וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל האיראני: הסכם הגרעין יחזק את יכולות הצבא

8.8.2015 / 19:21

חסן פירוזאבאדי, שמקורב למנהיג העליון חמינאי, הביע תמיכה בעסקת וינה וטען כי "להסכם יש יתרונות רבים". דבריו צפויים להחליש את המחנה השמרני המתנגד להסכם, שכולל את מפקד משמרות המהפכה

עריכה: טל רזניק

רמטכ"ל צבא איראן חסן פירוזאבאדי הביע היום (שבת) את תמיכתו בהסכם הגרעין שחתמה ארצו עם מדינות המערב. לדבריו, "להסכם יש יתרונות רבים, שמהם מתעלמים אלו שמתנגדים לו". הרמטכ"ל מקורב למנהיג העליון עלי חמינאי והודעתו צפויה להחליש את מחנה המתנגדים של עסקת וינה, בהם מחוקקים שמרנים בפרלמנט של איראן כמו גם מפקד משמרות המהפכה מוחמד עלי ג'עפרי, שטענו כי ההסכם יפגע ביכולות הצבאיות של הרפובליקה האיסלאמית.

"הכוחות המזוינים היו אלו שחששו יותר מכולם מפני השלכות ההסכם על יכולות ההגנה של איראן", צוטט הרמטכ"ל בסוכנות הידיעות האיראנית פארס. עם זאת, טען פירוזאבאדי, "להסכם הזה ולהחלטת מועצת הביטחון של האו"ם יש יתרונות רבים שמהם המבקרים מתעלמים".

לדבריו, "הטון של מועצת הביטחון של האו"ם השתנה בהשוואה להחלטות קודמות". עוד הוסיף הרמטכ"ל האיראני כי "ביחס לתכנית הטילים, לא ניתנה לאיראן הוראה לציית למגבלות עליה, אלא יש רק בקשה לשיתוף פעולה".

בזמן שחמינאי טרם אישר או דחה בפומבי את ההסכם, הוא הורה לנקוט בכל האמצעים כדי להבטיח שהמעצמות לא יפרו את תנאי ההסכם. זאת משום שלטענתו לא ניתן לסמוך על חלק מהן. בעוד שהמנגנון לאישור הסכם הגרעין בוושינגטון גלוי וחשוף לכל, לא ברור מהו ההליך המקביל בטהראן. ואולם, בכל מקרה, המילה האחרונה בנושא היא של חמינאי.

עוד על הסכם הגרעין
דיווח באיראן: "סולימאני דן עם פוטין באספקת ה-S-300"
אובמה מתעקש: "מתנגדי ההסכם - כמו הקיצוניים באיראן"
מכה לאובמה: שני דמוקרטים בכירים יתנגדו להסכם הגרעין בקונגרס

מנהיג איראן עלי חמינאי באקדמייה הצבאית בטהראן – 20 במאי 2015. AP
חמינאי בביקור באקדמיה הצבאית בטהראן, מאי/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully