וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלטים נגד השר כץ על עסקים בתל אביב: "דורס לי את הפרנסה"

5.8.2015 / 16:46

בעלי העסקים הצפויים להיפגע מבניית הרכבת הקלה יצאו בקמפיין נגד שר התחבורה. עימות התפתח בפגישה בין בעלי העסקים לנציגי משרד התחבורה ונת"ע: "מה עשיתם בשבילנו? לי אין מה לאכול מחר"

צילום: יותם רונן, עריכה: מתן חדד

בעלי העסקים באזורים הצפויים להיפגע מעבודות הבנייה של הרכבת הקלה בגוש דן ממשיכים בפעולות המחאה: אחרי שאתמול כשלו בניסיון לקבל מבית המשפט צו מניעה לעבודות ולהקים גוף בוררות בנושא הנזק הכלכלי שייגרם להם, יוצאים בעלי העסקים נגד שר התחבורה ישראל כץ באופן אישי. היום (רביעי) החלו בעלי העסקים לתלות שלטים ברחבי העיר שעליהם תמונת השר ונכתב: "ישראל כץ דורס לי את הפרנסה".

אבי ממוסך "גרנד פרי מוטורס" ברחוב יצחק שדה היה בין אלה שתלו את השלטים על בתי העסק שלהם. "אם ישראל כץ וחברי הממשלה חושבים שהם יעשו עלינו קופה – הם טועים. לא ניתן לאלפי משפחות להתפרק בגלל הפרויקט הזה", אמר היום אבי. "איפה דרעי, שהבטיח לדאוג לשקופים? איפה כחלון? תלינו את השלטים כדי ששר התחבורה ידע שהוא לא רק חתום על הפרויקט הגדול של הרכבת הקלה, אלא גם על גזר דין המוות של העסקים שלנו".

גם סולי, בן 60, בעלי סניף של חברת "איתוראן", תלה את השלט ואמר: "אני 30 שנה פה. השקעתי לפני חודשיים 300 אלף שקל בשיפוץ, ורק לפני שבועיים הודיעו לי. מה אני אמור לעשות? פיטרתי כבר שני עובדים. תליית השלטים היא רק ההתחלה של המאבק שלנו".

עוד על הרכבת הקלה בגוש דן:
"זה גזר דין מוות": בעלי העסקים בתוואי הרכבת הקלה התאגדו
מלמעלה זה נראה יותר טוב: עבודות הרכבת הקלה ממעוף הציפור
"היום הראשון של שארית חיינו": החלו עבודות הרכבת הקלה בגוש דן

שלטים נגד שר התחבורה, ישראל כץ, שנתלו בעסקים שנפגעים מבניית הרכבת הקלה. אגוסט 2015. דנה ירקצי, מערכת וואלה!
שלט נגד ישראל כץ שנתלה בסניף ארומה/מערכת וואלה!, דנה ירקצי

ברקע מחאת בעלי העסקים, היום ערכה ועדת המשנה לתחבורה ציבורית של ועדת הכלכלה, בראשות ח"כ דב חנין, סיור באזור הבנייה של הרכבת הקלה. הסיור החל בדיון בנושא הרכבת הקלה בעיריית תל אביב, ובו השתתפו גם נציגי המשטרה ומנכ"ל נת"ע, יהודה בר און. במהלך הדיון התריעה ח"כ נורית קורן על לקויות בנגישות למערך ההיסעים (שאטלים) מחניוני ה"חנה וסע" לבעלי מוגבלויות. "השאטלים שמוצעים היום הם כל חמש דקות, אבל לאנשים עם מוגבלויות זה יהיה כל שעה", הסבירה ח"כ קורן. "כתבתי לנת"ע מכתב על זה, ולא קיבלתי תשובה".

עוד דיבר בדיון נציג המשטרה, סגן מפקד מחוז תל אביב, תת-ניצב יורם אוחיון, והתייחס לעבודות לבניית תחנת קרליבך, הצפויות להתחיל ב-13 באוגוסט. "אם הכול יתנהל כשורה ולא יהיו שינויים, גשר מעריב יורד ב-20 באוגוסט", אמר אוחיון. נציג ארגון צרכני התחבורה הציבורית "15 דקות", גיל יעקב, הלין בדיון על כך שאין עדיין לוח זמנים מסודר להוספת נתיבי תחבורה ציבורית כדי להקל את זרימת תנועת האוטובוסים.

אריה זייף, סגן נשיא לשכות המסחר, הציג בדיון מנגנון מודל פיצוי. "קודם כל אנחנו איתכם וזה הבית שייצג אתכם לאורך כל הדרך", אמר. "הרכבות יצאו ויש בעיה לעצור אותן. אני מנסה להיות מציאותי - אי אפשר לעצור אותה, צריך לגרום לכך שבשש שנים הבאות שאלה שנפגעו ישרדו וימשיכו לפעול. יש ארבעה גורמים - עיריית ת"א, משרד הכלכלה, משרד האוצר ורשות המסים. אלה הגורמים שיסייעו לעסקים לשרוד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
עבודות הרכבת הקלה ברחוב יהודה הלוי, אוגוסט 2015. ראובן קסטרו
עבודות הרכבת הקלה ברחוב יהודה הלוי בתל אביב/ראובן קסטרו
"תורמים את כל כולנו למדינה, וביום אחד באים אלינו ואומרים 'זהו נגמר'"

בהמשך סיירו חברי הוועדה בחניון ה"חנה וסע" בתל ברוך, עברו לאחד מאתרי העבודה במתחם ארלוזרוב ולבסוף הגיעו למרכז ללשכות המסחר, שם נפגשו נציגי העסקים, נציגי חברת נת"ע ומשרד התחבורה, סגנית ראש עיריית תל אביב וסגן נשיא לשכות המסחר. במהלך הפגישה התפתח עימות בין בעלי העסקים לבין נציגי נת"ע ומשרד התחבורה. "אנחנו הצבענו ליכוד. מה אתם עשיתם בשבילנו? לי אין מה לאכול מחר", צעק סולי מ"איתוראן" לעבר ח"כ קורן. "לך יש משכורת, מה אני אעשה מחר?".

מנשה, בעלי "אבי הונדה אופנועים" ברחוב מנחם בגין, אמר: "אני לא ישן טוב בלילות. הילדים שואלים אותי מה יהיה, ואני בתור עמוד התווך של הבית מתרסק. אנחנו תורמים את כל כולנו למדינה, וביום אחד באים אלינו ואומרים 'זהו נגמר'". מנשה ציין את העובדה שמדובר בפרויקט של מיליארדי דולרים. "אנחנו לא מחפשים נדבה. אנחנו רוצים לשרוד בכבוד", אמר ופנה אל הנוכחים: "אתם צריכים לייצג אותנו מבחינת פרנסה. אני בן 50, ואני לא יודע מה אני אעשה מחר. האדמה רועדת לי מתחת לרגליים".

לפניות לכתבת: danayark@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully