וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת ההצבעה: סנאטור דמוקרטי בכיר הודיע שיתנגד להסכם הגרעין

רוברט מננדז הבהיר כי יתמוך בהצעה לדחות את ההסכם בהצבעה שתיערך בחודש הבא. "ההסכם יפגע בביטחון הלאומי שלנו", אמר. הרפובליקנים זקוקים לעוד ארבעה קולות, אך הם יתקשו לעקוף את הווטו של אובמה

צילום: מאיר וקנין, עריכה: גדי וינסטוק

הסנאטור הדמוקרטי רוברט מננדז הודיע היום (שלישי) כי הוא יתנגד להסכם הגרעין עם איראן ויצביע בקונגרס בעד ההצעה הקוראת לביקורו. מננדז, ששימש בעבר יו"ר ועדת יחסי החוץ של הסנאט, הוא הסנאטור הדמוקרטי הבכיר השני שמודיע על דחייתו את העסקה שנחתמה בין המעצמות לטהראן בווינה בחודש שעבר. מוקדם יותר החודש הודיע הסנאטור היהודי צ'אק שומר כי הוא יפעל לדחיית ההסכם שיעלה להצבעה בקונגרס בספטמבר.

לדבריו, אם ההסכם ייושם, "זה יפגע בביטחון הלאומי שלנו", במקביל לזניחת המדיניות ארוכת השנים של ארצות הברית למניעת הפצת נשק גרעיני. במקום זאת, טוען מננדז, וושינגטון "תנהל" את הפצת הנשק להשמדה המונית. מננדז ידוע כמתנגד נחרץ להסכם עם איראן, אולם לא ברור כיצד החלטתו, אם בכלל, תשפיע על סנאטורים דמוקרטים אחרים.

עתה הרפובליקנים זקוקים לתמיכתם של עוד ארבעה סנאטורים דמוקרטים כדי להעביר את החוק בסנאט, על אף שהם יזדקקו לעוד כמה מהם כדי להתגבר על וטו שיטיל הנשיא ברק אובמה אם תעבור חקיקה שכאת. כדי להימנע מעקיפת הווטו, זקוק הממשל ל-34 סנאטורים שיתנגדו לכך, כשבשלב זה הודיעו 21 סנאטורים כי הם מגבים את הסכם הגרעין. 23 סנאטורים נוספים טרם החליטו.

לקריאה נוספת בנושא
נתניהו ביקר בפיקוד הצפון: "לאיראן מטרה מוצהרת להשמיד אותנו"
חמינאי: "לא נאפשר כל השפעה לאמריקנים על איראן"
לקראת הסרת הסנקציות: איראן דיווחה לסבא"א על עברה הגרעיני

ראש ועדת יחסי החוץ של הסנאט רוברט מננדז ב-27.3.2014. AP
מתנגד להסכם. הסנאטור מננדז/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully