וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נערה טבעה בנהר הירדן ונסחפה בזרם, צוללנים איתרו את גופתה

18.8.2015 / 0:22

רוזלין אבו-רביע בת ה-14 מנצרת, שהייתה עם משפחתה באזור גשר אריק שמצפון לכינרת, צללה ונעלמה במי הירדן. כוחות שיטור ימי ומתנדבי יחידת חילוץ גולן איתרו את גופתה בקרקעית הנהר בעומק ארבעה מטרים

רוזלין אבו רביע. אתר פאנט, צילום מסך
רוזלין אבו-רביע/צילום מסך, אתר פאנט

נערה בת 14 טבעה אמש (שני) למוות בנהר הירדן, בסמוך לגשר אריק שמצפון לכינרת. צוללנים מיחידת החילוץ גולן משו את הגופה מקרקעית הנהר, בעומק ארבעה מטרים, ואנשי מד"א נאלצו לקבוע את מותה.

מחקירה ראשונית עולה כי הנערה, רוזלין אבו-רביע, ומשפחתה המורחבת, תושבי נצרת, נכנסו לשחות בנהר כדי להפיג את החום, באזור שבו הזרימה אינה חלשה במיוחד. לפי עדויות קרוביה, בשלב מסוים היא צללה, ואז נעלמה. המשפחה התקשרה למוקד 100 של המשטרה, ולמקום הוזעקו כוחות מתחנת גולן. הם פעלו בשטח בסיוע יחידת השיטור הימי, יחידת חילוץ גולן וצוותים מיוחדים לפעילות במים זורמים, המתמחים בחילוצים כאלה. בנוסף, הוזעקה יחידת הצוללנים של המחוז הצפוני במטרה לאתר את אבו-רביע הנעדרת.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS
הניצב והדוח החסר: הטעות של ראש אגף התנועה שעלולה לזכות עבריין
אב זועם: תפסתי פדופיל מצלם ילדים עירומים, המשטרה שחררה אותו
מהלילה: שינויים נוספים בהסדרי התנועה בת"א בשל הרכבת הקלה

יחידת החילוץ החלה בסריקות בשלושה מוקדים שונים. אחת, על גדות הנחל, השנייה, ברדיוס הרחוק יותר למקרה שהיא הספיקה לצאת מהמים והמוקד העיקרי בתוך המים - באמצעות צוללנים. אלה סרקו את קרקעית הנהר עד שהגיעו לנקודה שסמוכה לגשר אריק. כעבור שעה קלה איתרו הצוללנים את גופת הנערה על קרקעית הנהר.

מפקד יחידת חילוץ גולן צביקה פוגל הבהיר כי מדובר באזור שהוא מאוד מסוכן לרחצה. "יש שם התעמקות מהירה, מגובה המותניים ועד לעומק של 4-2.5 מטרים. מי שלא יודע לשחות מופתע מהנפילה הזו, ולזה נוספת הבהלה", אמר. לדבריו, מתחת לגשר אריק הנחל מתרחב ושם נוצרות גם מערבולות. "היא נסחפה בנחל לקטע הזה. כשהגענו לנקודה שבה המים הופכים מרדודים לעמוקים סימנו לצוללנים שלנו לחפש ושם נמצאה גם גופתה".

החיפושים נמשכו כשעה וחצי, במהלכם סטודנטים לעבודה סוציאלית במכללה האקדמית תל חי העניקו סיוע נפשי למשפחה שהייתה מודאגת ונסערת. פרמדיק מד"א מאיר אשרף סיפר: "יחידת חילוץ בסיוע צוללנים ביצעה סריקות נרחבות באזור סלעי, כאשר הכול מסביב חשוך. הנערה אותרה ונמשתה מהמים בסמוך לגשר אריק, כשהיא ללא רוח חיים, ונאלצנו לקבוע את מותה". אשרף הוסיף כי בני משפחתה היו במקום במשך כל זמן החיפושים וכי כמה מהם נזקקו לטיפול רפואי אחרי שחשו ברע.

לפניות לכתבת עדי חשמונאי: adihashmonai@walla.co.il

(עדכון ראשון: 20:35)

אזור האירוע

חילוץ הגופה של רוזלין אל רביע מהכנרת. פאנט
פעולות לחילוץ הגופה/פאנט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully