וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרכב שהזמנתם מ"אלבר" עוכב במכס? ערכו ירד בתוך כמה ימים

13.8.2015 / 11:53

על פי החשד, 290 מכוניות שנתפסו במכס יובאו על ידי חברת המכוניות, תוך התחמקות מתשלום מסים וקבלת היתר יבוא מקביל במרמה. כעת צפוי ערכם של הרכבים לצנוח בעשרות אחוזים ו"אלבר" מבקשת מבית המשפט בחיפה לשחררם

נמל אשדוד, אוגוסט 2015. לירון מולדובן
כלי הרכב שנתפסו במכס תקועים כרגע בנמלי חיפה ואשדוד. נמל אשדוד/לירון מולדובן

החברה להשכרה וליבוא מכוניות "אלבר" הגישה השבוע בקשה לבית משפט השלום בחיפה שעניינה החזרת 290 כלי רכב שנתפסו במכס בנמלי אשדוד וחיפה לאחר שיובאו לכאורה באופן לא חוקי. בין הרכבים ישנן 14 מכוניות המיועדות לנכים ומותאמות לצרכיהם. הרכבים המוחרמים הגיעו לארץ דרך היבוא המקביל של "אלבר", ובשל העובדה שחלפה שנה ממועד ייצורם, ערכם צפוי לרדת בימים הקרובים. על אף העובדה שמרבית המכוניות הוזמנו, כרגע אין אפשרות לשחררן מהמכס והלקוחות ששילמו עבורן - ממתינים. מדובר בעיקר ברכבים מסוג הונדה, טויוטה ולקסוס.

בני, נכה על כיסא גלגלים שרכבו תקוע במשלוח המכוניות, סיפר: "במסגרת הנכות שלי, קיבלתי אפשרות לקנות רכב נכה ולכן הזמנתי מכונית מסוג טויוטה שאמורה להגיע עם התאמות לכיסא הגלגלים. הרכב שלי הגיע ממש בסמוך לפרוץ החקירה, ומאז הוא תקוע במכס. שיחקרו את האשמים, שייקחו להם את כל הקנסות שמגיעים להם – בסופו של דבר הרכב הזה הוא שלי". "שילמתי הכל, ונכון לעכשיו אני תקוע בבית. מישהו צריך לשלם וזה לא אנחנו", הוסיף.

ביולי נעצרו יו"ר דירקטוריון "אלבר" אלי אלעזרא, המנכ"ל אורן אלעזרא וסמנכ"לית הכספים אירית פרנקו בחשד לעבירות על פקודות המכס ולהלבנת הון. שופטת בית משפט השלום בחיפה איילה הוך הורתה לשחררם בתנאים מגבילים.

עוד בוואלה!NEWS:
הסכם בין חברות הגז למדינה: השרים יצביעו בראשון על המתווה
בוטל מינוי קצין בכיר למפקד יחידה באמ"ן כי נכשל בפוליגרף
עקב מחאת אלפי צרפתים: אירוע ישראלי בפריז יתקיים תחת אבטחה

מגרש חניה למכוניות בונדד בנמל אילת. קובי ליאני
רוב המכוניות הוזמנו והלקוחות ששילמו עבורן יאלצו להמתין עד לקבלתן/קובי ליאני

באפריל 2014 החלה "אלבר" לבצע יבוא מקביל של כלי רכב של חברות הונדה, טויוטה ולקסוס מארצות הברית. על פי החשד, חברת היבוא רכשה את המכוניות ממתווכים שונים ולא מסוכן מורשה. החברה חשודה כי כדי להסוות את העבירה היא הציגה לרשויות בישראל מסמכים מזויפים של חברה אמריקנית, העוסקת במסחר בכלי רכב ועומדת בקריטריונים לקבלת היתר של יבוא מקביל.

בפועל החברה האמריקנית לא ביצעה כל פעילות עסקית מול "אלבר", אשר יבאה בדרך זו כ-1,500 רכבים שעלותם נאמדת בכ-150 מיליון שקלים. כמו כן, על פי החשד, החברה ביצעה "הנמכות" בערך המכוניות ובכך התחמקה מתשלום מסי יבוא בהיקף של כ-25 מיליון שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully