וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד מזהיר את אבו מאזן: אל תסגור ארגון שלום הפועל ברמאללה

19.8.2015 / 12:54

לפי דיווחים פלסטיניים, יו"ר הרשות מתכוון לסגור את הסניף המקומי של "יוזמת ז'נבה". זאת ברקע מתיחות עם ראש הארגון, יאסר עבד רבו. נציגים מהאיחוד האירופי הבהירו: המהלך יוביל לגינויים חריפים

צילום: שי מכלוף, עריכה: שניר דבוש

אירופה מזהירה את אבו מאזן לא לפגוע בארגון שלום הפועל ברמאללה: הבוקר (רביעי) פורסם בכמה כלי תקשורת פלסטיניים כי יו"ר הרשות הפלסטינית מתכנן להוציא צו סגירה למשרדים של "קואליציית השלום הפלסטינית", ארגון שלום הפועל ברמאללה ומהווה למעשה סניף מקומי של "יוזמת ז'נבה". הפרסום מגיע ברקע מתיחות פוליטית מתמשכת בין אבו מאזן לבין ראש הארגון, יאסר עבד רבו, שכיהן בעבר כשר בממשלתו.

הדיווחים על צו הסגירה עוררו חשש וכעס באיחוד האירופי, שמעודד את פעילות "קואליציית השלום הפלסטינית", וחלק מהמדינות החברות בו אף מעבירות מימון לפעילות זו. נציגים רשמיים של האיחוד, כמו גם של כמה מדינות אירופיות, פנו בשעות האחרונות ללשכתו של אבו מאזן והזהירו כי אם אכן יוציא צו סגירה לפעילות האירגון, הדבר יוביל לגינויים חריפים מצד אירופה.

דיפלומט אירופי שמעורב בסוגיה אמר לוואלה NEWS כי "העברנו מסר ברור שהפרסומים הללו מדאיגים אותנו, בדיוק כפי שהבהרנו בזמנו גם לישראל שאנחנו מודאגים מכוונת הממשלה לקדם חקיקה נגד פעילות של ארגוני שלום וזכויות אדם. אנחנו מצפים משתי הממשלות, ברמאללה ובירושלים, לא לפגוע בארגונים כאלה בגלל שיקולים פוליטיים".

לקריאה נוספת בנושא
גם הטורקים פוזלים לעבר הגז הישראלי: "הזדמנות לשתי המדינות"
ריבלין שלח מכתב תנחומים לא-סיסי: מצטערים על מות אמך

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, 2015. ראובן קסטרו
במתיחות עם ראש הארגון. אבו מאזן/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully