וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה לגמרי טבעי": בעולם חגגו את "יום הטופלס"

ב-60 ערים ברחבי העולם ציינו אתמול נשים את זכותן להתהלך חשופות חזה. גם גברים הצטרפו אליהן כאות תמיכה. ראש עיריית ניו יורק, ביל דה בלאזיו, שהתנגד לקיום האירועים, טען כי נשים המצטלמות טופלס עם תיירים בטיימס סקוור הן מטרד

יום הטופלס הבינלאומי שוויון מגדרי נשים ברחבי העולם חשופות חזה. רויטרס
"לא מבקשת את זה". יום הטופלס הבינלאומי בניו המפשייר/רויטרס

רבבות נשים וגברים יצאו אתמול (ראשון) חשופי חזה לרחובות של כ-60 ערים במסגרת "יום הטופלס הבינלאומי". האירוע המרכזי והתקשורתי ביותר מתרחש בשעות אלו במידטאון מנהטן, זאת על אף התרעומת שהושמעה על ידי מבקרי ההתערטלות הפומבית בטיימס סקוור.

התערטלות בציבור חוקית בניו יורק אך ראש העיר ביל דה בלאזיו ואחרים סבורים כי נשים הצבועות בצבעי גוף ומצטלמות עם תיירים הן מטרד ציבורי.

עוד בוואלה! NEWS:
מומחה מרגיע: "הירידות בשווקים - תיקון ולא מגמה מדאיגה"
החשוד בירי בצרפת טוען: אני הומלס, רציתי לשדוד את הנוסעים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חוגגים בז'נבה/מערכת וואלה!, צילום מסך

דה בלאזיו אף הציע לחסום חלק מטיימס סקוור שנחשב לצומת המפורסם ביותר בעולם. גם מושל ניו יורק אנדרו קומו הצטרף לביקורת ואמר כי הוא חושש שמנהג זה מחזיר את האתר המפורסם לימיו הרעים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גם באיטליה/מערכת וואלה!, צילום מסך

רייצ'ל ג'סי, דוברת תנועת "גוטופלס" שמובילה את האירועים בניו יורק, אמרה כי מטרתם היא קידום שוויון מגדרי בכל הקשור לחשיפת החזה.

התאריך לאירועים העולמיים נקבע ליום ראשון הקרוב ביותר ליום הבינלאומי לשוויון נשי (26 באוגוסט) ובמסגרתם מציינים ברחבי העולם את יום "גו טופלס" (לכי חשופת חזה). ב-26 באוגוסט 1920 הוענקה לנשים הזכות לבחור בארצות הברית. ב-1971 עיגן הקונגרס האמריקני את התאריך בחוק כיום לאומי והגדיר אותו "יום לשוויון נשי".

יום הטופלס הבינלאומי שוויון מגדרי נשים ברחבי העולם חשופות חזה. רויטרס
פעילות "שחררי את הפטמה" בניו המפשייר/רויטרס

לורטה שארפ, פעילה פמיניסטית שהובילה את אחד האירועים בפלורידה, אמרה כי "כולנו נולדים שווים. באופן אישי אני אוהבת לרוץ עם חזיית ספורט אבל מבקשים ממני לעתים ללבוש חולצה. זה לגמרי טבעי אבל עדיין לא מקובל חברתית. אנחנו מנסות להיפטר מהסטיגמה הזאת. נשים מתפשטות בפסטיבל מרדי גרה ואף אחד לא אומר מילה. בכל זמן אחר – זה נחשב לטאבו".

בניו המפשייר מתוכנן אירוע חשוף חזה בשם "פרי דה ניפל" (שחררי את הפטמה). האירוע שואב השראה מסרט דוקומנטרי בעל שם זהה שיצא לאקרנים ב-2014 ותנועה פמיניסטית שקמה במטרה "להתנגד לדיכוי נשי ולצנזורה, בארצות הברית וברחבי העולם". לפי עמוד הפייסבוק Free the Nipple in NH יותר מ-1,300 בני אדם אמורים להגיע לאירוע היום.

(עדכון ראשון: 22:41)

יום הטופלס הבינלאומי שוויון מגדרי נשים ברחבי העולם חשופות חזה. רויטרס
למורת רוחו של דה בלאזיו/רויטרס
יום הטופלס הבינלאומי שוויון מגדרי נשים ברחבי העולם חשופות חזה. רויטרס
זכותי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully