וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב מחאת אלפי צרפתים: אירוע ישראלי בפריז יתקיים תחת אבטחה

אבנר שביט, כתב וואלה! NEWS בפריז

12.8.2015 / 21:30

אירוע "תל אביב על הסיין" ספג השנה ביקורת רבה כשפעילים פרו-פלסטינים יצאו נגד ישראל. "איך אפשר לחגוג שנה אחרי מה שקרה בעזה?", כתב גולש. צפו בדיווח לאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

אלפי צרפתים חתמו על עצומה לביטול אירוע "תל אביב על הסיין", שצפוי להתקיים מחר (חמישי) על גדות הנהר הפריזאי. העירייה מקיימת בכל שנה אירוע גדול על נהר הסיין, ובמהלכו הצרפתים מקימים חוף ים מלאכותי, כאשר השנה אחת מערבי האירוע יוקדש לעיר תל אביב. ברקע תהיה אמורה להתנגן מוזיקה ישראלית, יוגש אוכל ישראלי ויתקיימו פעילויות שמייצגות את העיר. בימים האחרונים הציפו את הרשת אלפי ציוצים ופוסטים נגד האירוע ונגד ישראל. "איך אפשר לחגוג את תל אביב, שנה אחרי מה שקרה על החופים בעזה, כאשר עדיין מדכאים פלסטינים?", תמה אחד הגולשים.

IFB אבנר שביט, על המחאה בפריז בעקבות פתיחת חוף הים "תל אביב" על הסיין. מערכת וואלה!
הפעם האחרונה? אירועי "על הסיין"/מערכת וואלה!

בראש המחאה עומדים מובילי תנועת ה-BDS בצרפת, וכן פעילים פרו-פלסטינים. לאחר שהציפה את הרשת החברתית, התפשטה המחאה גם לתקשורת ולשדה הפוליטי: חברי מועצת פריז מטעם השמאל הקיצוני קראו לבטל את האירוע בגלל מדיניותה של ישראל, ומי שמגן על האירוע טוען שתל אביב, בניגוד לישראל כולה, מייצגת רוח ליברלית.

ככל הנראה, הסיבה לכך שדווקא יום חמישי ה-13 באוגוסט נבחר לקיום האירוע היא כי מדובר בשיא חופשת הקיץ בצרפת, והמארגנים קיוו שכך הוא "יעבור מתחת לרדאר, ללא מחאות", אך הם התבדו. האירוע אמנם לא צפוי להתבטל, אבל בגלל המחאה תהיה במקום אבטחה כבדה לצד הפגנות פרו-פלסטיניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully