וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה אחרי שקיבל את ברכת נתניהו, מנדי הגשים חלומו ועלה לארץ

19.8.2015 / 11:27

מנדי פרידמן, צעיר מניו ג'רזי, פגש את ראש הממשלה לפני כשנה בעצרת האו"ם בניו יורק ושוחח עמו. נתניהו איחל לו הצלחה והוסיף: "מקומך בארץ ישראל". אתמול הוא עלה לארץ ובקרוב יתגייס לצה"ל

מנדי פרידמן, עולה חדש, נתב"ג, 18 באוגוסט 2015. שחר עזרן, מערכת וואלה! NEWS
פרידמן נפרד ממשפחתו בשדה התעופה בניו יורק, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, שחר עזרן

לפני כשנה ניגש מנדי פרידמן, צעיר יהודי בן 19 מניו ג'רזי, לראש הממשלה בנימין נתניהו שנכח בעצרת האו"ם בניו יורק, וביקש ממנו שיחתום על הספר "מכתבי יוני", אסופת מכתבים שכתב סא"ל יוני נתניהו למשפחתו וחבריו ונאספו לספר. נתניהו שוחח עם פרידמן שסיפר על כוונתו לעלות לארץ, כתב לו איחולים והצלחה בעלייה והוסיף: "מקומך בארץ ישראל". אתמול (שלישי) הגשים פרידמן את חלומו ועלה לארץ.

פרידמן עלה יחד עם כ-60 צעירים נוספים שיתגייסו בחודשים הקרובים לצה"ל. זאת במסגרת פעילות ארגון "נפש בנפש" הפועל לעליית יהודים לישראל ו"גרעין צבר", פרויקט של הצופים בשיתוף עם משרד העלייה והקליטה, שמעניק מענה הוליסטי הכולל ליווי, תמיכה ודאגה לעתידם של החיילים עוד לפני עלייתם, טרום הגיוס, במהלך השירות הצבאי ועם שחררום מצה"ל וההסתגלות לחיים האזרחיים.

עוד בוואלה! NEWS:
המשטרה אישרה: גשר מעריב יפוצץ בשישי ב-6:00 בבוקר
סערת מוחמד עלאן: "המדינה הציעה לשחררו ממעצר מנהלי בנובמבר"
תיעוד: פקחים פורצים למבנה נטוש ביפו ומצילים כלבה מסכנת מוות

מנדי פרידמן עם הספר "מכתבי יוני" והקדשת רה"מ בנימין נתניהו. באדיבות המצולמים
פרידמן, הספר וההקדשה מראש הממשלה/באדיבות המצולמים

בשדה התעופה JFK שבניו יורק נפרדו מפרידמן מבני המשפחה. "זה קשה לנו מאוד", אמרה אמו, שרה. "אם הילד שלך עוזב למרחק זה עוד יותר קשה, ואם הוא עוזב כדי לשרת בצבא של מדינה אחרת, זה פי כמה קשה. אני ממש תומכת בו. כמובן שהיו לנו שיחות שבהן ניסיתי לשכנע אותו שלא לעזוב אבל זה לא שינה דבר. הוא החלוץ הראשון ואולי אנחנו (נעלה, י"א) אחריו".

גם פרידמן עצמו התקשה להסתיר את הקושי וההתרגשות. "אני מקווה שהם יבואו אחרי", אמר כשהצביע על אמו ואחותו הקטנה נחמה. "זה מאוד קשה להיפרד ככה, אבל כל מה ששווה הוא לא בהכרח קל". לדבריו, החלום שלו הוא להתגייס ליחידת מודיעין בצה"ל. "אני רוצה לעשות משהו אמיתי. יש כל כך הרבה אנשים בשטח אבל צריך הרבה מאוד אנשים גם מאחוריהם". אחרי השירות הצבאי, אמר, "אני רוצה לבנות את החיים שלי בארץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully