וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זו גזענות": 8 יהודים חשודים כי תקפו ערבי במוטות ברזל בבירה

יוסי אלי ומשה שטיינמץ

13.8.2015 / 13:46

לואי בכרי, בן 31, אושפז בבית החולים הדסה עין כרם ונזקק ל-18 תפרים, לאחר שלדבריו הותקף בידי צעירים יהודים כשהגיע לתקן רמזורים - כך נודע לוואלה! NEWS. המשטרה: ככל הנראה מדובר באירוע פלילי. שניים נעצרו

צילום: יוסי אלי, עריכה: ניר חן

שמונה צעירים יהודים חשודים שתקפו ביום שלישי האחרון ערבי תושב העיר העתיקה שהיה בדרכו לתקן רמזורים באזור פסגת זאב ופצעו אותו. לואי בכרי, בן 31 ואב לילדה, סיפר לוואלה! NEWS כי הצעירים הכו אותו במוטות ברזל ושברו לו את היד. הוא אושפז בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים ונותח. בכרי הגיש תלונה במשטרה, והיום (חמישי) נעצרו שני חשודים כבני 17 במעורבות באירוע. בהמשך היום הם יובאו לדיון בהארכת מעצרם.

אלא שגורמים במשטרה טוענים כי ככל הנראה כלל לא מדובר באירוע על רקע לאומני. הרקע לאירועים, כך טוענים הגורמים, הוא בכלל פלילי, דבר שאותו הכחיש סנגורו של בכרי, עורך דין עזמי מסאלחה, מכל וכל. "להגיד שזה פלילי זה לטייח את העובדות, זה להוסיף חטא על פשע", אמר עו"ד מסאלחה. "אין שום קשר בין דבר שנקרא פלילי לאירוע הזה. הבן אדם הלך לעבוד והותקף בגלל שהוא ערבי. זה לאומני". מהמשטרה נמסר כי צפויים מעצרים נוספים וכי נסיבות האירוע נחקרות.

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו על מתווה הגז המתוקן: "בטוח שיעבור ברוב גדול"
האם איום דאעש יאפשר לאיראן להוביל פתרון דיפלומטי בסוריה?
אחרי שבוע וחצי: בית המשפט הורה לעובדי הרנטגן לשוב לעבודה

לואיי בכרי, הותקף על ידי יהודים בפסגת זאב, אוגוסט 2015. נועם מושקוביץ
"ערבי אחר עצר ואמר לי: 'עברתי את זה גם'". בכרי בבית החולים/נועם מושקוביץ

"עבדנו ברמזורים, החלפנו אורות ישנים ושמנו חדשים", הסביר בכרי על עבודתו ממיטת החולים שלו. "היינו בפסגת זאב ליד הצומת האחרון של הרכבת וחזרנו לכיוון מרכז העיר. היינו שלושה אנשים, אני ועוד שניים, ועזבתי אותם, התקדמתי לצומת לבד". לדבריו, בשלב זה הגיעו שמונה צעירים יהודים, שלדבריו נראו כבני 18-16, והחלו לקלל אותו. "הם עמדו על יד הרכב והתחילו לקלל. ירדתי מהמנוף, והם רצו לקחת אותי לכיוון בית הספר שבאזור", אמר. "הם אמרו לי: 'אנחנו נראה לך, אתה לא גבר'. אמרתי להם שלא אבוא".

בשלב זה, לדבריו, החלו הצעירים להכות אותו נמרצות. "הם התחילו להרביץ לי עם ברזלים שכאבו כמו סכין. יש לי 18 תפרים בראש. היה להם כמה ברזלים, אני חושב שזה בגלל גזענות", אמר. עם זאת, במשטרה טוענים כי הרקע למעשה הוא ככל הנראה פלילי. בשלב הזה שמע אותו חברו ונזעק לעזרתו – אולם המשטרה שהזעיקו הגיעה לאזור וחשבה כי הוא התוקף. "סמאר שמע אותנו, ירד, ובאה משטרה. המשטרה רדפה אחריו, חשבה שהוא בורח. השוטר כמעט תפס אחד מהצעירים - אך תפס את סאמר במקומו".

לטענתו, במהלך התקיפה צעקו לו התופקים מילים קשות. "אמרו לי, 'בן זונה', כל הקללות. איך שקיבלתי את המכה בפנים ירד לי הרבה דם", סיפר. כאשר נגמרה התקיפה, סיפר בכרי כי ערבי ראה אותו במצבו הקשה וסיפר כי זה קרה לו בעבר. "עצר אותי ערבי ואמר לי: 'עברתי את זה לפני כמה שנים פה, בדיוק אותו דבר'. בא אמבולנס ולקח אותי. המשטרה הגיעה ב-3:30 בבוקר, והשוטרים שאלו אותי מה קרה וכמה אנשים היו שם".

עו"ד מסאלחה הוסיף כי הוא שלח מכתב ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, ובו ביקש "שהמשטרה תנקוט ביד קשה ובאפס סובלנות ותמצה את הדין כלפי כל מי שהיה מעורב באירוע הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully