וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעוטה בת 3 התחשמלה בצימר בגליל העליון; מצבה קשה

20.8.2015 / 12:28

הילדה ככל הנראה התחשמלה מכבל חשוף שנגע במים בעת ששהתה עם משפחתה בצימר בבית ג'אן. רופא וצוותי מד"א ביצעו בה פעולות החייאה ממושכות ומשהתייצב מצבה, פינו אותה למרכז הרפואי לגליל שבנהריה. חקירה נפתחה בחשד לרשלנות

צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכה: גדי וינסטוק, מתן חדד
צימר אלון החורש, בית ג'אן, 20 באוגוסט 2015. אדריאן הרבשטיין
הילדה ככל הנראה התחשמלה מכבל חשמלי שנגע במים. חצר צימר "אלון החורש" בבית ג'אן/אדריאן הרבשטיין

פעוטה בת 3 התחשמלה הבוקר (חמישי) ונפצעה באורח קשה מאוד בחצר צימר בבית ג'אן שבגליל העליון. חובשים ופרמדיקים של מד"א ביצעו בילדה פעולות החייאה במקום, הצליחו לייצב את מצבה ופינו אותה למרכז הרפואי לגליל בנהריה כשהיא עדיין במצב קשה. מבדיקה ראשונית נראה כי הפעוטה התחשמלה מכבל חשמלי שנגע במים בצימר שבו היא נמצאת עם משפחתה. חוקרי משטרה הגיעו לזירה ופתחו בחקירת האירוע, וגורמי חקירה של משרד העבודה יבדקו האם יש חשד לרשלנות מצד בעלי הצימר.

ד"ר זאב סוניס, מנהל טיפול נמרץ ילדים במרכז הרפואי לגליל אמר: "מצבה של הילדה מוגדר בשלב זה קשה, היא מונשמת ומורדמת. אביה סיפר לנו כי בתו התחשמלה בעת שבילו בצימר. לאחר סיום בדיקות נוספות שעוברת כעת הילדה, נוכל לתת הערכה עדכנית על מצבה הרפואי". כעת, הילדה מטופלת בחדר הלם, ומשם תועבר למחלקת טיפול נמרץ ילדים.

עוד בוואלה! NEWS:
"תג מחיר" פלסטיני: עלייתם של הסכינאים והדורסים בגדה
"סלפי עם הפיצוץ": כ-15 אלף איש יגיעו להריסת גשר מעריב
האב נהג שיכור ובפסילה, נמלט מהמשטרה - 4 ילדים נפצעו

צימר אלון החורש, בית ג'אן, 20 באוגוסט 2015. אדריאן הרבשטיין
לאחר שהוחזר הדופק לפעוטה, מצבה הוגדר קשה והיא פונתה למרכז הרפואי לגליל שבנהריה. צימר "אלון החורש" בבית ג'אן/אדריאן הרבשטיין

פרמדיק מד"א שהגיע למקום סיפר: "ההורים דיווחו על ילדה שהתחשמלה ותיארו שהיא מחוסכת הכרה וללא דופק. מיד התחלתי לתדרך אותם לבצע פעולות החייאה בסיסיות. שיתוף הפעולה של האנשים במקום סייע להחזרת הדופק של הילדה באופן משמעותי". "כשהגענו למקום, הילדה כבר הייתה עם דופק בזכות פעולות הרופא המקומי, והענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים שכלל הרדמה והנשמה. לאחר שייצבנו את מצבה, פינינו אותה לבית החולים", הוסיף.

ממשטרת כרמיאל, שבדקה את נסיבות האירוע, נמסר: "כרגע המקום סגור מבחינתנו והודענו על כך לבעת הבית. כשהגענו למקום, זיהינו את הסכנה שיש והזמנו צוותים מקצועיים שמיד הפסיקו את הסכנה לציבור. אנו בודקים את אישורי הפעלת המקום ונמצאים בשלבי חקירה ראשוניים. בעל הצימר טען כי הוא עובד כל יום בגינה ומשקה אותה, ומעולם לא ראה שום בעיה".

גורמים מחברת החשמל שבדקו את פרטי האירוע סיפרו כי הילדה, שהייתה רטובה, דרכה ככל הנראה בשוגג על חוטי חשמל חשופים בחצר. כשמעדה, נתמכה מצינור ממתחכת שתקוע בקיר ובכך, הפכה למעשה לארכה.

אחיו של בעל הצימר סיפר על האירוע המצער: "אחי היה באותה העת בכרמיאל ונודע לו על האירוע אחרי שאבי הילדה התקשר אליו. לא ברור מה קרה ואיך הגיע לחצר כבל חשמלי. אנחנו מתפללים קודם כל לשלומה של הילדה, שתצא מזה בריאה". בני משפחת בעל הצימר סיפרו כי לפני כמה שנים התקין בחצר תאורת גינה, ובעל הבית מעולם לא חשב שחוטי חשמל קטנים שנותרו בצד יהיו מסוכנים.

ילדה בת 3 התחשמלה בצימר בבית ג'אן, אוגוסט 2015. אדריאן הרבשטיין
אישורי ההפעלה של המקום וחשד לרשלנות מצד בעליו נבדקים כעת. צינור המים בחצר הצימר/אדריאן הרבשטיין
ילדה בת 3 התחשמלה בצימר בבית ג'אן, אוגוסט 2015. אדריאן הרבשטיין
צינור המתכת עליו נשענה הילדה, שגרם ככל הנראה להתחשמלותה לאחר שדרכה על כבלי החשמל החשופים/אדריאן הרבשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully