וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רק שוטרים ומחסומים": אבטחה כבדה העיבה על "תל אביב על הסיין"

500 מאבטחים הגיעו לאירוע בגדות הנהר הפריזאי, בשל החשש מעימותים עם מפגינים פרו-פלסטינים. פרט לעימותים בודדים, האירוע עבר בשלום אך באווירה מתוחה. "רק רציתי ליהנות מאווירה תל אביבית"

עריכה: ניר חן

בצל החשש מפני אירועים אלימים, התקיים היום (חמישי) בפריז אירוע "תל אביב על הסיין" על גדות הנהר הפריזאי. במקום הייתה אבטחה כבדה ו-500 שוטרים שמרו על הסדר והאפילו על מספר המבלים המצומצם שהגיע. במקביל, התאספו מחוץ למתחם 200 מפגינים פרו-פלסטינים, שזעמו על קיום האירוע. חלקם התעמתו עם השוטרים, אך מעבר לכך לא נרשמו תקריות חריגות.

מישל אליה, שרצתה להינות מבילוי ב"חוף", סיפרה כי הנוכחות המוגברת של כוחות הביטחון באזור העיבה על האירוע. "חשבתי שאהנה מאווירה תל אביבית, מהחוף ומהמוסיקה, אבל כל מה שראיתי זה שוטרים ומחסומים לאורך
כמה מטרים", סיפרה באכזבה ללה-מונד הצרפתי.

באותו הזמן, המפגינים הפרו-פלסטינים הניפו דגל פלסטין מעל גדות הנהר ולבשו חולצות שעליהן נכתב "שחררו את פלסטין" ו"החרימו את ישראל" במחאה שאותה כינו "עזה על הסיין". "זה (האירוע) הוא חלק מהתעמולה הישראלית להראות ישראל שונה מזאת של הפצצות, החיילים, המחסומים וכו'", אמר ניקולאס שהשהאני, סגן נשיא האגודה האירופית-פלסטינית. לדבריו, "תל אביב ה'מגניבה', ה'מהנה' ו'הידידותית לקהילה הגאה' היא חלק ממערך התקשורת הישראלי".

עוד ידיעות מהעולם
טורקיה: המו"מ הקואליציוני קרס, בחירות צפויות תוך 3 חודשים
ביקור נדיר של עיתונאי יהודי באיראן: "לא שונאים את ישראל"

שוטר צרפתי חולף על פני מבלים באירוע "תל אביב על הסיין" בפריז, 13 באוגוסט 2015. רויטרס
שוטר צרפתי באירוע "תל אביב על הסיין", היום/רויטרס

בימים האחרונים חתמו אלפי צרפתים חתמו על עצומה לביטול האירוע "תל אביב על הסיין". העירייה מקיימת בכל שנה אירוע גדול על נהר הסיין, ובמהלכו הצרפתים מקימים חוף ים מלאכותי, כאשר השנה אחד מערבי האירוע הוקדש לתל אביב. ברקע התנגנה מוזיקה ישראלית, הוגש אוכל ישראלי והתקיימו פעילויות שמייצגות את העיר.

עם זאת, טרם האירוע הוצפה הרשת באלפי ציוצים ופוסטים נגד האירוע ונגד ישראל. "איך אפשר לחגוג את תל אביב, שנה אחרי מה שקרה על החופים בעזה, כאשר עדיין מדכאים פלסטינים?", תמה אחד הגולשים.

בראש המחאה עמדו מובילי תנועת ה-BDS בצרפת, וכן פעילים פרו-פלסטינים. לאחר שהציפה את הרשת החברתית, התפשטה המחאה גם לתקשורת ולשדה הפוליטי: חברי מועצת פריז מטעם השמאל הקיצוני קראו לבטל את האירוע בגלל מדיניותה של ישראל, ומי שהגן על האירוע טוען שתל אביב, בניגוד לישראל כולה, מייצגת רוח ליברלית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מפגינים פרו-פלסטינים נגד אירוע "תל אביב על הסיין" בפריז, 13 באוגוסט 2015. רויטרס
מפגינים פרו-פלסטינים נגד האירוע "תל אביב על הסיין", היום/רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • צרפת
  • פריז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully