וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יהודי הוליווד" הודיעו על תמיכתם בהסכם הגרעין עם איראן

98 חברי הקהילה היהודית בלוס אנג'לס, בהם הארכיטקט פרנק גרי ויוצר הסדרה "מד מן" מת'יו ויינר, חתמו על מכתב שקורא לחברי הקונגרס לאשר את הסכם וינה. "אישור ההסכם הוא האינטרס של ארה"ב וישראל"

צילום: רשת CNN, עריכה: גדי וינסטוק

(אובמה נגד נתניהו: לא זוכר התערבות כזדו במדיניות החוץ של ארה"ב)

98 חברי הקהילה היהודית בלוס אנג'לס – חלקם הגדול בתעשייה של הוליווד או קשורים אליה – חתמו על מכתב פתוח שתומך בהסכם הגרעין בין איראן לשש המעצמות. במכתב שפורסם הבוקר (חמישי) ב"ג'ואיש ג'ורנאל" היוצא בלוס אנג'לס, הם הזדהו כ"יהודים אמריקנים שתומכים בישראל" וקראו לחברי הקונגרס לאשר את ההסכם שסוכם בחודש שעבר.

"אישור ההסכם הוא האינטרס של ארה"ב וישראל", נכתב במכתב, "אנחנו מבינים את הדאגות ההגיוניות שיש לרבים לגבי הסיכונים שיש בהסכם כזה שמתבצע עם יריב שלא ניתן לסמוך עליו דוגמת איראן. אנחנו שותפים לדאגות אלה. אך העיסקה שהושגה לא מבוססת על אמון, אלא עם בחינות ומעקב קפדניים". במכתב מזהירים "יהודי הוליווד" את חברי הקונגרס ש"הריגת ההסכם" תהיה "טעות טראגית".

בין החתומים על המכתב: המיליארדר אלי ברוד, הארכיטקט המפורסם פרנק גרי, מפיק הטלביזיה נורמן לר, מת'יו ויינר יוצר הסדרה "מד מן", מפיקי הסרטים לורנס בנדר ומייק מדאבוי, המפיקה בפועל של משחקי הכס קרולין שטראוס, במאי הטלביזיה דניאל אטיאס ועוד רבים.

עוד ידיעות על הסכם הגרעין:
קצינים לשעבר בצבא ארה"ב לקונגרס: אשרו ההסכם עם איראן
"נתניהו עושה פוטש": גלאון קראה ליהודי ארה"ב לתמוך בהסכם
"פניתי אליו כגבר לגבר": ישראלי פנה לאובמה - ונענה בשידור

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מכתב התמיכה בהסכם הגרעין של הקהילה היהודית בלוס אנג'לס/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרפובליקנים שמהווים את הרוב בבית הנבחרים צפויים להתנגד להסכם, אולם הנשיא אובמה הודיע שיפעיל את זכות הווטו הנשיאותי שלו. כדי לעקוף את הווטו הקונגרס יידרש לרוב של שני שליש נגד ההסכם, ולשם כך דרושים לערוק 13 חברים מהמפלגה הדמוקרטית. הסנאטור הדמוקרטי היהודי מניו יורק צ'אק שומר אמנם כבר הודיע שיתנגד, אך מרבית הדמוקרטים האחרים צפויים לתמוך וההסכם צפוי לעבור בקונגרס.

שלשום פורסם בוושינגטון פוסט מכתב דומה שתומך בהסכם הגרעין ונחתם בידי 36 גנרלים ואדמירלים לשעבר בצבא ארה"ב, ועוד מכתב תמיכה בהסכם נחתם בידי 29 מדעני גרעין אמריקנים. הקונגרס יידרש להצביע על ההסכם עד 17 בספטמבר.

הסנטור האמריקני צ'אק שומר. AP
למרות התנגדותו, ההסכם צפוי לעבור בקונגרס. הסנאטור הדמוקרטי היהודי צ'אק שומר/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully