וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג הכורדים בנאום ניצחון: "סוף לתכניות של ארדואן"

המפלגה הכורדית עשתה היסטוריה והצליחה לראשונה להיכנס לפרלמנט הטורקי - ולמנוע ממפלגתו של הנשיא רוב מוחלט. "לאחר מערכת בחירות לא הוגנת, זהו ניצחון למדוכאים", אמר המנהיג. דאווטאולו: "שוב, אנחנו המנצחים"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

הישג היסטורי למפלגה הכורדית בטורקיה: סלאחטין דמיטרס, מנהיג "המפלגה הדמוקרטית העממית", HDP, שנכנסה אתמול(ראשון) לראשונה בהיסטוריה לפרלמנט הטורקי בתום מערכת בחירות מתוחה במיוחד, אמר לתומכיו כי מדובר ב"ניצחון גדול". בדברים שנשא במטה המפלגה המחוז דיארבקיר שבדרום-מזרח טורקיה, הבהיר דמיטרס כי התוצאות המסתמנות "שמות סוף" לדיון על השינוי החוקתי שביקש הנשיא רג'פ טייפ ארדואן ליישם.

"לא נאכזב את כל מי שנתן לנו את קולו. HDP שייכת לטורקיה כולה", הוסיף דמיטרס. מפלגת השלטון AKP קיוותה להשיג רוב מוחלט בפרלמנט, במטרה לקדם שינויים בחוקה שיעבירו סמכויות נוספות לנשיא. עם זאת, המפלגה לא זכתה לתמיכה שציפתה לה. שיעור ההצבעה היה גבוה במיוחד, והגיע ליותר מ-86% מתוך 53.7 בעלי זכות הבחירה במדינה. המפלגה הכורדית הוכתרה כמנצחת הגדולה של מערכת הבחירות, לאחר שהצליחה לעבור את אחוז החסימה – 10%.

בתום ספירת כלל הקולות, מפלגת השלטון זכתה ב-40.8% מהקולות שהם 258 מנדטים מתוך 550 המושבים בפרלמנט. מפלגת HDP זכתה ב-13% מקולות הבוחרים שהם 79 מושבים בפרלמנט. מפלגת CHP זכתה ב-25% מהקולות שהם 132 מנדטים ומפלגת MHP זכתה ב-16.3% מהקולות שהם 81 מושבים.

עוד בוואלה חדשות:
99% מהקולות נספרו: הכורדים נכנסו לפרלמנט בטורקיה
האם ארדואן יהפוך לנשיא כל יכול? טורקיה הולכת לקלפי
עליית האימפריה האיסלאמית של ארדואן

מנהיגי מפלגת HDP לאחר ההכרזה על תוצאות הבחירות, טורקיה, יוני 2015. רויטרס
"לא נאכזב את כל מי שנתן לנו את קולו". מנהיגי מפלגת HDP, אמש/רויטרס

"לאחר מערכת בחירות לא הוגנת, זהו ניצחון למדוכאים, לשמאל, ולכל מי שרוצה חוקה פלורליסטית ופתרון בדרכי שלום לסוגיה הכורדית", קרא דמיטרס. הוא שב והבטיח כי המפלגה לא תצטרף לקואליציה עם מפלגת השלטון או תתמוך בקואליציה כזאת, אם תקום. מנהיגי שתי מפלגות האופוזיציה הנוספות, CHP ו-MHP טרם התייחסו מפורשות לאפשרות של הצטרפות לקואליציה.

בנאום שנשא אמש בפני עשרות אלפי תומכיו במטה מפלגת AKP באנקרה, אמר ראש ממשלת טורקיה אחמט דאווטאולו כי "המנצחת בבחירות היא שוב מפלגת 'הצדק והפיתוח'". על פי הדיווח ברשת CNN בשפה הטורקית, דאווטאולו הוסיף: "מפלגת AKP תמיד נאבקה עבור רצון העם. בחירת האומה היא מעל לכול".

דובר מפלגת CHP, האלוק קוץ', אמר אמש: "האמת הפשוטה היא שטורקיה ניצחה, ארדואן הפסיד והאומה הנחיתה מכה רצינית על AKP". ראש המפלגה באיסטנבול, מורט קראיאלצ'ין, הוסיף כי תוצאות הבחירות הן "'לא' חד וברור" לשינוי שביקש ארדואן ליישם. הוא הוסיף כי מפלגתו, השנייה בגודלה בפרלמנט, תוביל ממשלת קואליציה אם מפלגות האופוזיציה הנוספות יעמדו בהבטחתן שלא להצטרף למפלגת השלטון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
תומכי מפלגת השלטון באנקרה, טורקיה, יוני 2015. רויטרס
"לא ניכנע לשום כוח". תומכי מפלגת השלטון אמש באנקרה/רויטרס

מוקדם יותר אתמול, הודה ראש הממשלה אחמט דאווטאולו לתומכיו במטה הבחירות במחוז קוניה שבאנטוליה. לדבריו, "זו החלטת האומה. אל תדאגו, זה יהיה לטובה. לא ניכנע לשום כוח".

(עדכון ראשון: 23:15)

תומכי מפלגת HDP חוגגים את תוצאות הבחירות במחוז דיארבקיר, טורקיה, יוני 2015. רויטרס
חגיגות במחוז הכורדי בדרום-מזרח טורקיה/רויטרס
תומכי מפלגת HDP חוגגים את תוצאות הבחירות במחוז דיארבקיר, טורקיה, יוני 2015. רויטרס
תומכי מפלגת HDP חוגגים את תוצאות הבחירות במחוז דיארבקיר, טורקיה, יוני 2015/רויטרס
תומכי מפלגת HDP חוגגים את תוצאות הבחירות במחוז דיארבקיר, טורקיה, יוני 2015. רויטרס
תומכי מפלגת HDP חוגגים את תוצאות הבחירות במחוז דיארבקיר, טורקיה, יוני 2015/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully