וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: נעצר קרוב משפחתו של אסד שרצח נהג בכביש וגרם למחאה

דמשק הודיעה כי עצרה את סלימאן אסד, קרוב משפחתו של הנשיא, בנסיון להרגיע את ההפגנות במערב המדינה, מעוזו של המשטר. סלימאן ירה למוות בקצין עלוואי שעקף אותו בכביש, וירד למחתרת - עד שנתפס

סלימאן אסד. טוויטר, אתר רשמי
ירה בנהג שעקף אותו בכביש. סלימאן אסד/אתר רשמי, טוויטר

הטלוויזיה הממלכתית בסוריה דיווחה הלילה (שלישי) כי הרשויות במדינה עצרו את סלימאן אסד, קרוב של הנשיא בשאר אסד, בחשד לרצח קצין בצבא סוריה. המשטר בדמשק מקווה שהמעצר ישים קץ למחאה המתחוללת בימים האחרונים בחבל העלוואי שבמערב המדינה, אשר הביאה להפגנות נדירות במעוזו של אסד.

התקרית החלה ביום חמישי האחרון, אז, לדברי עדי ראייה, סלימאן אסד - בנו של הילאל אסד בן דודו של הנשיא שנהרג בקרבות עם המורדים - ירה למוות בנהג שעקף אותו עם רכבו כאשר נסע בעיר לאטקייה. סלימאן חשב שייחוסו המשפחתי יאפשר לו להתחמק מהאירוע ללא פגע, אך עד מהרה התברר כי הנהג שנהרג הוא חסן א-שייח, קצין בדרגת קולונל בחיל האוויר ובן העדה העלוואית, שאליה משתייכת גם משפחת אסד.

עוד בחדשות על סוריה:
היוזמה האיראנית למשבר בסוריה: המדינה תחולק בין אסד למורדים
דיפלומטית בכירה: "ישראל וטורקיה עשויות לשתף פעולה בזירה הסורית"
דיווח: ערב הסעודית הציעה לסוריה מתווה לסיום מלחמת האזרחים

הפגנה בלאטקייה בדרישה לעצור את סלימאן אסד. טוויטר, אתר רשמי
אירוע נדיר בחבל העלווי השקט. הפגנות בלטקיה בעקבות רצח הקצין, השבוע/אתר רשמי, טוויטר

לאחר האירוע, החלה בזירת הרצח הפגנה של תושבי האזור העלווים בדרישה להעניש את סלימאן, אשר ירד למחתרת. עד מהרה הצטרפו מאות בני אדם להפגנות החריגות שהתפשטו בכל לטקיה והסביבה, שנותרה מעוזו הנאמן ביותר של הנשיא לאחר שהשליטה במרבית המדינה כבר נשמטה מידיו.

גורמים באזור אמרו לרשת "אל-ג'זירה" כי חיילים עלוואים בצבא סוריה מאיימים לעזוב את עמדותיהם ולהצטרף להפגנות. קצינים עלוואים בכירים הזהירו את אסד כי אם ההפגנות יימשכו, הם יאלצו להתעמת בכוח עם המפגינים ובכך עלול לפרוץ עימות פנימי בתוך העדה, שמהווה את עמוד התווך לשלטונה של משפחת אסד.

sheen-shitof

עוד בוואלה

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
נשיא סוריה בשאר אסד – דמשק ינואר 2015. רויטרס
מעוזו האחרון של הנשיא בשאר אסד/רויטרס

בניגוד להפגנות בכל מקום אחר בסוריה המדוכאות ביד קשה, בלטקיה ניסה המשטר לפייס את המפגינים. מושל המחוז נפגש עם משפחת א-שייח, ומסר כי אסד הבטיח כי יעשה צדק בפרשה וימוצה הדין עם סלימאן. בהודעות שפורסמו ברשתות חברתיות בשם אמו ואחותו של סלימאן אסד, הן הצטערו מעשיו של סלימאן ה"פזיז", ומסרו את תנחומיהן למשפחת ההרוג.

לפי דיווחים שונים, סולימן ניסה בימים האחרונים להימלט ללבנון הסמוכה. אמש הוא נעצר בידי כוחות המשטר, כאשר לפי הארגון הסורי לזכויות אדם הוא שהה במקום מסתור סמוך לעיירה קרדאחה, מקום מוצאה של משפחת אסד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully