וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאה בעלי עסקים הפגינו בגשר מעריב: "הרכבת דורסת אותנו"

13.8.2015 / 0:00

המפגינים חסמו את הכביש תחת הגשר, ימים ספורים לפני שיחלו העבודות שיפגעו קשות בפרנסתם. "יש לי גטו ביהודה הלוי", אמר מפגין שהגיע כשחבל כרוך סביב צווארו. "רובנו הצבענו ליכוד - לא יהיה יותר דבר כזה"

צילום: אבי כהן עריכה: שניר דבוש

יותר ממאה בעלי עסקים הגיעו אמש (רביעי) להפגין בצומת מעריב בתל אביב נגד התנהלות המדינה והעירייה במסגרת עבודות הרכבת הקלה בגוש דן, שצפויות לפגוע קשות בפרנסתם. המפגינים חסמו את הכביש שמתחת לגשר ואף קשרו עצמם אליו, בצומת הרחובות מנחם בגין וקרליבך, וצעקו: "הרכבת הקלה, בשבילנו היא קללה, הרכבת הקלה, היא תביא לאבטלה". לצומת הגיעו מנהלים רבים שכבר עכשיו, עוד לפני שנהרס הגשר, נפגעו הכנסותיהם בעקבות העבודות המטרימות. בהפגנה, קראו הנוכחים להסדרה של הפיצויים שמגיעים להם ושל ההתנהלות הצפויה במהלך השנים הקרובות.

"פיטרתי שני עובדים כי היקף העבודה ירד ב-60%", אמר אבי מישאלוב, בעל המוסך "אבי הונדה" אשר פועל במקום כבר שנים רבות. "מהיום שהתחיל כל הבלגן, המצב נהיה קטסטרופלי. לא ישנים ולא יכולים לעבוד, מתוחים ולא יודעים מה יקרה, חיים באי וודאות. מבקשים שיתחשבו בנו ויבואו לקראתנו, זה הכל". גם מוניר, שעובד במפגש הסטייק, אמר שהמצב לא פשוט. "אני לא ישן כי אני לא יודע מה יהיה. כל האנשים שכאן, כולנו טועים?", תמה בזעם.

איציק, בעל עסק ברחוב יהודה הלוי בתל אביב, הפגנת בעלי העסקים שנפגעים מבניית הרכבת הקלה, תל אביב, 12 באוגוסט 2015. ניב אהרונסון
"אני חנוק". איציק, בעל עסק באזור הגשר/ניב אהרונסון

בין המפגינים בצומת הסתובב גם איציק, הבעלים של "המעבדה של איציק", כשחבל תלייה כרוך סביב צווארו. "יש לי גטו ביהודה הלוי", אמר בהתייחס לרחוב שבו נמצאת החנות שלו. "אמרו שיעשו רכבת והכל יפה, אבל המציאות טפחה על פניי. יום בהיר הכול נסגר ואני יושב ומחכה שמישהו ייכנס. מתקשרים לקוחות ואומרים שלא יכולים להגיע". לדבריו, כל עזרה שמציעים לו אינה אלא לעג לרש. "אמרו לי 'נעשה לך שלט, אתר באינטרנט'. לא צריך אתכם בשביל זה", צעק. "אני לא יודע מה אני עושה מחר, נגמר לי הסיפור. בחודש הבא תהיה לי בעיה. לא אקבל אבטלה, כי אני עצמאי. זהו, אני חנוק".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
יהודה ברינקר, בעל עסק ברחוב קרליבך בתל אביב, הפגנת בעלי העסקים שנפגעים מבניית הרכבת הקלה, תל אביב, 12 באוגוסט 2015. ניב אהרונסון
"הרכבת דורסת אותנו"/ניב אהרונסון

חברת הכנסת תמר זנדברג (מרצ) הגיעה להפגנה על מנת לתמוך בבעלי העסקים. "כולנו בעד תחבורה ציבורית, אבל אם מסביב לרכבת יהיה מדבר, ולא ילכו אנשים, ולא יהיו דקים וחנויות - אז לא יהיה יהודה הלוי ולא יהיה מטרופולין תל אביב", אמרה, והוסיפה כי אם המצב יימשך כך - הרכבת הקלה תיסע ריקה. "אם לא יהיה פיצוי, או התייחסות נורמלית לסבל וההפסד שעוברים העסקים, יהיה מדבר. הרכבת תיסע ריקה כי היא נוסעת בשביל בני אדם שקונים בחנויות שלכם, בשביל זה תכננו אותה. עיר מתחילה באנשים ובבעלי העסקים, וזה שעכשיו הממשלה אומרת לכם שהעירייה תיתן הנחה בארנונה, אבל העירייה אומרת שהממשלה תפצה - זה לא עסק".

אחד המפגינים התייחס לדבריה ואמר כי מעתה הוא יחדל מלהצביע ליכוד. "רובנו כאן הצבענו לליכוד, ומעכשיו לא יהיה דבר כזה, הרכבת הזו דורסת אותנו", אמר וקיבל מהנוכחים מחיאות כפיים בתגובה. "אנחנו בעלי עסקים 30 שנה, חבר כנסת אחד לא בא להשתין עלינו, לא מהעירייה, לא אף אחד. העסק שלי סגור ואני עם האישה וילדים. סגרו אותנו".

ישיבת סיעה של מפלגת העבודה , נובמבר 2014. נועם מושקוביץ
"אין כאן ימין או שמאל, רק משפחות וילדים". כבל/נועם מושקוביץ

גם חבר הכנסת איתן כבל (המחנה הציוני) הגיע למקום ואמר כי לקח על עצמו להציע חוק שיעניק לבעלי העסקים קרן פיצויים. "אני פה כדי לעשות הכל ולעזור לכם", אמר. "אנו בפתיחת מושב החורף. נניח הצעת חוק שמשמעותה הקמת קרן פיצויים. תהיינה תקנות שיגדירו את גובה הפיצוי - לא 100% פיצוי, אבל ישאיר אתכם בחיים". כבל הוסיף כי ברור לא שלא יהיו בעלי עסקים רבים שימשיכו לפעול עד לסיום העבורות. "אין לי ספק שיהיו רבים שלא יהיו בסוף הפרויקט ולכן חברים יקרים ואנחנו פה ואני מציע לכם להיות מאוחדים. הקרב הוא שתהיה קרן פיצויים, ולא דבר אחר. אין כאן ימין או שמאל, יש כאן בני אדם ופרנסה ומשפחות".

(עדכון ראשון: 20:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully