וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשוד בירי בצרפת טוען: אני הומלס, רציתי לשדוד את הנוסעים

23.8.2015 / 20:45

עורכת הדין של איוב אל-חזאני, שחשוד שפצע שלושה בני אדם ברכבת, אמרה כי מדובר בחסר בית הסובל מתת-תזונה. מסתמן מחדל מודיעיני: רשויות המודיעין בשלוש מדינות ידעו על אל-חזאני

רויטרס

הצעיר המרוקני, החשוד שירה, פצע שלושה נוסעים ברכבת בצרפת ונוטרל על ידי שלושה אמריקנים, היה ידוע לשירותי המודיעין בשלוש מדינות שונות והיה מעורב באיסלאם קיצוני – כך מסרו היום (ראשון) הרשויות במדינה. ואולם, עורכת דינו של החשוד טוענת כי מדובר בחסר בית שתכנן לשדוד את הנוסעים כדי שיוכל לקנות לו אוכל.

הרשויות בצרפת אישרו כי איוב אל-חזאני, מרוקני בן 26, הוא איסלאמיסט קיצוני. הרשויות בספרד אמרו כי הוא התגורר במדינה עד השנה שעברה וציינו כי יש לו עבר פלילי על סחר בסמים. אף שאל-חזאני היה על הרדראר של רשויות הביון בצרפת, בספרד ובבלגיה, הוא עלה על הרכבת מאמסטרדם לפריז ביום שישי כשעצרה בבריסל ועמו ארסנל קטן של נשק הכולל קלצ'ניקוב, אקדח לוגר אוטומטי וסכין יפנית.

לקריאה נוספת:
טרור בצרפת: 3 נפצעו מירי של חמוש המזוהה עם דאעש
"הרבצנו עד שאיבד הכרה": תיעוד ההשתלטות על היורה ברכבת בצרפת

התקרית ברכבת שאירעה ביום שישי יכולה הייתה להפוך לטבח של ממש אלמלא שלושה חברי ילדות אמריקנים, שניים מהם חיילים לשעבר, שהשתלטו על היורה בסיוע איש עסקים בריטי ונטרלו אותו. סיפורם התפרסם בכלי התקשורת והם שובחו על אומץ לבם וגבורתם. שלושה בני אדם נפצעו בתקרית, בהם אחד החיילים האמריקנים, ספנסר סטון בן 23.

שלושת האמריקנים והנוסע הבריטי שתפסו את החשוד קיימו היום מסיבת עיתונאים משותפת בשגרירות האמריקנית בצרפת. "היה לו המון תחמושת. הכוונות שלו היו ברורות מאוד", אמר אלק סקרלטוס, לצד חבריו סטון, אנטוני סדלר וכריס נורמן מבריטניה. "הוא לא אמר מילה, ראינו אותו מנסה לתפעל את המעצור ברובה, וידענו שזה הזמן לתפוס אותו אחרת היינו מתים", הוסיף סדלר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איוב אל-חזאני/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הוא בהלם שפעולתו נחשדת כמעשה טרור", אמרה סופי דיוויד, עורכת דינו בעיר אראס, לשם כוונה הרכבת כדי שגורמי הביטחון יעצרו את אל-חזאני, שנחקר מחוץ לפריז ביחידה ללוחמה בטרור של המשטרה הצרפתית. הוא תיאר את עצמו כהומלס ודיוויד אמרה כי אין לה כל ספק בכך משום שהוא "מאוד מאוד רזה", סובל מתת-תזונה ויש לו "מבט פראי בעיניים". "הוא רצה לשדוד את הנוסעים באיומים כדי לקנות לו אוכל עם הכסף שישיג", סיפרה לערוץ BFM-TV הצרפתי. לאחר מכן, הוא תכנן "לירות בחלון ולקפוץ החוצה". היא טענה עוד כי מרשה? מצא תיק מלא בנשק בפארק ציבורי בבריסל ליד תחנת הרכבת.

טרור בצרפת: חיילים אמריקנים ואזרח בריטי השתלטו על המחבל. רויטרס
שני האמריקנים והאזרח הבריטי שנטרלו את החשוד/רויטרס

הרשויות טרם הסבירו מה המניע לתקיפה אך שר הפנים הצרפתי ברנאר קזנוב אמר כי הרשויות הספרדיות התריעו את בפני המודיעין הצרפתי על הצעיר משום שהוא משתייך "לתנועה איסלאמיסטית קיצונית". לדברי עורכת דינו, החשוד לא קיבל הוראות מאף גורם. הרשויות יכולות להחזיק באל-חזאני עד 96 שעות מבלי להגיש נגדו כתב אישום.

אל-חזאני התגורר בספרד עד 2014, עבר לצרפת, משם טס לסוריה ואז חזר לצרפת. בסרטון שתיעד את התקרית נראה הקרון מלא בדם וידיו של החמוש – שהופשט מחולצתו – כבולות מאחורי גבו. עורכת דינו של החשוד אמרה כי מרשה כלל לא ירה בקלצ'ניקוב. נוסעי הרכבת טענו כי היה לו מעצור בנשק ושהוא הצליח לירות באקדח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully