וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזמת ראשי הערים תיושם: חניוני ענק יקלו על הנוסעים לתל אביב

עם התקדמות עבודות הרכבת הקלה וחסימתם של צירים מרכזיים בתל אביב, נענו במשרד התחבורה ליוזמה שפורסמה לראשונה בוואלה! NEWS ובמסגרתה ייפתחו חניוני "חנה וסע" ומערך שאטלים בנתניה, ראשון לציון, הרצליה וערים נוספות

באדיבות נת"ע

(צפו בהדמיית פיצוץ גשר מעריב)

משרד התחבורה הודיע היום (רביעי) כי שני חניוני "חנה וסע" יחלו לפעול מיום ראשון בראשון לציון ובהרצליה, עם סגירת גשר מעריב בתל אביב לטובת עבודות הרכבת הקלה - זאת, כחודשיים לאחר שפורסמה יוזמת ראשי הערים בוואלה! NEWS, לפיה יש להקים את החניונים בתחומן על מנת להסדיר מקומות חניה ליוצאים והנכנסים לתל אביב. עוד הודיעו במשרד כי בעוד שלושה שבועות יחלו לפעול שני חניונים נוספים, בכפר סבא ובנתניה. החניונים הוקמו בניסיון להקל על אופני ההגעה והתנועה בתל אביב בעקבות חסימת הרחוב המרכזי, קרליבך.

החניונים מתווספים לארבעה הקיימים בשכונת תל ברוך ובגני התערוכה שבצפון תל אביב, במצפה מודיעין ובאצטדיון המושבה בפתח תקווה, שמונים כולם כ-4,000 מקומות חניה. עם פתיחתם של החניונים החדשים, יגדל מספר המקומות בחניוני "חנה וסע" ליותר מעשרת אלפים. שר התחבורה ישראל כץ, קורא לנהגים המבקשים להגיע למרכז תל אביב, להחנות את רכבם באחד מהחניונים שמשרד התחבורה מעמיד לרשות הציבור, ולעלות על השאטלים שיסיעו אותם למרכזי העסקים של לתל אביב.

חניון "חנה וסע", גני התערוכה תל אביב, אוגוסט 2015. נמרוד סונדרס
חניון "חנה וסע" בגני התערוכה בתל אביב/נמרוד סונדרס

החניון בראשון לציון ייפתח בסמוך לאצטדיון הכדורגל ולמתחם הסופרלנד, כפי שביקש לעשות ראש העיר דוב צור עוד לפני כחודש, ויהיו בו כאלף מקומות חניה. החניון בהרצליה, הנמצא בצמוד לאצטדיון הכדורגל - גם במקרה הזה, לפי הצעתו של ראש העיר משה פדלון - כולל 500 מקומות חניה. החניון בכפר סבא, שיחל לפעול ב-6 בספטמבר כמו החניון בנתניה, ימוקם בסמוך לאצטדיון הכדורגל בעיר ויהיו בו 600 מקומות חניה. החניון בנתניה, הממוקם גם הוא ליד אצטדיון הכדורגל בעיר, כפי שהציעה ראשת העיר מרים פיירברג, כולל 1,000 מקומות.

מארבעת החניונים יופעלו קווי אוטובוס מהירים לאזורי התעסוקה המרכזיים בתל אביב: אבן גבירול, רוטשילד, אלנבי והמלך ג'ורג'. האוטובוסים יצאו בתדירות של 12 דקות בשעות השיא, ובכל 20 דקות בשאר שעות היום.

הסופרלנד בראשון לציון, מרץ 2015. ראובן קסטרו
המתחם שליד הסופרלנד בראשון לציון יהפוך למתחם ובו 1,000 מקומות חניה/ראובן קסטרו

בנוסף לארבעת החניונים, בתוך כארבעה חודשים צפוי משרד התחבורה לפתוח שלושה חניוני "חנה וסע" נוספים: חניון אחד בבית דגן, שיכלול כ-1000 מקומות חניה ושני חניונים נוספים, באזור ובקרית שאול, שיכללו מאות מקומות חניה נוספים כל אחד. מהחניונים יופעלו שאטלים לאזורי התעסוקה המרכזיים באלנבי וביגאל אלון בתל אביב.

גשר מעריב לפני הפיצוץ בעקבות בניית הרכבת הקלה, אוגוסט 2015. ראובן קסטרו
ציר מרכזי שייחסם עקב העבודות. גשר מעריב/ראובן קסטרו

בתוך כך, משרד התחבורה תגבר גם את מערך התחבורה הציבורית בניסיון להקל על הנוסעים לתל אביב. מיום שישי, יחלו לפעול שני קווי אוטובוסים מעגליים חדשים, קו 20 וקו 21, שיקשרו את תחנות הרכבת סבידור-מרכז, השלום וההגנה אל מוקדי התעסוקה ומרכזי המסחר השונים בתל אביב. שני הקווים יפעלו בתדירות של עשר דקות בשעות השיא ובתדירות של 15 דקות, בשאר היום.

קו חדש נוסף שייחנך ביום שישי הוא קו 8, שנועד עבור העובדים באזור התעסוקה שברמת החייל בשעות הבוקר ובשעות אחר הצהריים. הקו ייצא מתחנת רכבת האוניברסיטה ויסע בדרך הקצרה ביותר למסוף עתידים. קו 189 מחולון דרך רחוב אבן גבירול ישודרג, וייפתחו במסלולו מטרוניות שיצאו בתדירות של שמונה דקות בשעות השיא ו-12 דקות בשאר היום.

אוטובוס של חברת דן. ShutterStock
גם מערך התחבורה הציבורית יתוגבר/ShutterStock

כמו כן, מיום ראשון יחל לפעול קו סיבובי חדש באזור ה"סיטי" של תל אביב, המונה כ-15 אלף עובדים בתחום הפיננסים בישראל. הקו ייצא מתחנת רכבת ההגנה, יעבור בכיכר הבימה, דרך התחנה המרכזית, אלנבי ושדרות רוטשילד וישוב. האוטובובים יצאו בתדירות של עשר דקות בשעות השיא, ובכל 15 דקות בשאר השעות. בנוסף לכך, יפעל מחניון מצפה מודיעין קו נוסף, 131, לרחוב יגאל אלון שבתל אביב. הקו יצא מהחניון בכל 12 דקות בשעות השיא ובכל 20 דקות בשעות השפל. הוא יתווסף לקו 130 שהחל לפעול לפני כשבועיים מהחניון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully