וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע הקמת מערך הגיור החדש: איומים על חייו של הרב סתיו

אבי אשכנזי ומשה שטיינמץ

14.8.2015 / 14:24

במשטרה הודיעו ליו"ר ארגון צהר, ואחד ממקימי רשת בתי הדין החדשה שספגה ביקורת קשה במגזר החרדי, כי התקבלו איומים על חייו, והמליצו לו לנקוט צעדי ביטחון. הרב סתיו אינו מתרגש: "לא שמים לב לרעשי רקע"

עריכה: ניר חן

(מרב מיכאלי ובני איש שלום באולפן וואלה! NEWS על רשת הגיור החדשה)

המשטרה הודיעה לרב דוד סתיו, יו"ר ארגון צהר ורב היישוב שוהם, כי התקבל מידע מודיעיני בנוגע לאיומים שנעשו על חייו. זאת ככל הנראה בעקבות הקמת רשת בתי הדין אלטרנטיבית לגיור שספגה בימים האחרונים ביקורת קשה במגזר החרדי.

המשטרה המליצה לרב סתיו לנקוט צעדים כדי לשמור על ביטחונו. גורם במשטרת מחוז המרכז הסביר לוואלה! NEWS שהמשטרה עצמה אינה יכולה לספק לרב אבטחה משום שאינו איש ציבור. "מדובר בסוגיה מורכבת. המשטרה לא מאבטחת אזרחים באופן פרטני", אמר הגורם.

הרב סתיו מסר לוואלה! NEWS כי המשטרה התקשרה אליו על מנת לבדוק שהכול תקין. "לא ביקשו ממני תשומת לב מיוחדת בינתיים, אבל הבנתי שבשבוע הבא זה יידון יותר לעומק. לא אוימתי באופן ישיר על ידי איש, לא קיבלתי אפילו שיחת טלפון של נאצה, אני מניח שהמשטרה עושה את תפקידה", אמר הרב. "אנחנו לא שמים לב לרעשי רקע, נמשיך את מה שהתחלנו השבוע ולא נפחד מאיש".

עוד על רשת הגיור החדשה:
מרד במונופול הרבנות? אין בשורה ברשת הגיור החדשה
בנט בירך על מערך הגיור החדש: "הזדמנות לרבנות להתעשת"

הרב דוד סתיו בבחירות לרבנות הראשית. יולי 2013. נועם מושקוביץ
הרב דוד סתיו/נועם מושקוביץ

בתחילת השבוע הודיעו כמה רבנים בכירים בציונות הדתית, ובהם הרב סתיו, על הקמת מערך גיור חדש ברשת של בתי הדין האלטרנטיביים "גיור כהלכה". המהלך זכה לתגובות קשות מצד גורמים חרדיים. עיתונאים מהמגזר יצאו נגדו במתקפה חסרת תקדים, והדביקו לרבנים המעורבים בו כינויים כמו "רפורמים עם כיפות", "פורצי חומות היהדות" ו"מבצעי תג מחיר".

גם הרבנים הראשיים לישראל התבטאו בנושא ויצאו להגנת מערך הגיור הקיים. "אנחנו יושבים בבית הדין ורואים את התיקים ורואים איך הדיינים מנסים להתיר ולהקל", טען הרב הראשי יצחק יוסף. "באים אנשים מתוך נגיעות אישיות ומוציאים את דיבת הדיינים. זה לא נכון, הם עושים הכול כדי להקל. עושים מה שיכולים, אבל אי אפשר להתיר בשר חזיר".

"רבני ישראל מתמסרים ועושים זאת בנועם", הסכים הרב הראשי דוד לאו. "הרבנות והדיינות נמצאים בתקופה האחרונה במתקפה לא קלה – ארגונית, תקשורתית וציבורית. מאז ומעולם עמדה ההנהגה הרבנית נגד שינויים שעלולים לפגוע בתורה, בהלכה ובשלמות העם היהודי. גם אנחנו נעשה ככל שניתן כדי לקדש שם שמים ברבים, תוך בחינת התנהלות ארגונית ומקום לשפר. אבל מאידך, לא נוותר על תורת ישראל ועל ההלכה המסורה לנו מדור לדור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully