וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הלחצים מאירופה - ייסגר ארגון השלום הפועל ברמאללה

20.8.2015 / 0:43

אבו מאזן החליט על סגירת "קואליציית השלום הפלסטינית", חרף התנגדות דיפלומטים מהאיחוד האירופי, שמכספיו ממומן הארגון. ההחלטה נבעה מסכסוך פוליטי עם ראש הארגון, יאסר עבד רבו, שיצא בעבר נגד שלטון יו"ר הרשות

צילום: שי מכלוף, עריכה: שניר דבוש

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הוציא אמש (רביעי) צו רשמי המורה על סגירת משרדיה של "קואליציית השלום הפלסטינית", ארגון שלום פלסטיני הפועל ברמאללה. אבו מאזן החליט לסגור את הארגון בשל סכסוך פוליטי ואישי עם מנהיגו, בכיר אש"ף לשעבר, יאסר עבד רבו. דיפלומטים מהאיחוד האירופי, שהביעו התנגדות חריפה לסגירת הארגון, ממשיכים להפעיל לחץ על אבו מאזן על מנת שיחזור בו מההחלטה.

"קואליציית השלום הפלסטינית" עסקה בקידום פתרון שתי המדינות בציבור הפלסטיני, כמו גם בעידוד דיאלוג בין גורמים משפיעים בחברה הישראלית והפלסטינית, כמו פעילים פוליטיים, אנשי עסקים, אנשי תקשורת ועוד. ההחלטה על סגירת הארגון, שזכה בעבר לתמיכתו של יו"ר הרשות, מהווה ככל הנראה ניסיון "לסגור חשבון" עם עבד רבו, שהשמיע בעבר ביקורת פומבית על שלטונו של אבו מאזן.

לקריאה נוספת:
האיחוד מזהיר את אבו מאזן: אל תסגור ארגון שלום הפועל ברמאללה
הרצוג נפגש עם אבו מאזן ברמאללה: "למנוע אינתיפאדה שלישית"
הרצוג לוואלה! NEWS: "נתניהו במגעים עם חמאס במקום עם אבו מאזן"

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן במהלך ביקורו במוסקבה, 13 באפריל 2015. רויטרס
החליט לסגור את ארגון השלום עקב סכסוך עם מנהיגו, יאסר עבד רבו. אבו מאזן/רויטרס

מיוזמת ז'נבה, השותפה הישראלית המרכזית של "קואליציית השלום הפלסטינית", מסרו בתגובה: "צר לנו שמאבק כוחות אישי הביא להחלטה לסגור את מטה יוזמת ז'נבה הפלסטיני. המטה הישראלי ימשיך לעבוד עם שותפיו הפלסטיניים, ללא קשר למבנה הארגוני, כדי לקדם את רעיון שתי המדינות הנהנה מתמיכת הרוב בשני העמים".

אתמול דווח לוואלה! NEWS כי דיפלומטים אירופאים בכירים, הן מהאיחוד האירופי עצמו והן מכמה מדינות חשובות באיחוד, פנו ללשכתו של אבו מאזן והזהירו אותו מפני הוצאת צו סגירה לארגון, המקבל תמיכה כלכלית מהאיחוד. דיפלומט אירופי בכיר הסביר: "העברנו לפלסטינים מסר ברור שזה מדאיג אותנו, בדיוק כפי שהבהרנו בזמנו גם לישראל שאנחנו מודאגים מכוונת הממשלה לקדם חקיקה נגד פעילויות של ארגוני שלום וזכויות אדם. אנחנו מצפים משתי הממשלות, ברמאללה ובירושלים, לא לפגוע בארגונים כאלה בגלל שיקולים פוליטיים".

לפניות לכתב: amir.tibon@walla.co

(עדכון ראשון: 21:43)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully