וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהיום: קנסות באיילון לרכבים פרטיים שיסעו בנתיבי תחבורה ציבורית

18.8.2015 / 7:32

מצלמות האכיפה הוצבו בין מחלף חולות למחלף חולון. מרכז השליטה והבקרה של המשטרה יפענח הצילומים וישלח מידית דוח על סך 250 שקל לכל נהג שנוסע בנתיב תחבורה ציבורית

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: יאיר דניאל

תכנית משרד התחבורה לאכיפת האיסור על נסיעת כלי רכב פרטיים בנתיבי תחבורה ציבורית יוצאת לדרך, לאחר שאתמול החלו עבודות התקנת מצלמות אכיפה אוטומטיות בנתיבי התחבורה הציבורית, בין מחלף חולות למחלף חולון. במסגרת התקדמות העבודות להקמת הרכבת הקלה בגוש דן, הוצבו המצלמות על הגשרים שמעל הכביש וחוברו למרכז השליטה והבקרה של המשטרה, שיפענח את הצילומים וישלח מידית דוח לכל נהג רכב לא מורשה שנוסע בנתיב תחבורה ציבורית.

עד ספטמבר יותקנו בסך הכול עשר מצלמות אכיפה אוטומטיות בקטע הכביש המדובר. "אנחנו מתקינים את המצלמות מחולות ועד לתל גיבורים, שזה בעצם מחלף חולון בהשתלבות של כביש 44 עם כביש 20", הסביר גורם במשטרה.

לקריאה נוספת:
מהלילה: שינויים נוספים בהסדרי התנועה בת"א בשל הרכבת הקלה
"היחידה בארץ בתפקיד": האישה שתפוצץ את גשר מעריב
המשטרה חוששת מפיצוץ גשר מעריב: "מה יקרה אם הוא יגלוש הצדה?"

מצלמות האכיפה בנתיבי איילון, אוגוסט 2015. אבי כהן
ישנה כוונה להעלות את גובה הקנס ל-750 שקלים. מצלמה נתיבי איילון/אבי כהן

על פי הנהלים, חל איסור על כלי רכב פרטיים לנסוע בנתיב התחבורה הציבורית שבו יותקנו המצלמות בין השעות 06:30 עד 10:00 בבוקר. בשעות אלה, תתאפשר נסיעה לאוטובוסים ולמוניות בלבד. "בשעות העומס יקבל רכב פרטי שלא אמור לנסוע בנתיבים הללו דוח".

נכון להיום הקנס על נסיעה של כלי רכב פרטי בנתיב התחבורה הציבורית עומד על 250 שקל, אך במשרד התחבורה הודיעו כי הם מתכוונים להעלות את גובה הקנס ל-750 שקל ואף להוסיף נקודות חובה לעבירה. יש לציין כי המצלמות שיותקנו ישמשו לאכיפת נסיעת כלי רכב שאינם מורשים לנסיעה בנתיב זה בלבד, ולא ישמשו לאכיפת מהירות או כל סוג אכיפה אחר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מצלמות האכיפה בנתיבי איילון, אוגוסט 2015. אבי כהן
כמו בכניסה לירושלים. מצלמה בנתיבי איילון/אבי כהן

במשרד התחבורה הסבירו כי לאחר שמכון התקנים ישלים את התקנת המצלמות, הם יתחילו בתכנון הצבת מצלמות דומות גם בכביש החוף, בין נתניה לתל אביב, ולאחר מכן גם בכביש 443 לכיוון מודיעין. "אנחנו מעריכים כי המצלמות יוכיחו את האפקטיביות שלהן באכיפה, יש לנו ניסיון בהתקנת מצלמות בכביש בכניסה לירושלים, שם הוצבו שתי מצלמות שהוכיחו את עצמן מעל ומעבר", הוסיף הגורם. "המצלמות יהוו תפנית בכל הנושא של אכיפת הנסיעה בנתיבי התחבורה הציבורית ויפנו סוף סוף את הכביש עבור כלי רכב ציבוריים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully