וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד יחידת החילוץ על טביעת הנערה: "הירדן מסוכן יותר בקיץ"

18.8.2015 / 13:06

צביקה פוגל, מפקד יחידת חילוץ גולן שאנשיה משו אתמול מהמים את גופתה של רוזלין אבו-רביע בת ה-14, הסביר כי תנאי הטבע באזור מסכנים את המתרחצים. "לא כדאי להיכנס למים בשום נקודה בנהר", אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

רוזלין אבו-רביע, בת ה-14 שטבעה למוות אתמול (שני) בנהר הירדן, נמצאה על ידי צוללנים של יחידת חילוץ גולן. מפקד היחידה, תת-אלוף (במיל') צביקה פוגל, סיפר כי התנאים במקום לא הותירו לנערה כל סיכוי. "עומק המים הופך מהר מאוד להיות ממטר אחד לארבעה מטר, והנהר בנקודה הזאת עובר ממסלול צר למאוד רחב. ביחד עם העומק נוצרות שם מערבולות, זה כנראה מספיק לסחוב אנשים או כאלו שלא מספיק מיומנים או חזקים. גם אם הם יודעים לשחות והם לא מספיק חזקים ומיומנים בלהתמודד עם בעיה מהסוג הזה, הם עלולים למצוא את עצמם בצרה, או לצערי הרב, כמו שקרה אתמול, גם להיגמר במוות", סיפר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS.

לדבריו, תנאי הטבע יכולים לתעתע במתרחצים. "מעל פני המים נראה כאילו אין זרם חזק, אבל מתחת לפני המים נוצרות המערבולות האלה בעקבות המעבר ממסלול צר למסלול רחב, או להפך, מרחב לצר במקומות אחרים, שם אפשר לעשות רק קיאקים. להיכנס למים הופך להיות מאוד מסובך אם אתה לא מיומן ואין לידך אנשים שמיד יקפצו לעזור לך, ובמקרה הזה לא היו, אז לצערי הרב אנחנו פוגשים גם מקרים מצערים כאלה".

לקריאה נוספת:
"ישראל אחראית": האסירים ששבתו רעב ומתו במהלך הזנה בכפייה
באופן נדיר: ניצלו חיי יולדת שלקתה בתסחיף ריאתי של מי שפיר
נעצר בחשד למעשה מגונה ברכבת: "לא ראיתי את אשתי זמן רב"

שיחת סקייפ עם צביקה פוגל מיחידת החילוץ גולן. חמד אלמקת, מערכת וואלה! NEWS
"לא כדי להתרחץ במקום". נהר הירדן/מערכת וואלה! NEWS, חמד אלמקת

הוא הוסיף: "בשום נקודה בנהר הזה לא כדאי להיכנס להתרחץ. הנהר הזה כרגע, בזמן הזה, מיועד לראפטינג בלבד וזה מה שצריך לעשות. וגם אז אתה עם חגורת הצלה ועל סירה. אתה בעצם נוקט אמצעי בטיחות שמאפשרים לך לגמור את החוויה הזו בחיים".

פוגל הדגיש את החשיבות של הקפדה על הוראות בטיחות, במיוחד בימים אלו. "לא נכנסים למקומות שבהם יש שלט מאוד ברור 'לא להיכנס למים', או להיכנס בפיקוח. במקום הזה יש שלט שאין להיכנס למים וכי הנכנסים למים עושים זאת על אחריותם בלבד. הזמן הזה מסוכן יותר מזמנים אחרים במהלך עונות השנה, בעיקר מאחר שהטמפרטורה של הגוף בתקופה הזאת מאוד גבוהה בגלל הטמפרטורה בחוץ. גם הגוף שלנו עולה לטמפרטורות גבוהות. המים קרים באופן יחסי מכיוון שהם מים זורמים. הפרש הטמפרטורות הזה גורם להתכווצות שרירים - הלב גם הוא מוחזק באמצעות שרירים, וזה יכול לגרום לדום לב, או לתופעות אחרות שגורמות לך להשתנק וליפול לתוך המים, ובעצם מאותו הרגע, או יחידת חילוץ גולן או ריבונו של עולם יכולים לעזור לך", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully