וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין שלח מכתב תנחומים לא-סיסי: מצטערים על מות אמך

18.8.2015 / 18:42

נשיא המדינה שלח איגרת למקבילו לאחר שאמו של נשיא מצרים הלכה אתמול לעולמה בגיל 80. "בשם אזרחי מדינת ישראל ובשמי, שולח לך את תנחומינו הכנים". לאחרונה חלה התחממות ביחסים בין המדינות

נשיא המדינה ראובן ריבלין ונשיא מצרים עבד אל-פתח א-סיסי. נועם מושקוביץ, רויטרס, רויטרס
היחסים מתחממים. א-סיסי וריבלין/רויטרס, נועם מושקוביץ, רויטרס

נשיא המדינה ראובן ריבלין שלח היום (שלישי) איגרת תנחומים לנשיא מצרים שבה הביע צער על מותו של אמו של עבד אל-פתאח א-סיסי. סועד א-סיסי הלכה לעולמה אתמול, בגיל 80, לאחר שהייתה מאושפזת בבית חולים צבאי בבירה קהיר. הלוייתה התקיימה במסגד "חוסיין טנטוואי" בעיר, שם התקיימו הלווייות רבות של אישים בכירים במצרים.

"אנא הרשה לי, בשם אזרחי מדינת ישראל ובשמי, לשלוח אליך את תנחומינו הכנים עם פטירתה של אמך היקרה", כתב ריבלין לא-סיסי. "השתתפותנו בצערך שלוחה אלייך בשעה קשה זו. מי ייתן והיא תנוח על משכבה בשלום וכי לא תדע עוד צער".

המכתב של הנשיא למקבילו המצרי נשלח ברקע הידוק היחסים בין ירושלים לקהיר. בשבוע שעבר דיווחה סוכנות הידיעות הטורקית כי משלחת ישראלית בראשות עו"ד יצחק מולכו, מקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הגיעה לקהיר, כדי לקיים פגישות עם בכירים מצרים. לא נמסרו פרטים על אופי הפגישות.

כמו כן, בחודש יוני החליטה מצרים על מינוי שגריר חדש לישראל - הדיפלומט הבכיר חאזם חיירת, שצפוי להיכנס לתפקידו בחודשי הסתיו השנה. במשרד החוץ בירושלים אישרו את דבר המינוי ובירכו על ההחלטה המצרית. חיירת מכהן כיום כעוזר שר החוץ של מצרים לענייני הסגל הדיפלומטי והקונסולרי.

לקריאה נוספת בנושא
על רקע הידוק היחסים: "מקורבו של נתניהו הגיע לקהיר"
אחרי שנתיים וחצי: מצרים מינתה שגריר חדש לישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully