וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: סרטון גיוס של תלמידות קולג' בביקיני עורר סערה

19.8.2015 / 10:24

מועדון הנשים של אוניברסיטת אלבמה פרסם סרטון גיוס תלמידים לאוניברסיטה שעורר תגובות זועמות על כך שהוא "גזעני, הומוגני וסקסיסטי" ואפילו "עושה יותר נזק לנשים מדונלד טראמפ"

יוטיוב

בעקבות החלטת תלמידות באוניברסטית אלבמה להעלות סרטון לגיוס תלמידות חדשות למועדון (אחווה) שלהן, בו מופיעות צעירות שחוגגות בלבוש מינימלי - הן מואשמות כעת בגזענות, אפליה מינית והומוגניות - ובשימוש זול במיניות. כל זה קרה בעקבות בחירתה של הנהלת האוניברסיטה בחברות מועדון הנשים אלפא פיי שבקמפוס טוסקלוסה כפרזנטוריות שלה.

הסרטון הקצר - בו 72 נשים (כמעט כולן לבנות) נראות חוגגות בבגדי ים - צבר כבר יותר מ-500 אלף צפיות ביוטיוב, וכמו אלו שבחרו לפרגן - היו גם הרבה שלא אהבו את מה שראו. "זה כל כך גזעני, הומוגני ומאולץ, כל כך אנטי פמיניזם, כל כך לא מעצים", כתבה א.ל ביילי במאמר דעה שפורסם ב-AL.com, "הסרטון הזה מנסה בבירור למכור לנו יופי, מיניות ומראה ספציפי מעל הכל. הם מוכרים את עצמם על בסיס מראה בלבד". ביילי ציינה שהסרטון עושה יותר נזק לנשים מהמועמד לנשיאות דונלד טראמפ, שעלה לכותרות לאחרונה לאחר שתקף את מגישת רשת החדשות מייגן קלי באמירות שובניסטיות.

סרטון גיוס של תלמידות קולג'. צילום מסך
זה באמצע שיעור ביולוגיה? מתוך סרטון גיוס של הקולג'/צילום מסך

גם הגולשים שנחשפו לסרטון ביוטיוב מיהרו להביע את דעתם, "בתור אמא עם 3 נכדות בקולג', אני חושבת שהסרטון הזה פתטי ומביש. קולג' עוסק בחינוך, לא בכדורגל ומסיבות. זה סרטון מיני ומגוחך", כתבה אחת מהמגיבות. הורה אחר כתב: "חשבתי שזה לא יהיה כל כך גרוע, אבל טעיתי. אם הבת שלי הייתה משתתפת במשהו כזה, הייתי כבר מחר מעביר אותה לקולג' אחר. את מי הם מגייסים בדיוק? כוכבות פורנו לשעבר?", ואחר הוסיף: "זו פגיעה בתדמית של אוניברסיטת אלבמה. לא מספיק מחשבה הושקעה בהפקת הסרטון הזה. מועדון הנשים צריכות לזכור שהן לא מייצגות רק את עצמן אלא את כל המכללה". בעקבות הביקורות הקשות הוסר הסרטון מהרשת, יחד עם כל עמודי הרשתות החברתיות של מועדון הנשים שנעלמו להן פתאום מפייסבוק, טוויטר ואינסטגרם.

חברות מועדון אלפא פיי שנוסד ב-1872 כתבו בתגובה באתר הרשמי שלהן: "האחווה והאהבה שלנו אחת כלפי השניה איחדה אותנו באופן עקבי לאהבה וחברות אינסופית. אנו גאות במוטו שלנו - "יד ביד ביחד", אנו גוף של נשים צעירות, חזקות ומלאות מוטיבציה שקשורות אחת לשנייה כמו משפחה והולכות תמיד לפי הלב שלנו והערכים שלנו כנשות האלפא פיי". בהודעה שמסרה סגנית נשיאת האוניברסיטה, דבורה ליין, נאמר כי הסרטון לא מייצג את הציפיות שלנו מארגוני התלמידים - להיות אזרחים דיגטילים אחראיים. על ארגוני הסטודנטים לזכור שיש חשיבות למה שמפורסם ברשתות החברתיות".

עוד באותו נושא

מביך: סטודנט נתפס צופה בפורנו בשיעור - וזה לא מה שאתם חושבים

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לומדות למבחן בדיני חוזים/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד ב"אסור לפספס"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully