וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפן: ביקורת על ראש הממשלה בטקס לציון 70 שנה להטלת פצצת האטום

לפחות 70 אלף בני אדם נרצחו מפצצת האטום שהפילה ארה"ב בנגאסקי והביאה לסיום מלחמת העולם השנייה. בטקס שנערך בעיר מתחו ניצולי ההפצצה ביקורת על ראש העירייה, שמוביל שינויים בחוקת יפן הפציפיסטית

רויטרס

יפן ציינה היום (ראשון) בטקס רשמי ומרגש 70 שנה להטלת פצצת האטום בידי ארצות הברית על העיר נגסאקי, שלושה ימים לאחר שהוטלה הפצצה על הירושימה. בפצצה האדירה שעשויה מפלוטוניום, אשר הוטלה על נגסאקי ב-9 באוגוסט 1945, נרצחו לפחות 70 אלף בני אדם ורבים נוספים סבלו מסיבוכים רפואיים כתוצאה מהקרינה הרדיואקטיבית. זמן קצר לאחר מכן הודיעה יפן על כניעתה במלחמת העולם השנייה.

בטקס שבו נכחו נציגים מ-75 מדינות שונות, אשר נערך בפארק השלום בנגסאקי, עמדו הנוכחים לדקה של דומיה והאזינו לנאומים מצד שורדי ההפצצה ומצד דמויות פוליטיות בכירות. צלצול פעמונים נשמע בשעה 11:02, השעה שבה הוטלה הפצצה שהחריבה כשליש משטח העיר.

עוד ידיעות על יפן:
70 אחרי פצצת האטום בהירושימה, בעיר עדיין חוששים ממלחמה
יפן: לראשונה מאז מלחמת העולם - הצבא יוכל לפעול מחוץ למדינה
"אלה החיים שלנו": הנערות היפניות שנסחרות בתעשיית המין

שינזו אבה, ראש ממשלת יפן, בטקס לציון 70 שנה להטלת פצצת האטום על נגסאקי, 9 באוגוסט 2015. רויטרס
ראש ממשלת יפן, אבה. ספג ביקורות מביכות בטקס/רויטרס

ראש ממשלת יפן שינזו אבה שנאם בטקס, התחייב לשמור על יפן נקיה מנשק גרעיני. בכך השיב אבה למבקריו שלא אהבו את העובדה שלא התחייב לכך בטקס דומה שנערך בהירושימה בשבוע שעבר. "בתור האומה היחידה בעולם שסבלה מהתקפה גרעינית, אני חוזר על מחויבותי לשמש בתפקיד עולמי מוביל כדי לשאוף ולחתור לעולם ללא נשק גרעיני", אמר אבה. הוא התחייב לדבוק בשלושת העקרונות של יפן: לא להחזיק בנשק גרעיני, לא לייצר אותו ולא לאפשר את הכנסתו למדינה.

בעקבות פצצת האטום וסיום המלחמה אימצה יפן חוקה פציפיסטית, אך בחודשים האחרונים ממשלתו של אבה מובילה שינויים מעוררי מחלוקת בחוקת המדינה, שיאפשרו לה, לראשונה בהיסטוריה, להפעיל כוחות צבא מחוץ לגבולות המדינה, ולא רק לשם הגנה עצמית.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
שינזו אבה, ראש ממשלת יפן, בטקס לציון 70 שנה להטלת פצצת האטום על נגסאקי, 9 באוגוסט 2015. רויטרס
אבה מניח זר בטקס/רויטרס

המדיניות שמוביל אבה זכתה לביקורת גם בנאומים שנשאו חלק מהשורדים, וכן בנאומו של ראש עיריית נגסאקי, טומיהיסה טאואה, שאמר: "יש אי נחת גוברת לגבי החקיקה שמוביל אבה".

הרגע שלדעת רבים ייזכר יותר מכל בטקס, הוא נאומו הנרגש של השורד סומיטרו טאניגוצ'י שתיאר את פציעותיו האיומות, ואמר לאבה: "שלא תעז להתעסק עם החוקה הפציפיסטית של יפן", לקול תשואות הקהל. פניו של ראש הממשלה המובך נותרו חתומות. לפי הסקרים ביפן, בניגוד לצעדים שמוביל אבה, רוב הציבור היפני עדיין מתנגד לביטול המדיניות הפציפיסטית של יפן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully