וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזם מכתב הרבנים האמריקנים: "הסכם הגרעין טוב לביטחון ישראל"

19.8.2015 / 19:19

בריאיון לאולפן וואלה! NEWS סיפר קן בוב, מיוזמי מכתב תמיכה בהסכם של 340 רבנים שנשלח לקונגרס, על תחושת הקהילה היהודית כי עליה "לבחור צד". בוב: "התנהגות נתניהו פוגעת ביחסים בין המדינות והקהילות"

עריכה: ניר חן

קבוצת רבנים אמריקנים שיגרה אתמול (שלישי) מכתב לכל חברי הקונגרס האמריקני שבו ביקשו להביע את תמיכתם בהסכם הגרעין עם איראן. בריאיון לאולפן וואלה! NEWS סיפר קן בוב, נשיא עמותת "עמנו" שיזמה וכתבה את המכתב, מה עומד מאחורי תמיכתם של 340 הרבנים בהסכם. בין היתר, הציג בוב את העמדה שבה נמצאים יהודי ארצות הברית, המרגישים כי עליהם לבחור בין מדינתם לבין ישראל.

"החלטנו לארגן קבוצה של רבנים אמריקנים מכל הזרמים שקיימים פה בארצות הברית, פשוט כדי להעביר את המסר גם לחבר'ה בקונגרס וגם לקהילה היהודית שיש הרבה אנשים בתוך הקהילה היהודית האמריקנית שתומכים בהסכם", אמר בוב. "הצלחנו לארגן כ-350 רבנים ושלחנו אתמול מכתב לכל חברי הקונגרס".

עוד בוואלה! NEWS:
החשד: בן זוגה של הצעירה שנמצאה מתה בכביש 4 השליכה מהמכונית
ישיר: לקראת פיצוץ גשר מעריב - כל האזור נחסם לתנועה
תיירים מצרפת חשודים שתקפו נהג מונית: "בעטו בראשי כמו כדורגל"

לדברי בוב, יהודי ארצות הברית האמינו תמיד שניתן לתמוך גם במדינתם וגם בישראל, אך נראה שבנושא הסכם הגרעין הם מתקשים לעשות כן ונאלצים לבחור. "זה נכון שהמעורבות הפוליטית של ראש ממשלת ישראל באמת גורמת למצב לא נוח להרבה מהיהודים האמריקנים", אמר. "גם אחרי שהסיפור של ההסכם יסתיים, ולדעתי יש סיכויים רבים שההסכם באמת ייכנס לשלבי ביצוע כבר בספטמבר-אוקטובר, יהיה על הקהילה היהודית באמת לעשות חשבון נפש ולחשוב איך מתקנים את המצב הזה, שכאילו צריך לבחור בין ישראל לארצות הברית".

ריאיון סקייפ עם קן בוב, נשיא עמותת "עמנו" שכתבה את מכתב הרבנים לנשיא אובמה. מערכת וואלה!
"בקהילה יש תומכים ויש מתנגדים, ואנחנו מביאים גם את העמדה הזו לתוך הקהילה". יוזמי מכתב התמיכה לקונגרס/מערכת וואלה!

בוב התייחס לעמדת ישראל בנוגע להסכם והוסיף: "אנחנו מביאים את הדעה שלנו כאמריקנים יהודים, ששוקלים גם מה טוב לישראל וגם מה טוב לארצות הברית. בקהילה פה יש כאלה שתומכים בהסכם ויש מתנגדים. אנחנו למעשה מביאים גם את העמדה הזו לתוך הקהילה היהודית".

בוב קישר את הבחירה שנאלצים יהודי ארצות הברית לעשות להתנהגותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שאמנם מייצגת את דעת ישראל, אך לדעתו חרגה מהנורמות. "אני לא רואה את זה כבחירה קשה, כי נכון שיש עמדה נחרצת של ראש הממשלה – אבל יש הרבה אנשי ביטחון לשעבר, ישראלים, שחושבים שההסכם לא כל כך נורא. נראה שדווקא אפשר להתגבר על הבעיות ושזה טוב לביטחון ישראל", אמר. הוא הוסיף כי הוא מאמין שהתנהגות נתניהו פוגעת ביחסים בין ישראל לארצות הברית וביחסים בין ישראל לקהילה היהודית האמריקנית.

בדבריו, התייחס בוב גם לחוסר הכרתם של חלק מהישראלים בזרמי היהדות המתקדמת ורבניהם. הוא הסביר: "זה מאוד עצוב, וזה לדעתי באמת פוגע באחדות העם ובכלל ישראל. זה קטע מאוד כאוב וחשוב, וצריך להתמודד עם זה". "אולי אחרי שנעבור את הנושא של ההסכם, כדאי גם להתמקד בנושא הזה", סיכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully