וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזנקוט בהחלטה דרמטית: קצינים שלא ישובצו לתפקידים – ישוחררו

13.8.2015 / 10:30

המהלך צפוי לחסוך כסף רב מתקציב הביטחון וימגר את התופעה שבמסגרתה קצינים בכירים שלא נבחרו לתפקידים יצאו לחופשה על חשבון הצבא – כך נודע לוואלה! NEWS. כמה קצינים כבר קיבלו את ההודעה. "הצעד הבא: הפסקת מתן דרגות אישיות"

צילום: יותם רונן, עריכה: ניר חן
טקס החלפת הרמטכ"ל בקרייה בתל אביב, פברואר 2015. דובר צה"ל
לא עוד קצינים בחופשות ארוכות על חשבון צה"ל. איזנקוט/דובר צה"ל

הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט החליט כי קצינים בצמרת צה"ל שלא קיבלו תפקיד מסוים בדיוני השיבוצים האחרונים בעניינם יועברו למחלקת פרישה, ונוהג החופשה על חשבון הצבא, שהיה שגור עד היום – ייפסק, כך נודע לוואלה! NEWS.

מדובר בהחלטה דרמטית שהתקבלה על רקע דיונים שקיים איזנקוט עם ראש אגף כח האדם (אכ"א), אלוף חגי טופולנסקי, והגיעה לאחר שהשתרשה בצמרת צה"ל התופעה שהביאה לבזבוז רב של כספים. לפי החלטתו של איזנקוט, לאחר שיאזלו ימי החופשה של הקצינים שהועברו למחלקת פרישה, הם ישתחררו ויוכלו להתמודד על תפקידים בצבא כאזרחים. עד כה, כמה קצינים כבר קיבלו את ההודעה.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
יוזמת ראשי הערים תיושם: חניוני ענק יקלו על הנוסעים לתל אביב
"הילדים בסכנה": למה המצילים עוזבים את החוף לפני שהשמש שוקעת?
הלילה: מטר מטאורים בשמי ישראל - היכן תוכלו לצפות בו?

טקס קצינים מצטיינים לרמטכ"ל ,אפריל 2011. אורי לנץ
יוכלו להתמודד על התפקידים בתור אזרחים/אורי לנץ

בשני העשורים האחרונים קצינים רבים שהתמודדו על תפקידים בכירים ולא נבחרו אליהם, יצאו לחופשות ממושכות על חשבון מערכת הביטחון, קיבלו מימון מלא לקורסים יוקרתיים או התמנו להיות "פרויקטורים" זמניים. זאת, בעוד החודשים הרבים שחולפים כשהם נותרים ללא תפקיד, נספרים להם כשירות רגיל ולפיכך הם נהנו מתנאי שכר רגילים, משרד, כלי רכב והטבות נוספות של אנשי קבע.

"התהליך יצא לדרך. יש קצינים שעד היום היו נהנים מחופשות של חודשים ארוכים וקורסים בהמתנה לתפקידים אחרים", אמר קצין בכיר בצה"ל. "לאחר שהתקבלה ההחלטה הם קיבלו הודעה שהם עוברים למחלקת פרישה. הנחיה נוספת שמתכוון בקרוב הרמטכ"ל להוציא אל הפועל, בהמלצת ראש אכ"א, היא להפסיק את מתן הדרגות האישיות לקצונה בכירה, משרות על-תקניות, ולהתחיל לאחד תפקידים לאורך כל צה"ל כדי לחסוך במשרות. בקרוב אמורה להתפרסם רשימת בעלי התפקידים".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully