וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המזכיר הצבאי הבא של נתניהו בדרגת תא"ל: מח"ט הצנחנים היוצא

14.8.2015 / 18:28

אלוף-משנה אליעזר טולדנו יחליף את אייל זמיר בתפקיד ולראשונה מאז 2001 התפקיד לא יאויש בידי אלוף. זאת כחלק ממגמת ההתייעלות שנוקט הרמטכ"ל איזנקוט, שבמסגרתה יצומצמו עוד ארבעה תקני אלופים

אל"מ אליעזר טולדנו אליעזר טולדנו, מח"ט צנחנים, בא"פ אליקים אפריל 2015. ערן גילווארג
אלוף-משנה אליעזר טולדנו/ערן גילווארג

אלוף-משנה אליעזר טולדנו ימונה למזכיר הצבאי לראש הממשלה בנימין נתניהו - כך נמסר הערב (שישי) מדובר צה"ל. עוד נמסר כי ההחלטה על המינוי התקבלה היום על ידי נתניהו ובתיאום עם שר הביטחון משה יעלון והרמטכ"ל גדי איזנקוט. עם מינויו לתפקיד, שייכנס לפועל בקרוב, יועלה אל"מ טולדנו לדרגת תת-אלוף ויחליף בתפקידו את אלוף אייל זמיר, שמכהן בתפקיד במהלך שלוש השנים האחרונות. זמיר יועבר לפקד על פיקוד הדרום.

אל"מ טולדנו החל דרכו בחטיבת הצנחנים ובין תפקידיו המרכזיים כיהן כמפקד גדוד פתן ומפקד יחידת מגלן, שתחת פיקודו קיבלה את צל"ש פיקוד המרכז. טולדנו כיהן גם כקצין אג"מ באוגדת יהודה ושומרון, מפקד עוצבת נשר ומפקד החטיבה.

עוד בוואלה! NEWS:
לראשונה: הרמטכ"ל חשף בפני הציבור את "אסטרטגיית צה"ל"
איזנקוט בהחלטה דרמטית: קצינים שלא ישובצו לתפקידים – ישוחררו
נתניהו יצטרך להכריע: דוח לוקר או "תכנית איזנקוט"

רא"ל גדי איזנקוט בביקור בתרגיל חטיבת השריון 401, 23 ביולי 2015. דובר צה"ל
הרמטכ"ל איזנקוט/דובר צה"ל

טולדנו יהיה הקצין הראשון בדרגת תא"ל שמאייש את התפקיד מאז איזנקוט עצמו, שהיה המזכיר הצבאי בין השנים 2001-1999. מאז 2001 אויש התפקיד על ידי קצין בדרגת אלוף, אולם החלטה זו מצטרפת לשורה של החלטות דרמטיות במטה הכללי שהוביל איזנקוט עם כניסתו לתפקיד שמטרתן לבצע התייעלות בצה"ל.

עד כה קיבל הרמטכ"ל החלטה ביחס לארבעה תקני אלוף נוספים פרט לזה של המזכיר הצבאי - מפקד המכללות ומפקד זרוע היבשה יהיו גם מפקדי גיסות ובכך יקוצצו שני תקני אלוף. נוסף על כך, הפרקליט הצבאי הראשי הבא שייבחר יהיה תת-אלוף, ללא העלאה בדרגה לאלוף לאחר מכן ובראש מפקדת חזית העומק עומד אלוף במילואים טל רוסו.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully