וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון המורים מאיים לשבות עם פתיחת שנת הלימודים

משה שטיינמץ, כתב לענייני חינוך

19.8.2015 / 0:12

שבועיים לתום החופש הגדול הוכרז אתמול סכסוך עבודה בשל תנאי ההעסקה של 800 מורי של"ח. יו"ר ארגון המורים כתב לשר בנט כי המורים הללו "הופקרו" על אף החשיבות הערכית שבעבודתם. ללא הסכם, כל מורי הארגון ישבתו בפתיחת שנת הלימודים

עריכה: ניר חן

(מיוחד: החודשים הראשונים של בנט כשר חינוך)

שבועיים לפני תום החופש הגדול, הכריז אתמול (שלישי) ארגון המורים על סכסוך עבודה בשל תנאי ההעסקה של מאות מורי השל"ח (שדה, לאום, חברה) בבתי הספר. בארגון מאיימים לשבות ולא לפתוח את שנת הלימודים.

מדובר ב-800 מורי ומורות של"ח, שלא נכללו ברפורמות "עוז לתמורה" ו"אופק חדש", ושתנאי העבודה שלהם נמצאים בדיונים בשנה האחרונה בין ארגוני המורים למשרד החינוך. יו"ר ארגון המורים רן ארז הודיע אתמול לשר החינוך נפתלי בנט כי "עד כה לא הוחלה עליהם שום רפורמה וכי הם מועסקים על פי תנאי עבודה ושכר שונים מאלה של כלל עובדי ההוראה בישראל". ארז הוסיף כי ארגון המורים נאלץ להכריז על סכסוך עבודה, שיוביל לעיצומים אפשריים בתוך שבועיים, מועד פתיחת שנת הלימודים, אם לא יהיה הסכם. בארגון המורים הבהירו הערב כי אם הסוגייה לא תיפתר, כלל המורים בארגון ישבתו ולא יפתחו את השנה.

עוד ידיעות חינוך בוואלה! NEWS
"הדבר היחיד שיחזיר אותי להוראה הוא חרפת רעב"
ניצחון החומר על הרוח: בנט – ההיפך הגמור מפירון
החופש לקראת סיום אך לעשרות בתי ספר אין עדיין מנהל

"חשיבות עבודת מורי השל"ח לטובת החינוך לאהבת הארץ ורגביה, והקושי הייחודי שיש במלאכה הזו, אינם שנוים במחלוקת. אלא שלמרות האמור, מורי השל"ח הופקרו עד כה ועניינם כלל לא נדון, למרות כל פניותינו מאז 2008 ובתכיפות רבה עוד יותר מ-2011", כתב ארז לשר. "הזלזול המופגן של משרד החינוך במורי השל"ח והפקרת זכויותיהם לאור 'הבטחות' עלומות שנתנה מנכ"לית משרד החינוך, חצה כל גבול".

הוא הוסיף כי "לא ניתן יותר יד לניצול מורי השל"ח ולפגיעה במעמדם כאשר הם עושים את אחת העבודות החשובות ביותר במערכת החינוך. הם מחנכים לערכים של אהבת המולדת, עזרה לזולת והתנדבות".

ממשרד החינוך נמסר: "משרד החינוך מקיים הידברות שוטפת עם ארגוני המורים במטרה ליישב את המחלוקות בין הארגונים".

(עדכון ראשון: 22:29)

שר החינוך נפתלי בנט במפגש עם תלמידים. משרד החינוך,
מכתב בעניינם של מורי השל"ח הועבר לשר החינוך. בנט מבקר בכיתת לימוד/משרד החינוך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully