וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלילה: מטר מטאורים בשמי ישראל - היכן תוכלו לצפות בו?

12.8.2015 / 16:44

כבכל שנה, יתרחש הלילה שיאו של מטר המטאורים, כאשר חלקיקי קרח ואבק כוכבים יישרפו בכניסתם לאטמוספירה ויהפכו לתופעה נוצצת בשמיים של האזורים המוחשכים בארץ. צפו בדיווח מאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

מי שיסתכל הלילה לשמיים באזור גוש דן אולי לא ישים לב בגלל תאורת העיר החזקה, אבל בנאס"א מנבאים כי מטר מטאורים יאיר את השמיים, תופעה שניתן יהיה לראות מאזורי תצפית מיוחדים כמו מצפה רמון והנגב. המטר מתרחש בכל שנה והוא אמנם החל כבר בחודש יולי, אולם הלילה יגיע השיא: הפרסאידים, שהם המטאורים שחודרים לאטמוספירה מכיוון קבוצת הכוכבים פרסאוס, יגיעו לאזורנו בנחיל צפוף שיותיר שובל של אבק כוכבים בשמיים.

המטר מתרחב כאשר כדור הארץ עובר במסלולו של השביט "סוויפט טאטל", ובעת המעבר משתחררים אבק כוכבים וחלקיקי קרח. כשהאחרונים נשרפים באטמוספירה, הם גורמים להופעתו של המטאור. בזמן קצר יחסית, ייצפו הלילה מאות מטאורים בשמיים. בתופעה האסטרונומית ניתן לצפות ללא אמצעי ראייה מיוחדים, אך מומלץ לעשות זאת בעיקר במקומות חשוכים. טל שמאי, חזאי חדשות 10, העריך שתושבי האזורים המיושבים כמו גוש דן, לא יבחינו בו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מטר מטאורים/מערכת וואלה!, צילום מסך

עם זאת, כמדי שנה נערכים ברחבי הארץ אירוע תצפית מיוחדים: במצפה רמון נערך על ידי סוכנות החלל הישראלית שבמשרד המדע האירוע הגדול, במסגרתו תוחשך העיר כולה החל מ-19:00, כדי שניתן יהיה לראות את גשם הכוכבים. במקום יערכו גם תצפיות מיוחדות עם טלסקופים משוכללים, מתחם יצירה והפעלה לילדים ומתחם סרטי חלל ומדע בדיוני לכל המשפחה.

שר המדע, הטכנולוגיה והחלל דני דנון מסר: "אני מזמין את כל ההורים וילדיהם להגיע למצפה רמון ולצפות במחזה יוצא הדופן. זהו אירוע חוויתי שפונה למבוגרים וילדים כאחד, ללא כל תשלום. אין ספק כי זו חוויה מעשירה בעבור כל המשפחה והזדמנות מעולה לבקר בנגב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully