וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרבנים הראשיים נגד רשת הגיור החדשה: "אי אפשר להתיר בשר חזיר"

משה שטיינמץ

14.8.2015 / 2:07

בכנס ייסוד של ארגון רבנים חדש הגיבו הרבנים הראשיים ל"גיור כהלכה". הרב יצחק יוסף טען כי "רבים מוציאים את דיבת הדיינים, אבל זה לא נכון, הם עושים הכל כדי להקל". הרב דוד לאו הסכים: "רבני ישראל מתמסרים"

עריכה: ניר חן

אחרי סערת הגיור השבוע, אמש (חמישי) התקיים בהיכל שלמה שבירושלים כנס הייסוד של ארגון רבנים חדש שייקרא רבני "בנועם" ויעבוד במקביל לרבנות הראשית. בכנס השתתפו שני הרבנים הראשיים לישראל, שר הדתות ומאות רבנים. הרבנים הראשיים התייחסו בדבריהם להקמת רשת בתי הדין האלטרנטיביים "גיור כהלכה", והביעו התנגדות תוך שהם מצדיקים את בתי הדין, הדיינים ושיטת הגיור הקיימת.

"אנחנו יושבים בבית הדין ורואים את התיקים ורואים איך הדיינים מנסים להתיר ולהקל", טען הרב הראשי יצחק יוסף. "באים אנשים מתוך נגיעות אישיות ומוציאים את דיבת הדיינים. זה לא נכון, הם עושים הכל כדי להקל. עושים מה שיכולים, אבל אי אפשר להתיר בשר חזיר. חבל שכמה אחדים מוציאים דיבת הרבנות והרבנים מתוך נגיעות אישיות".

עוד בוואלה! NEWS:
כך נפלה התקשורת הצרפתית בפח של הקמפיין הפרו-פלסטיני בפריז
צומת מעריב נסגר לתנועה, הגשר יפוצץ בחמישי הבא
האסון בסין: מומחים לחומרים כימיים נשלחו לנמל שנחרב בפיצוצים

הרבנים הראשיים, דוד לאו ויצחק יוסף בכנס רבנים בנועם בירושלים. אוגוסט 2015. נועם מושקוביץ
"לא נוותר על תורת ישראל ועל ההלכה המסורה". הרב דוד לאו, אמש/נועם מושקוביץ

"רבני ישראל מתמסרים ועושים זאת בנועם", הסכים הרב הראשי דוד לאו. "הרבנות והדיינות נמצאים בתקופה האחרונה במתקפה לא קלה – ארגונית, תקשורתית וציבורית. מאז ומעולם עמדה ההנהגה הרבנית נגד שינויים שעלולים לפגוע בתורה, בהלכה ובשלמות העם היהודי. גם אנחנו נעשה ככל שניתן כדי לקדש שם שמיים ברבים, תוך בחינת התנהלות ארגונית ומקום לשפר. אבל מאידך, לא נוותר על תורת ישראל ועל ההלכה המסורה לנו מדור לדור. אני תקווה שמחלוקות יפתרו בתוך בית המדרש ולא כפי שהדברים מתנהלים בשנאת חינם ובחילול השם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנ

בשיתוף אאורה נדל"ן
הרבנים הראשיים, דוד לאו ויצחק יוסף בכנס רבנים בנועם בירושלים. אוגוסט 2015. נועם מושקוביץ
"גיור כהלכה" מהווה אלטרנטיבה ליברלית לגיור המוסמך. לאו ויוסף, אמש/נועם מושקוביץ

ביום שני האחרון דווח כי רבנים בכירים בציונות הדתית הקימו לאחרונה את "גיור כהלכה", רשת פרטית של בתי דין לגיור עבור קטינים ומבוגרים. על אף שהרבנים לא יודו בכך, מדובר באלטרנטיבה ליברלית לגיור המוסמך שבו מכירה מדינת ישראל. הדיווח עורר תגובות חיוביות בקרב ארגונים ואישים העוסקים בעולם היהודי, אך מנגד גם תגובות קשות בקרב גורמים חרדיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully