וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

70 אחרי פצצת האטום בהירושימה, בעיר עדיין חוששים ממלחמה

6.8.2015 / 18:29

יפן ציינה שבעה עשורים לפצצה שהוטלה על העיר במלחמת העולם השנייה והובילה למותם של כ-140 אלף איש. עם זאת, רבים מתנגדים לתכנית של ראש הממשלה אבה, שמנסה לשנות את החוקה הפציפיסטית שנקבעה עם תום המלחמה

יפן ציינה היום (חמישי) בטקסי זיכרון 70 שנה להטלת פצצת האטום על העיר הירושימה שהביאה בסיום מלחמת העולם השנייה. במקביל, שורדי התקיפה הגרעינית הראשונה בהיסטוריה מזהירים מפני הצעדים שעושה הממשלה בטוקיו לשינוי החוקה הפציפיסטית שלה. בשעה 8.15 שעון מקומי, הזמן המדויק שבו התפוצצה הפצצה, הקהל עמד דקת דומיה בזמן ש"פעמון השלום" צלצל ומאות יונים שוחררו לאוויר.

ראש הממשלה שינזו אבה מקדם חקיקה בפרלמנט שתאפשר לשלוח כוחות יפניים לאזורי סכסוך לראשונה מאז תום מלחמת העולם השנייה, מה שעורר הפגנות המוניות ברחבי המדינה. "החוקים הללו יחזירו את הטרגדיה של המלחמה לארצנו פעם נוספת", אמר יוקיו יושיאוקה בן ה-86. "צריך לבטל אותם".

עוד ידיעות מהעולם
למרות ההכרזה, במערב לא בטוחים שתעלומת המטוס המלזי נפתרה
קרי: אם הקונגרס ידחה ההסכם, האיראנים לא יסמכו עלינו יותר

ראש ממשלת יפן שינזו אבה בטקס לציון 70 שנה להפצצה בהירושימה, 6 באוגוסט 2015. רויטרס
תכנית שנויה במחלוקת. ראש ממשלת יפן אבה בטקס בהירושימה, היום/רויטרס

עם זאת, אבה, שבנאומו בטקס זיכרון קרא לפירוז העולם מנשק גרעיני, הדגיש כי שינוי החוקה הכרחי לביטחונה של יפן. "סבי מת כאן באותה תקופה ואני עדיין תוהה מה הוא הרגיש אז", סיפר טומיו סוטה. "הוא היה בן 21 אז וזה מכאיב לחשוב על כך שהוא מת כל כך צעיר", הוסיף.

ראש עיריית הירושימה קזומי מצואי קרא אף הוא לפירוז מנשק גרעיני ודרש להקים מערכת ביטחון שלא מבוססת על כוח צבאי. "דרושה סבלנות להקים את המערכת החיונית הזאת. אנו נצטרך לקדם בעולם את הנתיב האמתי לשלום, שמגולם בחוקה הפציפיסטית של יפן", אמר ראש העיר בנאומו. רבים מאלו שהשתתפו בטקס הצטרפו לקריאותיו של מצואי.

לאחר הפצצה שהוטלה בהירושימה וגרמה למותם של 140 אלף איש, הוטלה שלושה ימים לאחר מכן פצצה גרעינית נוספת, על העיר נגסקי. בתקיפה בנגסקי מתו כ-40 אלף איש והמלחמה הסתיימה כעבור שישה ימים, ב-15 באוגוסט 1945.

אתר ההפצצה בהירושימה לאורך השנים , 2006. AP
היונים שוחררו לאוויר בזמן דקת הדומיה. הירושימה, היום/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully