וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיצד מתמודדים עם נשים ערומות שמצטלמות עם ילדים בטיימס סקוור?

24.8.2015 / 9:53

מספר גדול של הורים הביעו לאחרונה את חוסר שביעות רצונם מנשים ערומות שמסתובבות בטיימס סקוור בניו יורק כשגופן מכוסה בציורי דגל ארה"ב - ומצטלמות עם ילדיהם הקטנים. הן מצידן מתלוננות על הטרדות מיניות וראש העיר הבטיח שהנושא יטופל, רק שהוא מתכוון בכלל למשהו אחר

צילום מסך

הורים רבים בארה"ב מוחים לאחרונה על המצאותן של נשים חשופות חזה שמפזזות להנאתן בטיימס סקוור בניו יורק, שמציעות לילדים להצטלם עמן תמורת 10 דולרים לתמונה. ההורים כועסים על התנהגותם "הלא ראויה והפוגענית" של אותן נשים - שבדרך כלל לא לובשות כלום מלבד חוטיני ומכוסות בצבעי דגל ארה"ב שמטשטשים מעט את העובדה שהן לא לובשות חזיה.

נשים ערומות בטיימס סקוור. אינסטגרם, צילום מסך
עד הילדים שלנו. הורים זועמים על נשים ערומות שמצטלמות עם ילדיהם תמורת כסף/צילום מסך, אינסטגרם

להורים מתברר אין בעיה עם זה שהנשים מסתובבות חשופות חזה ברחוב - דבר שהוא חוקי לגמרי בניו יורק - אלא עם זה שהן מצטלמות עם ילדים מתחת לגיל המותר. אודסה ליץ', בת ה-38, סיפרה ל"ניו יורק דיילי ניוז" שהיא הייתה מאוד לא מרוצה לראות שבנה בן ה-12 ובתה בת ה-3 נחשפו למראות האלה במהלך ביקורם האחרון בעיר. "זה לא ראוי", היא אמרה, "הילדים שלי לא צריכים לראות דברים כאלה". הורה לא מרוצה אחר, פרפה מוטימורה, הציע רעיון שלא יפגע בעסק של הנשים, "אני מבין שניו יורק דוגלת בביטוי עצמי, אבל צריך לזכור שיש הרבה ילדים שמסתובבים שם. אפשר לבקש מהנשים האלה להסתובב במקום אחר, הרחק מדמויות דיסני שמסתובבות באזור ומושכות אליהן ילדים. מצד שני, אם הם יתרחקו משם הן לא יעשו כל כך הרבה כסף והרי זו המטרה שלהן, לא כך?".

עוד באותו נושא

"זה לגמרי טבעי": בעולם חגגו את "יום הטופלס"

לכתבה המלאה
הורים כועסים על נשים ערומות שמצטלמות עם ילדיהם ברחובות ניו יורק. אינסטגרם, צילום מסך
נרשמה עליה במספר הנשים שעובדות בתחום/צילום מסך, אינסטגרם

ה"ניו יורק דיילי ניוז" מדווח שלאחרונה נרשמה עליה במספר הנשים שעובדות בתחום, כשמדי סוף שבוע כ-40 נשים ערומות מקיפות את הטיימס סקוור מכל צדדיו. מייסון האנט בן ה-37, שמצייר על גופן של נשים מדי יום והיה בין הראשונים שנכנסו לסצינה טוען שזה נשמע מאוד הגיוני שנרשמה גדילה בכמות הנשים שעובדות בתחום, "זה עסק מאוד מצליח, אז ברור שהרבה יקפצו עליו", הוא מספר, "בשבילי זו יצירת אמנות המבטא את הדבר היפה ביותר בעולם - הגוף הנשי".

גם ראש עיריית ניו יורק, ביל דה בלאזיו, התייחס לסוגיה הבוערת ואמר השבוע כי הוא לא רואה בנשים הללו אמניות יצירתיות, אלא "קבצניות אגרסיביות" ואמר שהוא מתכוון להסדיר בחוק את המאמצים שלהן להפריד תיירים מהכסף שלהם.

נשים ערומות עם צבעי גוף בטיימס סקוור בניו יורק. Spencer Platt, GettyImages
הנשים עובדות תחת מנהלים קשוחים שלא רק מדרבנים אותן לעמוד על הרגליים יותר מ-12 שעות ביום - אלא גם לוקחים מהן חלק גדול מהרווחים היומיים/GettyImages, Spencer Platt

"זה פסול", אמר דה בלאזיו כשהוא מתייחס לא לעובדה שהן מתסובבות בעירום ברחוב, אלא לדרך שבה הן לוקחות כספים מתיירים. "אנחנו הולכים לבחון את כל הדרכים בהן יהיה ניתן להסדיר בחוק את הפעילות שלהן - שכוללת להתחנן לכסף או לבקש מאנשים תרומות בתמורה לתמונה, למשל", הוא אמר במסיבת עיתונאים. "אני לא אוהב את המצב הזה בטיימס סקוור, ואנחנו הולכים לטפל בזה בכל דרך אפשרית".

לאחר שספג ביקורת על דבריו אלה, הודיע ראש העיר כי הוא ממנה צוות מיוחד שימצא דרך חוקית למנוע מהנשים להמשיך להופיע בעירום ברחובות ניו יורק. גורם משפטי בעירייה מסר כי הדבר מסובך - לא ניתן לעצור את הנשים הערומות, כיוון שהליכה ללא חולצה ברחוב אינה עבירה.

נשים ערומות עם צבעי גוף בטיימס סקוור בניו יורק. Spencer Platt, GettyImages
ראש העיר אמר שהנשים הללו אינן אמניות יצירתיות, אלא "קבצניות אגרסיביות"/GettyImages, Spencer Platt

בעוד נשות טיימס סקוור מודות שהעבודה אכן משתלמת ואפילו מהנה ברובה, הנשים מספרות גם שהן נאלצות להתמודד עם תנאי עבודה לא פשוטים - כמו לקוחות שאוהבים לגעת, שעות עבודה ארוכות וחלוקת טיפים ורווחים בלתי הגיונית. חלקן מתברר עובדות תחת מנהלים קשוחים שלא רק מדרבנים אותן לעמוד על הרגליים יותר מ-12 שעות ביום - אלא גם לוקחים מהן חלק גדול מהרווחים היומיים. "זה לא משנה אם עוברת עליך תקופה קשה בחיים, אם את מרגישה נורא או אם אמא שלך מתה. את משחקת כאן דמות ואת חייבת תמיד לחייך", סיפרה האנה ניקול רוביאנו בת ה-25 מקולומביה, "אנחנו עובדות מאוד קשה. אנחנו שולחות אנרגיה לאנשים ומחייכות כל היום".

נשים חשופות חזה מצטלמות עם קטינים תמורת כסף. DailyMail, צילום מסך
למה ליד אלזה? אב מציע שהנשים יתרחקו מהאזור בו מסתובבות דמויות דיסני/צילום מסך, DailyMail

מהתלונות שמגיעות מאותן נשים, מתברר כי התחרות הבלתי פוסקת ביניהן על הטיפים מונעת מהן אפילו לצאת לארוחת צהריים. צארלי סנטוס בן ה-23 מונצואלה שמפקח על הבנות מרחוק טוען שהוא דווקא מקפיד לתת להן לצאת להפסקות כשצריך, "אני רק הצייר, אני אוהב לצייר על גופות", הוא טוען, "הבנות מרוויחות 300 דולר עבור 8 עד 10 שעות עבודה ביום". לפי סנטוס, הוא לוקח מהן 40 אחוזים מהרווחים, ומי שמנהלת ומביימת את הנשים, טאיס לוז בת ה-42, לוקחת 30 אחוזים מהרווחים. כך יוצא שהנשים הערומות שעושות את כל העבודה הקשה מקבלות בסופו של דבר רק את 30 האחוזים שנותרים.

נשים ערומות עם צבעי גוף בטיימס סקוור בניו יורק. Spencer Platt, GettyImages
הנשים הערומות שעושות את כל העבודה הקשה מקבלות בסופו של דבר רק 30 אחוזים מהכסף/GettyImages, Spencer Platt

על ההטרדות המיניות שהנשים חוות במהלך העבודה הן מספרות יחסית בקלות דעת, "זה מעצבן אותי, אבל אני רגילה לזה. אני צורחת עליהם ומבריחה אותם", סיפרה אחת הנשים לדיילי ניוז. רוביאנו מודה שעל אף כל החסרונות - היא מאוד אוהבת את העבודה שלה ולא מרגישה מנוצלת, "אני אוהבת את מה שאני עושה. זו דרך בשבילי לתקשר עם אנשים, להעלות חיוך על פניהם. אני באמת נהנית מזה".

נשים ערומות עם צבעי גוף בטיימס סקוור בניו יורק. Spencer Platt, GettyImages
עוד יום שיגרתי במשרד/GettyImages, Spencer Platt

עוד בנושא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully