וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק בפוליגמיה בחברה הבדואית יוחמר: "למגר את התופעה"

יהושע בריינר, כתב לענייני משפט

19.8.2015 / 18:20

בתום סדרת דיונים בנושא, הודיעו שרת המשפטים והיועץ המשפטי לממשלה כי המדינה תגביר את אכיפת החוק האוסר על ריבוי נישואים. זאת, בצל הנתון שבחברה הבדואית חיים 36% מהאנשים במסגרת פוליגמית. שקד: "שימוש באכיפה - צעד ראשון במערכה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אישה בדואית בדרום/מערכת וואלה!, צילום מסך

שרת המשפטים איילת שקד והיועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין הודיעו היום (רביעי) על שורת צעדים למאבק בתופעת ריבוי הנישואים במגזר הערבי והבדואי. על פי נתונים שהציגה המשטרה בדיונים שהתקיימו בנושא במשרד המשפטים, 36% מהציבור הבדואי, גברים ונשים, חיים במסגרת פוליגמית. בקרב המגזר לא נאכף החוק לאיסור פוליגמיה מאז שנות ה-80' וכמעט ולא הוגשו כתבי אישום בעניין. על פי החוק הקיים, העונש הקבוע על ריבוי נישואים הוא חמש שנות מאסר.

במסגרת המאבק הוחלט בין היתר לחייב גורמי רווחה ומינהל לדווח למשטרה על מידע המגיע לידם על גברים הנשואים ליותר מאישה אחת, ולנקוט צעדים משמעתיים נגד עובדי מדינה שיימנעו מכך. ההנחיה צפויה לחול גם על דייני בתי הדין השרעיים (בתי הדין המוסלמיים העוסקים בדיני אישות, י"ב), הנחשפים לעתים קרובות לגברים אשר חיים אורח חיים פוליגמי. מעבר לכך, תחל המדינה להגיש כתבי אישום נגד מי שנשוי ליותר מאישה אחת.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS
גורמים בבית החולים ברזילי: למוחמד עלאן אין נזק מוחי
עדות מיוחדת: כך פועל תא להב"ה בתוך בתי הספר בבירה
תיירים מצרפת חשודים שתקפו נהג מונית: "בעטו בראשי כמו כדורגל"

שרת המשפטים איילת שקד, ישיבת סיעת הבית היהודי, הכנסת, 20 ביולי 2015. נועם מושקוביץ
"תופעת הפוליגמיה פוגעת בראש ובראשונה בנשים הבדואיות". שקד/נועם מושקוביץ

"תופעת הפוליגמיה פוגעת בראש ובראשונה בנשים הבדואיות, ומערערת על ערכיה ויסודותיה של המדינה כמדינת דמוקרטית", אמרה היום שקד, "שימוש באכיפה הפלילית הוא צעד ראשון במערכה. הטיפול בתופעה מחייב שילוב של גורמים ממשלתיים רבים תוך שיתוף פעולה עם גורמים אזרחיים, אשר יפעילו כלים של רווחה, חינוך והסברה. נדרשים צעדים לביטול הטבות ותמריצים אשר ניתנים באופן אבסורדי למפרי החוק על ידי המדינה. אכנס בקרוב שולחן עגול של כל הגורמים הרלוונטיים במשרדי הממשלה, אשר ידון בדרכים למיגור התופעה", סיכמה.

ממשרד המשפטים נמסר כי התופעה של ריבוי נישואים "חותרת תחת יסודות הסדר הציבורי התקין בחברה נאורה, ופוגעת במקרים רבים גם בנשים ובילדים בהיותם נתונים להזנחה ועוני".

בתום דיון בלשכתו עם פרקליט המדינה וצמרת הפרקליטות לצד גורמים נוספים, החליט וינשטיין על שורת צעדים בתחום האכיפה. בהתאם לכך, יפורסמו הנחיות מדיניות חדשות לרשויות האכיפה אשר יכילו, בין היתר, כללים לאכיפה שוויונית ואפקטיבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully