וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גשר מעריב יפוצץ בשישי ב-6:00 בבוקר; חסימות כבישים החל מהיום

מרחב ירקון אישר באופן רשמי כי נתיב התחבורה המיתולוגי בתל אביב ייהרס ביום שישי. שר התחבורה ישראל כץ צפוי ללחוץ על הכפתור שיתן את האות להרס הגשר. החל מ-16:00: שינויים נוספים בהסדרי התנועה באזור. דיווח לאולפן וואלה! NEWS

צילום: יותם רונן, עריכה: ניר חן

מרחב ירקון של המשטרה מסר היום (רביעי) כי פיצוץ גשר מעריב בתל אביב אושר באופן סופי, כפי שפורסם לראשונה אתמול בוואלה! NEWS. לפי המשטרה, הפיצוץ יבוצע ביום שישי הקרוב בשעה 6:00 בבוקר. שר התחבורה ישראל כץ צפוי ללחוץ על הכפתור שיתן את האות להרס נתיב התחבורה המיתולוגי.

במסגרת ההיערכות לפיצוץ יחולו שינויים בהסדרי התנועה באזור בשל תחילת עבודת טעינת חומר הנפץ. החל משעה 16:00 תיחסם התנועה ברחובות הבאים: מנחם בגין-הרכבת לכיוון צפון, כולל נתיבי תחבורה ציבורית; מנחם בגין-החשמונאים לכיוון דרום, כולל נתיבי תחבורה ציבורית; מנחם בגין-דוד חכמי; המסגר-יצחק שדה לכיוון גשר מעריב; לינקולן-סעדיה גאון לכיוון גשר מעריב; יהודה הלוי-מזא"ה לכיוון מנחם בגין; וכן תיחסם התנועה הן מחניון בית רובינשטיין למנחם בגין והן מרחוב המסגר-התעשייה לכיוון מנחם בגין. תחבורה ציבורית שעוברת כיום על כביש בגין תופנה לרחוב המסגר.

בשל הפיצוץ המתוכנן תיאלץ חברת חשמל להפסיק את קו החשמל הנמצא באזור גשר מעריב לאורך רחוב מנחם בגין. זאת, על מנת למנוע סיכונים מיותרים וחלילה פגיעה בחיי אדם. החשמל ינותק החל משעה 5:00 לפנות בוקר, כשעה לפני פיצוץ הגשר, וישפיע בעיקר על תאורת הרחובות באזור ועל כמה בניינים הממוקמים באזור העבודות.

לקריאה נוספת:
בעלי עסקים באזור הרכבת הקלה: "הנחה בארנונה? כמו פלסטר לסרטן"
קנסות באיילון לרכבים פרטיים שיסעו בנתיבי תחבורה ציבורית
שינויים נוספים בהסדרי התנועה בת"א בשל הרכבת הקלה

הכנות לקראת הריסת גשר מעריב בתל אביב  14 באוגוסט 2015. ראובן קסטרו
ייהרס ביום שישי בשעה 06:00 בבוקר. גשר מעריב בתל אביב/ראובן קסטרו

מפקד המרחב, סגן ניצב יהודה דהאן, אישר היום את הפרטים עם חברת נת"ע, שאחראית על הפרויקט. "הושג אישור לפיצוץ גשר מעריב בשישי בבוקר", מסר. כמות חומרי הנפץ שבהם ישתמשו לטובת הפיצוץ עדיין צריכה את האישור הסופי של משרד הכלכלה, שככל הנראה יתקבל בשעות הקרובות. מפקד מחוז תל אביב וממלא מקום המפכ"ל, ניצב בנצי סאו, יקיים בשעות הצהריים דיון ובו יציג את תכניות אבטחת האירוע.

מנכ"ל נת"ע יהודה בר-און הסביר אתמול כי חברתו ערוכה לכל דרישות המשטרה ועומדת בכל תנאי הבטיחות. "אנחנו לא מפוצצים את הגשר, אלא מקריסים אותו. אנחנו מפוצצים את העמודים שתומכים בגשר ובאופן הדרגתי הוא ייפול ויישכב על הכביש. פיזיקלית הוא לא יכול לגלוש לבניינים מסביב". הוא הוסיף כי הנושא נבדק, הוכח ואושר על ידי משרד הכלכלה, שהוא המשרד הסטטוטורי שמאשר אירוע של פיצוץ שכזה. "ניתנו כל האישורים ונוהלו כל הסיכונים".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

הכבישים שייחסמו החל מאחר הצהריים

לדבריו, "התהליך נבדק על ידינו כדי לצמצם את הסיכון של פגיעה בתשתיות שנמצאות מתחת לפני הקרקע, וכן יפוזר חול על מנת לספוג את ההדף של נחיתת הגשר על הרצפה. ישנם הרבה סיכונים, כולם מופו, כולם טופלו. אנחנו בהחלט נמצאים במצב שיש לנו את הפתרונות לכל מתווה. הקרסת הגשר תתבצע במועד שיאושר על ידי המשטרה, אולם יש לזכור כי ברמה המקצועית, האישור כבר ניתן".

מאות שוטרים יאבטחו את האירוע

גורם נוסף מאחת החברות הקבלניות הפועלות בפרויקט הצטרף לדבריו של בר-און. "המשטרה ביקשה להתייחס לאירוע הפיצוץ כאל אירוע המוני תחת כיפת השמיים", אמר. "כ-350 שוטרים יאבטחו את הגשר, יוטס מסוק משטרתי מעל האזור וצפלין יתצפת מהאוויר. סקר בטיחות הוגש והושג אישור משרד הכלכלה למשיכת חומר הנפץ לפיצוץ. לצד זאת, יהיו מסכי הקרנה שיציגו את הפיצוץ בשלושה אזורים: ברחובות קרליבך, לינקולן ויצחק שדה".

עוד הוסיף כי מלבד הגורמים המשטרתיים שיאבטחו את האירוע הושכרה חברת אבטחה, שתעמיד מאות מאבטחים כדי לשמור על הסדר במקום. "גידרנו את האתר ויהיו מקומות לצפייה, אפילו צפייה VIP, כדי שכולם יהיו מרוצים", הוסיף.

הכנות גשר מעריב לקראת הריסתו, 12 באוגוסט 2015. ראובן קסטרו
הכנות לקראס פיצוץ הגשר/ראובן קסטרו
עבודות להריסת גשר מעריב, אוגוסט 2015. ניב אהרונסון
עבודות להריסת גשר מעריב, אוגוסט 2015/ניב אהרונסון
הכנות גשר מעריב לקראת הריסתו, 12 באוגוסט 2015. ראובן קסטרו
הכנות גשר מעריב לקראת הריסתו, 12 באוגוסט 2015/ראובן קסטרו
הכנות גשר מעריב לקראת הריסתו, 12 באוגוסט 2015. ראובן קסטרו
הכנות גשר מעריב לקראת הריסתו, 12 באוגוסט 2015/ראובן קסטרו
עבודות להריסת גשר מעריב, אוגוסט 2015. ניב אהרונסון
עבודות להריסת גשר מעריב, אוגוסט 2015/ניב אהרונסון
הכנות לקראת הריסת גשר מעריב בתל אביב  14 באוגוסט 2015. ראובן קסטרו
הכנות לקראת הריסת גשר מעריב בתל אביב 14 באוגוסט 2015/ראובן קסטרו
גשר מעריב, אוגוסט 2015. ניב אהרונסון
גשר מעריב, אוגוסט 2015/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully