שיטת פיצוץ הגשר מכיוון שהיא מהירה יותר ואורכת כשלוש שעות לפיצוץ ויומיים נוספים עד סיום איסוף השברים. זאת, בניגוד לפירוק הגשר שיכול לארוך עד לחודש וחצי, מה שיאט את תחילת העבודות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully