וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיצוץ או פירוק? כך ייהרס "גשר מעריב" בתל אביב

דנה ירקצי ואבי אשכנזי

12.8.2015 / 13:52

בנת"ע נערכים להרס נתיב התחבורה המיתולוגי, ולאחר הערכות מצב של נת"ע והמשטרה - ובאישורה, תיקבע תכנית הביצוע. הצומת ייסגר ויחולו שינויי תנועה. צפו בהדמיית פיצוץ הגשר

באדיבות נת"ע

צומת מעריב בתל אביב ייסגר לתנועה החל ממחר (חמישי) לקראת תחילת העבודות על הרכבת הקלה באזור, שיתחילו ביום ראשון. גשר מעריב צפוי להיהרס ב-20 בחודש, ובתום הערכת מצב בין נציגי נת"ע והמשטרה - ובאישורה, תיקבע תכנית הביצוע. זאת, לאחר שהמשטרה ביקשה לבחון כיצד הציבור מתמודד עם סגירת אזור תחבורה מרכזי. בשבוע הבא יקיים סגן מפקד מחוז תל אביב, תת-ניצב יורם אוחיון, דיון מסכם, ובו ימסרו הפרטים הסופיים בנוגע להריסת הגשר. החברות שיבצעו את ההריסה הן "דניה סיבוס" ו"תמר גרופ".

מהנדס עיריית תל אביב עודד גבולי יכין סקר סיכונים להריסת גשר מעריב וההשלכות הנלוות לכך. זאת בהנחיית המשטרה, שדורשת לעשות כן טרם יאושר הריסת הגשר בפיצוץ. המשטרה תקיים היום דיון "הצגת פקודות" לקראת סגירת האזור ופיצוץ הגשר בצומת הרחובות קרליבך ובגין בעיר. על פי הערכות של גורמים במשטרה, רק בשבוע הבא יוחלט מתי ואיך יפורק הגשר.

"הריסת גשר מעריב היא אירוע היסטורי. אנחנו סבורים שהדבר יגרור עמו הגעת סקרנים וצוותי תקשורת, ואנחנו נערכים גם לכך", אמר גורם במשטרת תל אביב. "במקביל לסקר הסיכונים שמהנדס העיר עורך, יקימו חבלני משטרה בדיקה והערכה, כמו למשל על השפעת הפיצוץ על האזור ובחינת חלופות לכך".

לקריאה נוספת:
שינויים נוספים בהסדרי התנועה בת"א בשל הרכבת הקלה
"לכודים ברעש": האנשים שחיים בין חפירות הרכבת הקלה
הרכבת הקלה בגוש דן: בחמישי יתחילו העבודות בצומת מעריב

גשר מעריב לפני הפיצוץ בעקבות בניית הרכבת הקלה, אוגוסט 2015. ראובן קסטרו
"אירוע היסטורי". ימיו האחרונים של גשר מעריב/ראובן קסטרו
"לא יודע מה השיקול לפוצץ את הגשר הזה, זה אולי דרמטי ועושה 'שואו' לצופים ושם את אור הזרקורים על בניית הרכבת הקלה"

במשטרת תל אביב הקימו שלושה צוותים לפירוק הגשר, במטרה לבחון את הסדרי התנועה. בין היתר, ההיערכות כוללת בחינת הסדרי התנועה באירועי חירום: ממקרה מקומי ועד למצב כולל של מלחמה – אירועים שבהם סגירת הכבישים היא קריטית. עם חברי הצוותים נמנים מהנדסים ואנשי חבלה ואגף המבצעים במשטרה.

גיורא שילוני, אחד המהנדסים שתכנן את "גשר הנשרים" (לימים גשר מעריב) מחברת "מיצג", בבעלות משותפת עם חסון רפאל, אמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי הוא לא מוצא סיבה לפוצץ את הגשר. "באותה תקופה היו כל מיני תכניות למחלפים בצמתים מרכזיים בעיר, אבל זה היה גדול מדי על העירייה, אז החליטו על גשר זמני בצומת מעריב וגשר רוקח. שניהם תוכננו ככה שיהיה אפשר לפרק אותם בעתיד ולהעביר אותם למיקום אחר", הסביר.

לדבריו, "אפשר לראות שבקונסטרוקציה לבטון יש ברגים ובקצוות כמובן יש בטון שמחבר את הקונסטרוקציה למתכת. אני לא יודע מה השיקול לפוצץ את הגשר הזה, זה אולי דרמטי ועושה 'שואו' לצופים ושם את אור הזרקורים על בניית הרכבת הקלה, אבל במקום פיצוץ הגשר ניתן לפרקו ולהעביר אותו למקומות אחרים בתל אביב או בגוש דן כדי לפתור בעיה תחבורתית כזאת או אחרת", אמר. שילוני, מתנדב בעמותת "אור ירוק", הוסיף כי "פיצוץ לוקח כמה שעות ולאחר מכן צריך לאסוף את כל השברים והגרוטאות. לעומת זאת, פירוק זהיר לוקח זמן ארוך יותר, אבל אפשר לפרק ולבחור מקום חדש שבו אפשר לבנות את יסודות הבטון ולהניח את הגשר".

עוד באותו נושא

מה אתם יודעים על האיש שישתק את גוש דן?

לכתבה המלאה
גשר מעריב בתהליך בנייה, 28 במרס 1976. סער יעקוב, לשכת העיתונות הממשלתית
"בניית מחלף באותה תקופה הייתה משימה שגדולה על העירייה". בניית גשר מעריב/לשכת העיתונות הממשלתית, סער יעקוב

החל ממחר בשעה 20:00 בערב ישתנו הסדרי התנועה באזור, כשצומת מעריב ייסגר לטובת הקמת התחנה התת-קרקעית בקרליבך. השינויים הם:

- הצומת ייסגר לתנועה לבאים מהרחובות לינקולן וקרליבך, אך ניתן יהיה לבצע פניית פרסה.

- התנועה בין צומת מעריב לרחוב מזא"ה תותר לתחבורה ציבורית בלבד, בשני הכיוונים.

- רחוב התעשייה יהפוך לחד-סטרי: הכניסה מרחוב המסגר והיציאה לדרך מנחם בגין.

- רחוב המלאכה יהפוך לחד-סטרי: הכניסה מדרך מנחם בגין והיציאה לרחוב המסגר.

- תתאפשר פנייה שמאלה מרחוב המלאכה לרחוב המסגר.

- תתאפשר פנייה לרח' נחמני מדרך מנחם בגין.

- רחוב החשמונאים ממזרח למערב יהפוך לנתיב תחבורה ציבורית בלבד.

- ייפתח מעבר לכלי רכב ברחוב הארבעה, מדרך מנחם בגין.

הסדרי התנועה החדשים באזור גשר מעריב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

תחנת קרליבך תכלול שלוש קומות תת-קרקעיות: הראשונה לכרטוס, השנייה להעלאה והורדת נוסעים מקרונות הרכבת הקלה של הקו האדום והשלישית עבור רכבת הקו הירוק העתידי. לכשתושלם בניית התחנה, יוקם מעבר משוקע לכלי הרכב מרחוב יצחק שדה לרחובות לינקולן וקרליבך, מתחת לדרך מנחם בגין.

מחר החל מהשעה 19:00 בערב יוקם אוהל חפ"ק באזור מתחם העבודות. בשעה 20:00 ייסגר מתחם אזור העבודות ויוכנסו בהדרגה הכלים לעבודה. ביום שישי הקרוב החל מהשעה 6:00 בבוקר ייפתח חדר מצב משולב בעיריית תל אביב ובו ישתתפו נציגי הרשויות השונות, המשטרה, משרד התחבורה ונת"ע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully