וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל נפצע בינוני מפיצוץ מטען חבלה ליד כביש המנהרות

שבתי בנדט ומשה שטיינמץ

20.8.2015 / 0:38

אלמונים השליכו מטען לעבר מוצב צה"ל באזור בית ג'אלה שמדרום לירושלים, וכתוצאה מהפיצוץ נפגע חייל אחד שהיה בעמדת הש"ג. כוחות צבא פתחו בסריקות לאיתור חשודים. הפצוע, שסובל מרסיסים בפניו, פונה להדסה עין כרם. "הפגיעה בעין משמעותית"

צילום: : הלל מאיר סוכנות תצפית, גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק

חייל צה"ל נפצע אמש (רביעי) באורח בינוני מפיצוץ מטען חבלה, שהושלך לעבר מוצב "פנורמה" באזור כביש המנהרות שבדרום ירושלים. החייל, המשרת בחטיבת כפיר, סובל מפגיעת רסיסים בפלג גופו העליון והוא פונה לטיפול בבית חולים הדסה עין כרם. כוחות צבא גדולים הוזעקו לאיזור התקרית ליד העיירה בית ג'אלה, ובמקביל החלו סריקות לאיתור חשודים.

טרם ברור איך הושלך המטען, אם מרכב חולף או על ידי הולך רגל. הכוחות החלו לבדוק את מצלמות האבטחה באזור כדי להבין איך האירוע התרחש. כמו כן, היות שהחייל היה בשמירה בעמדת הש"ג לבד, וא היו עדי ראיה לאירוע.

"הגיע אלינו חייל פגוע ליחידת הטראומה", סיפר ד"ר אסף מבית החולים הדסה עין כרם, "קיבלנו אותו במצב בינוני אך יציב והוא יצטרך להיכנס לחדר ניתוח. הוא סובל מחבלה בעין אך הוא מתקשר ותיאר מה קרה. לדבריו, הוא ישב בתוך עמדה והיה פיצוץ. כתוצאה מהפיצוץ הוא נפגע מרסיס. העין זו הפגיעה העיקרית והפגיעה משמעותית".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS
נחשף הסכם סודי: איראן תפקח בעצמה על מתקן הגרעין בפרצ'ין
בג"ץ ביטל את צו המעצר המנהלי נגד עלאן; המשפחה: "נעשה צדק"
למרות הלחצים מאירופה - ייסגר ארגון השלום הפועל ברמאללה

פיצוץ מטען בכביש המנהרות בגוש עליון 19 אוגוסט 2015. הלל מאיר סוכנות תצפית, מערכת וואלה! NEWS
כביש המנהרות מדרום לירושלים/מערכת וואלה! NEWS, הלל מאיר סוכנות תצפית

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג התייחס לפיגוע בעמוד הטוויטר שלו. "מי שיפגע בישראלים - דמו בראשו. המצב מתדרדר ברצף אירועים ובלי שינוי דרסטי אנחנו עלולים למצוא את עצמנו באינתיפאדה שלישית", כתב. "מאחל החלמה מלאה ומהירה לחייל שנפצע הערב בפיגוע. מול הטרור אין פשרות ואמרתי את זה גם לאבו מאזן אתמול".

שעות אחדות לפני הפיגוע, נפצעו קל פעוטה ואביה מיידוי אבנים לעבר שני כלי רכב בכביש 45, בין צומת עטרות למחלף בן ציון שבאזור ירושלים. הפעוטה, בת שנתיים, נפגעה משברי זכוכית ופונתה על ידי אביה, שנהג באחד מכלי הרכב, לבית החולים שערי צדק בבירה, שם טופלה ושוחררה לביתה. כמו כן, נהג נוסף נפצע קל בכתפו.

נוסף על כך, צעירים רעולי פנים יידו אתמול אבנים והשליכו בקבוקי תבערה לעבר כוח משטרה וכוח מג"ב בשכונת עיסאוויה שבירושלים. באירוע נפצע שוטר אחד באורח קל, ולאחר מכן פוזרו הפורעים על ידי כוחות הביטחון. יום לפני כן, נזרקו אבנים לעבר אוטובוס ושני כלי רכב פרטיים בשכונת א-טור במזרח ירושלים. חמישה מנוסעי האוטובוס נפצעו באורח קל באירוע.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
פיצוץ מטען בכביש המנהרות בגוש עליון 19 אוגוסט 2015. הלל מאיר סוכנות תצפית, מערכת וואלה! NEWS
כוחות צבא ומג"ב פתחו בסריקות לאיתור חשודים/מערכת וואלה! NEWS, הלל מאיר סוכנות תצפית

התקופה האחרונה רוויה בפיגועים, שבהם גם נפצעו כמה ישראלים. ביום שני נפצע לוחם מג"ב באורח קל מדקירות של פלסטיני בצומת תפוח שבשומרון. המחבל, מחמד עמשה, בן 25 מהכפר ראעי שמדרום-מערב לג'נין, נורה על ידי לוחם נוסף שהיה במקום ומת בהמשך מפצעיו. לדברי הכוחות, המחבל הגיע למחסום ואמר להם כי הוא לא חש בטוב. לאחר מכן, כשהורו לו להתקרב, הוא שלף סכין ודקר את אחד מהם. הלוחם נפצע קל והצליח להדוף את המחבל, כשלוחם נוסף פגע בפלסטיני ונטרל אותו. על פי שירות הביטחון הכללי, עמשה לא היה משויך לארגון טרור ולא היה מוכר לגורמי הבטחון.

יומיים קודם לכן, ביום שבת שעבר, התרחשו שני פיגועים. במקרה אחד, בצומת הבתות, הסמוך לצומת תפוח, נפצע קל לוחם מג"ב מדקירות של מחבל, שחוסל על ידי לוחם אחר שעמד בסמוך. במקרה אחר נפצע חייל באורח קל מדקירות במחסום בכביש 443. כוחות שהיו במקום, ממערב להתנחלות בית חורון, ירו לעבר הדוקר והוא נפצע באורח קל בידו. החייל והמחבל פונו לבית החולים שערי צדק שבירושלים באמצעות כלי רכב צבאי.

(עדכון ראשון: 22:38)

אזור הפיגוע

פיצוץ מטען בכביש המנהרות בגוש עליון 19 אוגוסט 2015. הלל מאיר סוכנות תצפית, מערכת וואלה! NEWS
פיצוץ מטען בכביש המנהרות בגוש עליון 19 אוגוסט 2015/מערכת וואלה! NEWS, הלל מאיר סוכנות תצפית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully