וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מבצעי תג מחיר": העיתונות החרדית נגד יוזמי רשת בתי הדין לגיור

13.8.2015 / 16:32

עיתוני המגזר המפורסמים לקראת סוף השבוע יצאו במתקפה נגד רבני הציונות הדתית העומדים מאחורי יוזמת בתי הדין האלטרנטיביים. בין היתר, התייחסו העיתונים לרבנים כמורדים המנסים "להטביע את הסירה"

עריכה: ניר חן

העיתונים החרדיים המפורסמים בסופי שבוע יצאו היום (חמישי) נגד הרבנים הבכירים בציונות הדתית שהכריזו השבוע על הקמת רשת בתי דין אלטרנטיביים לגיור. הפוליטיקאים החרדים אמנם מילאו פיהם מים מול היוזמה החדשה, אך העיתונאים מהמגזר יצאו נגדה במתקפה חסרת תקדים. בין היתר, הודבקו לרבנים כינויים כמו "רפורמים עם כיפות", "פורצי חומות היהדות" ו"מבצעי תג מחיר". כמו כן, הזהירו עיתונים שונים בכותרותיהם כי רבני הציונות הדתית גורמים ל"סכנת התבוללות נוראה" והגדירו אותם "רע-בנים אנרכיסטים".

בשבועון החרדי "בקהילה", הפונה לזרמים האשכנזיים במגזר החרדי, לא חסכו בביקורת קשה נגד היוזמה החדשה. בעיתון זה, שנחשב מתון יחסית, השוו בין הרבנים לבין פעילי "תג מחיר". "מסתבר שכשהגורמים 'המתונים', 'הציונים' ו'ההולכים לקראת' לא מצליחים להשתלט על הרבנות באופן חוקי, הם עוברים לפעול במתכונת 'תג מחיר' שמוכרת להם היטב", כתבו ב"בקהילה".

עוד בווואלה!NEWS:
"זו גזענות": 8 יהודים חשודים כי תקפו ערבי במוטות ברזל בבירה
שני ישראלים מואשמים שניסו להצטרף לשורות דאעש
"יהודי הוליווד" הודיעו על תמיכתם בהסכם הגרעין עם איראן

מתקפת העיתונות החרדית על הרבנים האחראיים על יוזמת הגיור, 13 באוגוסט 2015. מתוך העיתון "בקהילה", צילום מסך
כותרת העיתון "בקהילה" היום/צילום מסך, מתוך העיתון "בקהילה"

תחת הכותרת "הרימו יד בתורת משה", נכתב בשבועון החרדי "בקהילה", הפונה לזרמים האשכנזיים במגזר, כי הרבנים "המורדים" שיזמו את המהלך הם דמויות המוכרות כמחוללות שערוריות הלכתיות. בשבועון נכתב כי מאבקם של הרבנים לא נוצר בחלל ריק. "כבר תקופה ארוכה שאלו, בסיוע נמרץ ונדיב של עמותות רפורמיות ופוליטיקאים אקטיביים, מנסים בכל דרך לנגח את הרבנות הראשית", נכתב.

בעיתון גם הוצג פרופיל של כל אחד מהרבנים שעומדים מאחורי היוזמה – ראם הכהן, יעקב מדן, דוד סתיו, נחום רבינוביץ' ושלמה ריסקין. על הרבנים נכתב: "לדמותם של פורצי חומות היהדות, האנשים שמאחורי יוזמת המרידה ברבנות".

בתגובה על חריפותם של הדברים שנכתבו, אברהם דב גרינבוים, עורך "בקהילה" אמר לוואלה! NEWS: "לא הגזמנו בכלל. אלו שמנסים לשנות את היהדות וליצור תורה חדשה, מסורת חדשה והלכה חדשה - הם מגזימים. אנו, כעיתון חרדי, מצווים להוקיע אותם ולגנות את פעולותיהם שיש בהם משום סכנה לתורה, ליהדות ולעם ישראל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מתקפת העיתונות החרדית על הרבנים האחראיים על יוזמת הגיור, 13 באוגוסט 2015. מתוך העיתון "בקהילה", צילום מסך
פרופיל הרבנים שהוצג ב"בקהילה" - "פורצי חומות היהדות"/צילום מסך, מתוך העיתון "בקהילה"

בביטאון "מיום ליום", המזוהה עם ש"ס, השוו את הרבנים העומדים מאחורי יוזמת הגיור לרפורמים. במאמר מערכת של עורך העיתון, יצחק קקון, נכתב: "היום זה בית הדין של הרפורמים עם הכיפות, מחר זה יהיה בית הדין של הרפורמים בלי הכיפות. אנו חייבים להתייחס לאנשים האלו באותה מידה". קקון הזהיר מכך שהרבנים מנסים "להטביע את הסירה" ולפגוע ברבנות הראשית לישראל, והציע "להתגייס כחומה בצורה נגד המזימה".

במאמר אחר ב"מיום ליום", כתב העיתונאי חיים טריקי כי הרבנים שהקימו את בתי הדין החדשים הם "קבוצה קטנה ושולית של רבנים דתיים לאומיים". לדבריו, הקבוצה נכשלה פעם אחר פעם בניסיונה להשתלט על הרבנות, וכעת רבניה החלו במסע נקמה. "מסע הנקמה אינו ברבנים חלילה – אלא ביהדות כולה, תוך ניסיונות הפיכה וביצוע תג מחיר", כתב טריקי. במאמרו, הבליט טריקי את מאבקו של הרב עובדיה יוסף נגד התמודדותו של הרב דוד סתיו, ממקימי בתי הדין האלטרנטיביים, לתפקיד הרב הראשי האשכנזי. עוד כתב: "מרן חזה ברוח קודשו את הימים הללו", וציטט את דבריו של הרב עובדיה יוסף: "אין לי יראת שמיים בכלל. האיש הזה מסוכן ליהדות, מסוכן לרבנות, מסוכן לתורה".

העיתונות החרדית הביעה גם תמיכה באבי מימרן, מגיש המהדורה המרכזית של הרדיו החרדי "קול חי", שנקלע השבוע לעימות עם הרב דוד סתיו, ממקימי בתי הדין האלטרנטיביים, במהלך ריאיון. בסיום הוויכוח בין השניים קבע מימרן: "אתה לא רב". בתגובה לכך, סתיו ניתק את השיחה. "יפה עשה", נכתב ב"מיום ליום". ב"בקהילה" דווקא גינו את הרב סתיו על מעשיו: "זו הייתה הזדמנות ללמוד על מידותיו הנאצלות והענווה של הרב".

לפניות לכתב יקי אדמקר: yakiadamker@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully