וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוטל מינוי קצין בכיר למפקד יחידה באמ"ן כי נכשל בפוליגרף

13.8.2015 / 8:01

הקצין, בדרגת אלוף-משנה, שהיה אמור להתמנות לתפקיד ביחידה היוקרתית, העלה מידע בעייתי בבדיקה שעבר, והדברים הועברו לרמטכ"ל איזנקוט. בעקבות הכרעתו, הוחלט שלא למנותו לתפקיד

אילוסטרציה. שרון בוקוב
קצינים המתמנים לתפקידים רגישים עובדים בדיקות פוליגרף תקופתיות/שרון בוקוב

מינויו של קצין בדרגת אלוף-משנה לתפקיד של מפקד יחידה מסווגת באגף המודיעין בצה"ל בוטל בעקבות מידע שהתגלה בבדיקת פוליגרף שעבר. קצינים המתמנים לתפקידים רגישים, או קצינים המיועדים לקידום מדרגת רב-סרן ומעלה, עוברים בדיקות פוליגרף תקופתיות. כאשר מתגלות בעיות במידע שעולה מהבדיקות, הדבר מובא לידיעת הרמטכ"ל שמכריע בסוגיות תוך התייעצות עם מומחים.

בדובר צה"ל אישרו את הפרטי, שפורסמו הבוקר (חמישי) לראשונה ב"הארץ". "לאור נושאים שעלו בתהליך האבחון הביטחוני, הוחלט לבטל לעת עתה מינוי של מפקד באחת מיחידות אמ"ן", נמסר.

בחודש אפריל הודח מתפקידו קצין בדרגת סגן-אלוף, המשרת בתפקיד רגיש בפיקוד המרכז וקידומו בוטל בעקבות שורה של עבירות ביטחון מידע שביצע במשך תקופה ארוכה. גם בפרשה הזו היה מעורב הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, שהורה על הצעדים שננקטו נגד הקצין.

במסגרת העבירות שביצע הקצין, חשפה מחלקת אבטחת המידע של צה"ל קשר בינו לבין כלי תקשורת. הדבר התגלה לאחר שהמחלקה עקבה במשך כמה חודשים אחר הדלפות מפיקוד המרכז לעיתונות. במסגרת הבדיקות, אומתו הפרטים והובאו לידיעת מפקדים בכירים בפיקוד המרכז, ובהם הרמטכ"ל איזנקוט. בעקבות הממצאים, שנשקלו על ידי כלל הגורמים הפיקודיים והגורמים המקצועיים, הוחלט לבטל את מינויו של הקצין למפקד חטיבה ואת העלאתו בדרגה. כמו כן, הוא הודח מתפקידו הנוכחי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully