וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לכודים ברעש": האנשים שחיים בין חפירות הרכבת הקלה

10.8.2015 / 9:49

אזור אלנבי והרכבת בתל אביב, אחד הסואנים בעיר, הפך שומם. התושבים מספרים שאת יומם מלוות הקדיחות הבלתי פוסקות לבניית הרכבת, ושאפילו קפיצה למכולת הפכה משימת ניווט בשל החסימות. "זה משבש את החיים. ברגע שיימאס - נעבור"

כתבת: דנה ירקצי, עורך: אביב אברמוביץ', צילום: ניב אהרונסון, עריכה: גדי וינסטוק, שניר דבוש

תושבי דרום תל אביב שבסביבת רחוב יהודה הלוי מתחילים להתרגל למציאות החדשה שבעקבות תחילת העבודות להקמת הרכבת הקלה. אחד האזורים הסואנים בעיר הפך בן רגע לאחד השוממים – עם סגירת הרחובות לתנועת כלי רכב. רק רעש הקידוחים הבלתי נסבל, לדבריהם, משכיח את התחושה כאילו מדובר ביום כיפור. "אנחנו לכודים", אמר שחף, אחד התושבים במקום, לוואלה! NEWS.

"זה היה רחוב מלא באנשים ובתחבורה, ועכשיו לא קורה כאן כלום, חוץ מהרעש. אי אפשר אפילו לדבר ברעש הזה", המשיך והראה ממרפסתו את הקרבה לכלי הכבדים שעובדים מחוץ לחלונו. "אם פעם היינו יורדים לחנות, לבית קפה, כעת זה סגור – וממילא צריך לעשות עיקוף גדול כדי לצאת מהבית", המשיך בתסכול. "כל בוקר אנחנו מתעוררים לרעש הזה, זה מפריע לאורח החיים".

עוד בנושא
הרכבת הקלה בגוש דן: בחמישי יתחילו העבודות בצומת מעריב
שלטים נגד השר כץ על עסקים בתל אביב: "דורס לי את הפרנסה"
מלמעלה זה נראה יותר טוב: עבודות הרכבת הקלה ממעוף הציפור

התקווה שעם העבודות לפחות תהיה הקלה בשכר הדירה – התבדתה. שחף, כמו אחרים באזור, נאלץ להמשיך לשלם את אותו הסכום שלפני תחילת הקדיחות. "ממש קשה לנו וייקח הרבה זמן להתרגל לזה. אומרים חמש-שש שנים, אבל זה יכול לקחת גם עשור להיות לכודים פה. ברגע שימאס, נעבור. אין סיבה שנשאר ברעש הזה", אמר.

עבודות הרכבת הקלה ברחוב יהודה הלוי, אוגוסט 2015. ראובן קסטרו
העבודות ברחוב יהודה הלוי/ראובן קסטרו

אלינור, שעברה זה מכבר לשכונה, הסמוכה לשדרות רוטשילד ולרחוב אלנבי, נשמעת אופטימית יותר. המרפסת שלה פונה אל רחוב יהודה הלוי, ממש ללב העבודות. "זה לא נורא כמו שחשבתי, אבל בשבע בערך כבר מעירים אותי עם החפירות", הסבירה. גם היא התייחסה לירידה באיכות החיים שהביאו עמן העבודות: "החברים שבאים אליי לא מעזים להתקרב עם רכב. ממילא גם אין חנייה". היא ציינה עוד כי טרם העבודות הגיעו אנשי חברת נת"ע, המבצעת את הפרויקט להקמת הרכבת בגוש דן, וביצעו בדיקות למען שיפורי תנאי המחייה בזמן החפירות. "החליפו לי למזגן חדש וגם שמו חלונות עם מיגון אקוסטי", אמרה. "אני מקווה שלא אהיה פה במשך שש השנים הבאות".

דניאל ואמילי, בנות עשרים מלוס אנג'לס, הגיעו לישראל להתמחות בתחום הפיננסים במהלך הקיץ. העבודות תפסו אותן לא מוכנות. "בשביל תיירות זה מאוד קשה לנווט עם העבודות, אנחנו הולכות לישון עם הרעש ומתעוררות איתו. גם קשה מאוד לקחת אוטובוסים ומוניות לאזור הזה", הסבירה. אם לא די בכך, את שגרת הבוקר מלווה המיית הצפירות של כלי הרכב, בשל הפקקים הכבדים שנוצרו עם צמצום הכביש לנתיב אחד. שתי הצעירות האמריקניות, שגם בעיר הבית שלהן בונים כעת רכבת תחתית, מאוכזבות. "לא ידענו שמתחילים לבנות כאן, ולא אמרו לנו שזה מה שהולך להיות. אתם צריכים ללמוד מהאמריקנים. באל-איי אין כוונה לסגור את הרחובות הגדולים (לטובת העבודות)", אמרו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
התושבים שסובלים מעבודות הרכבת הקלה בתל אביב: "אי אפשר לישון". ניב אהרונסון
"בשביל תיירות זה מאוד קשה לנווט עם העבודות". דניאל ואמילי/ניב אהרונסון

בתשובה לשאלה אם אפשרי לחיות כך השיבו השתיים: "זה אפשרי, אבל לא פשוט בכלל. זה מאוד מבלבל. סגרו את כל הרחוב ואת הכניסה לרוטשילד. בעבר היינו נרגעות פה בשעות הערב עם חברים אבל עכשיו זה יותר מדי רועש ואי אפשר לשבת במרפסת, ואנחנו לא מזמינות יותר. זה בהחלט לא כמו שזה היה בעבר. אם מישהו לא רוצה לחוש לכוד, שלא יחתום על חוזה באזור הרכבת ויהודה הלוי", התריעו.

בעלי החנויות, שחלקן כבר נסגרו, לא יודעים איך להתמודד עם המצב החדש, בייחוד שרק מעטים עוברים בחלקו הצר של הרחוב שנותר להולכי רגל. שלטים בגנות שר התחבורה תלויים בכמה מקומות. "ישראל כץ דורס לי את הפרנסה", נכתב. שלט אחר על חנות מבשר על השכרת המקום. "קשה מאוד להגיע לכאן", הסביר אחד מנהגי המונית שעובד באזור. "אפילו אני הייתי צריך לשים את האוטו באלנבי בשביל לבוא הנה".

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.com

גשר מעריב לפני הפיצוץ בעקבות בניית הרכבת הקלה, אוגוסט 2015. ראובן קסטרו
השלטים בגנות ישראל כץ/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully