וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: המו"מ הקואליציוני קרס, בחירות צפויות תוך 3 חודשים

לפי רשת CNN בשפה הטורקית, מפלגת השלטון הודיעה כי השיחות עם מפלגות האופוזיציה לא צלחו וכי בחירות חדשות ייערכו בחודשים הקרובים. "תוצאות השיחות היו שליליות", סיפר בכיר במפלגת האופוזיציה המרכזית

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

מפלגת "הצדק והפיתוח" השלטת בטורקיה הודיעה כי השיחות להרכבת קואליציה נכשלו וכי בחירות חדשות צפויות תוך שלושה חודשים - כך דיווחה היום (חמישי) רשת CNN בשפה הטורקית. המפלגה, שאותה הקים הנשיא רג'פ טייפ ארדואן, נאלצה לפנות למפלגות האופוזיציה במטרה להקים ממשלת אחדות, לראשונה מאז עלתה לשלטון ב-2002, בעקבות המפלה שספגה בבחירות האחרונות בחודש יוני.

היום קיים ראש הממשלה אחמט דאווטאולו פגישה עם יו"ר מפלגת העם הרפובליקאית (CHP) כמאל קיליצ'דראולו למשך שעה וחצי, אולם השיחות עם מפלגת האופוזיציה הגדולה ביותר לא הניבו תוצאות. "התוצאות של השיחות היו שליליות", סיפר גורם בכיר במפלגה לסוכנות הידיעות רויטרס. לדברי דאווטאולו, "יש לקיים בחירות כמה שיותר מהר".

לקריאה נוספת על המצב בטורקיה
המאבק בדאעש: "טורקיה וארה"ב הסכימו על רצועת ביטחון בסוריה"
טורקיה: חמישה הרוגים בארבעה פיגועים נגד כוחות הביטחון ברחבי המדינה

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, יולי 2015. רויטרס
נשיא טורקיה ארדואן/רויטרס

בבחירות האחרונות, שנערכו בחודש יוני האחרונות, ספגה מפלגת השלטון מפלה כשאיבדה את הרוב המוחלט שממנו נהנתה בפרלמנט וזכתה רק ב-258 מושבים מתוך 550 מושבים בסך הכל. רבים ראו בכך דחייה של חלק ניכר מהציבור את תכניתו של ארדואן ליצור מערכת שלטון נשיאותית בטורקיה ולהגדיל את סמכויותיו.

הפתעת הבחירות שטרפה את הקלפים הייתה המפלגה הפרו-כורדית (HDP), שנכנסה לראשונה לפרלמנט וקיבלה 80 מושבים. לאחרונה, הואשמה המפלגה בקשרים עם המחתרת הכורדית (PKK), שהפסקת האש בינה לבין אנקרה קרסה לאחר כשלוש שנים בעקבות תקיפת מחנות אימונים של המחתרת בצפון עיראק.

ההסלמה הביטחונית בטורקיה החלה לאחר פיגוע קטלני בעיירת הגבול הכורדית סורוץ' בחודש שעבר, שבו נהרגו כ-30 בני אדם. ה-PKK האשימה את אנקרה באחריות לכך ותקפה בתגובה את כוחות הביטחון. עם זאת, במפלגה הפרו-כורדית טוענים כי ארדואן, שביקש לנקוט הליכים פליליים נגד מחוקקים מטעמה שלהם יש קשרים עם המחתרת, מנסה להבעיר את השטח כדי להחזיר למפלגת השלטון את הקולות שאבדו לה בבחירות האחרונות.

(עדכון ראשון: 17:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully