וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממחר: מצלמות יוצבו באיילון נגד הנוסעים בנתיבי תחבורה ציבורית

16.8.2015 / 17:25

המצלמות יותקנו בין מחלף חולות למחלף חולון, ורכב פרטי שייתפס נוסע בנתיב ייקנס ב-250 שקל. במקביל, התריעו "אגד" ו"דן" על נסיעת רכבים פרטיים באזור גשר מעריב, הפתוח רק לאוטובוסים ומוניות

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: יאיר דניאל

מצלמות אכיפה אוטומטיות יותקנו החל ממחר (שני) בבוקר בנתיבי התחבורה הציבורית שבנתיבי איילון, בין מחלף חולות למחלף חולון, על מנת לוודא כי כלי רכב פרטיים לא נוסעים בנתיבים אלה בניגוד לחוק. זאת, לקראת התקדמות העבודות להקמת הרכבת הקלה בגוש דן. המצלמות יוצבו על הגשרים שמעל הכביש ויחוברו למרכז השליטה והבקרה של המשטרה, שיפענח את הצילומים וישלח מידית דוח לכל נהג רכב לא מורשה שיסע בנתיב.

על פי הנהלים, חל איסור על כלי רכב פרטיים לנסוע בנתיב התחבורה הציבורית שבו יותקנו המצלמות בין השעות 06:30 עד 10:00 בבוקר. בשעות אלה, תתאפשר נסיעה לאוטובוסים ולמוניות בלבד. נכון להיום הקנס על נסיעה של כלי רכב פרטי בנתיב התחבורה הציבורית עומד על 250 שקל, אך במשרד התחבורה הודיעו כי הם מתכוונים להעלות את גובה הקנס ל-750 שקל ואף להוסיף נקודות חובה לעבירה. יש לציין כי המצלמות שיותקנו ישמשו לאכיפת נסיעת כלי רכב שאינם מורשים לנסיעה בנתיב זה בלבד, ולא ישמשו לאכיפת מהירות או כל סוג אכיפה אחר.

איילון דרום, משה דיין ראשון לציון. מרץ 2015. ראובן קסטרו
דוחות על סך 250 שקל יישלחו לרכבים הפרטיים שיסעו בנת"צ. נתיבי איילון/ראובן קסטרו

בתוך כך, נציגי מפעילות התחבורה הציבורית "אגד" ו"דן" השתתפו הבוקר בתדרוך של מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, מאיר חן, בנושא סגירת גשר מעריב, התלוננו על כך שבנתיבי התחבורה הציבורית באזור הגשר נוסעים כלי רכב פרטיים ודרשו להגביר את אכיפת המשטרה במקום. חן טען מצדו כי התנועה התקיימה הבוקר כסדרה למרות הציפיות לפקקים ולעומסי תנועה עקב סגירת הגשר ביום חמישי האחרון.

נציג "אגד" התריע בתדרוך כי בכל אזור צומת מעריב, דרך מנחם בגין, דרך יצחק שדה ורחוב החשמונאים, לא מתבצעת האכיפה הדרושה על מנת למנוע מנהגי כלי רכב פרטיים לנסוע בנתיבים שלא מיועדים להם. "אכיפת נתיבי התחבורה הציבורית עדיין לא מתבצעת במלואה. הצירים מלאים בכלי רכב שלא מורשים לנסוע בנתיבים. לא נתקלנו בבעיות מיוחדות בקרב הנוסעים, הציבור מבין שהקמת התשתית לרכבת הקלה תחייב שינויים דרסטיים בצירי התנועה", אמר.

לקריאה נוספת בנושא:
צומת מעריב נסגר לתנועה, הגשר יפוצץ בחמישי הבא
פיצוץ או פירוק? כך ייהרס "גשר מעריב" בתל אביב
המשטרה חוששת מפיצוץ גשר מעריב: "מה יקרה אם הוא יגלוש הצדה?"

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
רכבים פרטיים נוסעים בנתיבי תחבורה ציבורית,אוגוסט 2015. ראובן קסטרו
דרישה להגביר האכיפה. כלי רכב פרטיים בנתיבי התחבורה הציבורית בצומת מעריב, הבוקר/ראובן קסטרו

גם נציג חברת "דן", אמיר אורגד, התריע על אי-ביצוע האכיפה באזור הצומת הסואן. "מבחינתנו התנועה זורמת, כנראה משום מה אנשים פחדו להגיע לאזור העבודות. האוטובוסים נוסעים במהירות סבירה. עם זאת, אין אכיפה של המשטרה בנתיבי התחבורה הציבורית בציר מנחם בגין", אמר הנציג.

הוא הוסיף כי המצב הקיים מעורר ליקויים בטיחותיים. "יש מקומות שאנשים בחרו לאמץ כחנייה. בתחנות הרכבת ההגנה והשלום אין לנו אפשרות לקלוט נוסעים בבטחה ליד המדרכה. אנחנו עומדים בחנייה כפולה בגלל תחנות מוניות וכלי רכב פרטיים שחונים בנתיבים באופן בלתי חוקי. לכן, אני קורא להגביר את האכיפה בנתיבי התחבורה הציבורית".

יו"ר הרשות חן אמר בתדרוך כי התנועה התנהלה כסדרה וכי ברשות מוכנים לכל תרחיש ולמתן מענה בזמן אמת. "נכון לעכשיו אין חריגות ואירועים נקודתיים טופלו בהתאם, כולל תגבור משמעותי של רכבת ישראל. נקבל דיווחים מהמפעילים, כך שכל אחד ייתן תמונת מצב של החברה שלו". לדבריו, משטרת ישראל תצטרף לאכיפת התנועה בנתיבי התחבורה הציבורית. בנוסף לכך, הוא קרא לציבור להתעדכן באמצעות אתרי האינטרנט של משרד התחבורה ונתיבי איילון ובאמצעות המוקד הטלפוני של הרשות.

רכבים פרטיים נוסעים בנתיבי תחבורה ציבורית,אוגוסט 2015. ראובן קסטרו
בעירייה ובמשטרה ידאגו לתגבר את האכיפה במקום. צומת מעריב, הבוקר/ראובן קסטרו

לדברי חן, על אף שהתנועה מתנהלת כסדרה, הוא פנה למשטרה על מנת להגביר את מערך האכיפה במרחב הגשר החסום. "אני מאמין שנראה את משטרת ישראל יותר בשטח. פניתי גם לעיריית תל אביב כדי שתתגבר את כמות הפקחים באזורי נתיבי התחבורה הציבורית", אמר. לדבריו, מיטל להבי, סגנית ראש עיריית תל אביב, שנכחה אף היא בדיון, תדאג להגדלת כמות הפקחים. הוא ציין כי אם הציבור ימשיך לנסוע בנתיבי התחבורה הציבורית ולחנות בהן, ימשיכו ברשויות לאכוף את העבירות בצורה מוגברת.

מנהל תחום תכנון התחבורה הציבורית במשרד התחבורה, גבי נבון, הסביר על התנועה הבוקר בכביש מנחם בגין. לפי נבון, "נתיבי הקווים שהוסטו לדרך בגין ולרחוב החשמונאים נותנים מענה לנהגים שלא יכולים להגיע אל אזור העבודות, למשל מכיוון חולון, ונאלצים לעשות עיקוף גדול, אותו הם עושים באמצעות נתיבי התחבורה הציבורית. ישנה אכיפה, אולם היא לא מספיקה. אם נשמור על הנתיבים פתוחים לתחבורה ציבורית גם ב-1 בספטמבר וגם לאחר החגים, לא נראה את הפקקים שחזו אנשי המשטרה באזור".

רכבים פרטיים נוסעים בנתיבי תחבורה ציבורית,אוגוסט 2015. ראובן קסטרו
"ישנה אכיפה, אך היא לא מספיקה". צומת מעריב, הבוקר/ראובן קסטרו

עוד הוסיף נבון: "אנחנו ניתן מענה לכל מקום במטרופולין תל אביב ממנה מבקשים להגיע לאזור העבודות בצומת מעריב, הן באמצעות תחבורה ציבורית רגילה והן באמצעות שאטלים. בנוסף לזה, אנחנו בונים קווים כדי לתת מענה בחודשי החגים וכדי לעודד כמה שיותר נוסעים להשאיר את כלי הרכב הפרטי בבית ולהשתמש במערך התחבורה הציבורית".

נציג רכבת ישראל, מוטי ספרא, הסביר בתדרוך הבוקר על תגבור הרכבות עם תחילת העבודות. "רכבת ישראל יצאה החל מאתמול בלוח זמנים חדש, בדגש על תגבור רכבות בעיקר מהוד השרון וראשון לציון. לפי דיווחים מפקחי הרכבת, הדיוק מגיע למאז אחוז. יש דרישה גדולה מאוד לרכבות נוספות ולהן הוספנו עוד רכבות בשעות השיא. מרביתן גדושות בנוסעים", אמר.

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully